//
کدخبر: ۲۸۳۲۱۹ //

قالیباف: ۸۰ درصد اقتصاد به دولت متکی است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی ۸۰ درصد اقتصاد ما به اقتصاد دولتی متکی باشد، طبیعی است که باید این مشکلات را داشته باشم چراکه باور به مردم و جوانان نداشته‌ایم.

قالیباف: ۸۰ درصد اقتصاد به دولت متکی است

محمد باقر قالیباف در «یازدهمین یادوآره شهدای خدمت و امنیت» که صبح امروز در مشهد مقدس برگزار شد، گفت: من هر چه به چهره‌های این جمع نگاه می‌کنم، می‌بینم که همه به خوبی شهید شوشتری و شهید محمدزاده را می‌شناسند، چراکه  این شهدا به برگردن همه ما حق دارند.

وی تاکید کرد: وقتی به شهدای دفاع مقدس نگاه می‌کنیم، چند نفری را می‌بینیم که خدا این توفیق را به آن‌ها داده که آن‌ها تداوم در مجاهدت داشته‌اند و هرکز سنگر مجاهدت را رها نکردند و یکی از آن شهدا شهید شوشتری است.

به گزارش فرتاک نیوز،رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همه به یاد داریم که شهید شوشتری از روز اول جنگ در کردستان و سنندج حضور پیدا کرد و به مبارزه با دشمن پرداخت و در  این دروان از ابتدا تا انتها مجاهدت کرد و در میدان جنگ بود.

وی بیان داشت: شهید شوشتری بعد از دوران دفاع مقدس هم مجاهدت را از دو بُعد ادامه داد. این شهید در عرصه امنیت همچنان رزمندگی را ادامه داد - چه زمانی که خراستان بود و برای امنیت این استان تلاش می کرد و چه زمانی که در فرماندهی قرارگاه حمزه در شمال کشور حضور یافت و به جهاد ادامه داد. شهید شوشتری پس از آن در قرارگاه قدس، در جنوب شرق کشور، درسیستان و بلوچستان محروم؛ استانی که بیش از همه به مجاهدت نیاز داشت، حضور یافت.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهید شوشتری و شهید محمدزاده و شهدای وحدت دیگر هم خون دل خوردند و هم خون خود را برای خدمت به مردم دادند، افزود:  این‌ها تربیت یافته جهاد و شهادت هستند. تربیت یافته فرهنگ خدمت به مردم.

وی با اشاره به ویژگی‌های رفتاری شهید شوشتری گفت: این شهید در سختی‌ها آرامش خاصی داشت و آرامش روحی اش در پشت خاکریز می درخشدی و به همه آرامش می‌داد.

قالیباف اظهارداشت: شهید شوشتری در مجاهدت خود به همه ما آموخت آنچه که مهم است انسانیت انسان است و باور‌های مکتب قران و احترام به مردم. شهید شوشتری یک انقلابی واقعی بود و تحت تاثیر قبیله گرایی و دست و گروهی قرار نگرفت و برای او همیشه رهبر انقلاب و مردم موضوعیت داشت.

وی ادامه داد: پس به حق است که می‌گوییم شهید شوشتری و شهید محمدزاده شهدای وحدت، خدمت و امنیت هستند و امنیت هستند. چراکه شوشوتری هم می‌توانست مثل خیلی از دیگران زندگی خود را بکند چراکه مجاهدت خود را کرده بود و می‌توانست زندگی عادی خود را داشته باشد اما او از مجاهدت دست نکشید؛ او مناطق محروم را برای امنیت و خدمت انتخاب کرد تا یک خانواده در دورترین نقاط  ایران بداند چتر امنیت و خدمت وجود دارد.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خداوند به حق اجر پاداش شهید شوشتری و شهید محمدزاده را داد، تاکید کرد: اجر و پاداش آن‌ها زندگی مجاهدت آمیز در عرصه اجتماعی و امنیت بود و حق آن‌ها شهادت بود. من همیشه افسوس می‌خورم که چرا نمی‌توانیم این روحیه و فرهنگ را به نسل جدید منتقل کنیم. شهید شوشتری و شهید محمدزاده ،شهیدسلیمانی و شهید کاوه یک درس بزرگ را به همه ما دادند و آن درس این بود که پیروزی دو رکن بزرگ خدا باوری و مردم باوری دارد.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خداباوری و مردم باوری فقط در دفاع مقدس نیست گفت: این خدا باوری و مردم باوری در سیستان و بلوچستان و قرارگاه شرق کشور هم هست. شهید سلیمانی به همه ما آموخت که خدا باوری و مردم باوری در مبارزه با استکبار در اقصا نقاط دنیا و جنوب غرب آسیا و کشور‌های اسلامی هم هست و خدا همان خدا است. آن‌ها به ما آموختند که در سیاست گذاری در اقتصاد و فرهنگ خدا همان خداست لذا اگر ما خدا باور باشیم حتما تورم و مشکلات اقتصادی هم قابل حل است.

قالیباف با بیان اینکه سنت های الهی  در هیچ زمانی تغییر پیدا نخواهند کردف بیان داشت: سنت های الهی این نیست که برای امنیت باشد و  اما برای صنعت نباشد. برای حوزه اجتماعی باشد و اما برای اقتصاد نباشد؛ این سنت ها برای همه بشریت پابرجاست. هر گروهی که به سنت‌های الهی اعتقاد پیدا کند پیرویزی حق آن است.

 

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سنت‌های الهی تبدیل نمی‌شوند، تاکید کرد: هیچ وقت تبصره‌ای به سنت‌های الهی زده نمی‌شود لذا اساس انقلاب اسلامی و اندیشه انقلاب اسلامی هم بر همین سنت‌های الهی ماندگار بود؛ و هر جا بر این سنت‌های الهی باور داشتیم موفق شدیم و هر کجا در رویکردهایمان به این مسئله باور نداشتیم شکست خوردیم و کارمان دچار مشکل شد و می‌بینید این مشکلات را ... لذا راه برون رفت از مشکلات همین است. امروز اگر ما در اقتصاد دچار چالش هستیم به این دلیل است که باور به این سنته‌های الهی نداریم.

 

قالیباف اظهارداشت: به هر حال وقتی مال حرامی در زندگی وارد شود وقتی در سیاست‌های پولی و مالی به درستی تصمیم نگیریم و رویکردهایمان غلط باشد و وقتی در رویکرد اقتصادیمان به مردم و جوانانمان اعتماد و باور نداشته باشم حاصل آن مشکلات فعلی می‌شود.

وی افزود: وقتی ۸۰ درصد اقتصاد ما به اقتصاد دولتی متکی باشد، طبیعی است که باید این مشکلات را داشته باشم چراکه باور به مردم و جوانان نداشته‌ایم.

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مطمئن باشید که اگر این مسیر را انتخاب کنیم و نگاهمان و باورمان به سنت‌های الهی باشد و تکیه مان به مردم خودمان باشد. موفق خواهیم بود.

وی تاکید کرد: اگر ایران قوی می‌خواهیم؛ ایران قوی وقتی اتفاق می‌افتد که تک تک مردم ایران قوی باشند و این اقتدار و امنیت را به وجود می‌آورد.

    ما به پشتوانه همین جوانان امروز در تکنولوژی و صنعت دفاع جز ۵ کشور دنیا هستیم.جوانان ما انواع مختلف موشک‌ها را می‌سازند؛ این جوانان وقتی تصمیم گرفتند، ماهواره درمدار قرار دادند و این یعنی مردم باوری.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما باید فرصت را برای مردم و جوانان فراهم کنیم، تصریح کرد: ما به پشتوانه همین جوانان امروز در تکنولوژی و صنعت دفاع جز ۵ کشور دنیا هستیم.جوانان ما انواع مختلف موشک‌ها را می‌سازند؛ این جوانان وقتی تصمیم گرفتند، ماهواره درمدار قرار دادند و این یعنی مردم باوری. متاسفانه ما این فرصت را در اقتصاد از جوانانمان گرفته‌ایم برخی می‌خواهند اقتصاد مونوپل خودشان باشد. برخی در اقتصاد به مردم و مردم باوری اعتقاد ندارند.

قالیباف با بیان اینکه برخی مدام می‌گویند ما دشمن تراشی می‌کنیم. گفت: ما دشمن تراشی نمی‌کنیم اگر برویم  و تاریخ را مطالعه کنیم می بنیم که امریکا در سرتاسر تاریخ به ما خیانت کرده است. بنابراین عمق استراتژیک نظام، قلب مردم ماست. ما باید قلب مردم را به دست بیاوریم. ما باید صادقانه به مردم خدمت کنیم.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۳۲۱۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان