//
کدخبر: ۲۸۰۹۵۴ //

سردار سلامی:غیظ آمریکا دائمی است

فرمانده کل سپاه پاسداران اسلامی تاکید کرد: که غیظ آمریکا دائمی بوده و ماهیت آن استکباری است. اگر با او سازش هم کنیم در نهایت اراده ما را می‌شکند و هر ملتی تا زمانی در برابر دشمن استوار است که اراده او پابرجاست.

سردار سلامی:غیظ آمریکا دائمی است

سردار سرلشگر حسین سلامی با حضور در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی به مناسبت هفته دفاع مقدس بیان کرد: اکنون ما در انتهای هفته دفاع مقدس هستیم که سرآغاز مقاومت و پایداری در مقابل جبهه استکبار و جریان بهم پیوسته جهانی علیه انقلاب اسلامی بود. هیچ تردیدی نیست جنگی که علیه ما تحمیل شد یک جنگ جهانی بود و همه ما می‌دانیم که گرچه عرصه جنگ نظامی خطوط مرزی جمهوری اسلامی ایران و عراق بود اما عقبه سیاسی این جنگ یک عقبه جهانی بود و همه قدرت‌های بزرگ و امپراطوری‌های بی‌نظیر تاریخ و شرکای منطقه‌ای آنان یک جبهه جهانی را علیه کشور ایران شکل دادند.

به گزارش فرتاک نیوز،وی در ادامه اظهار کرد: تردیدی نیست که پشتوانه اقتصادی رژیم عراق در جنگ یک پشتوانه جهانی بود و همه قدرت‌های بزرگ جهان سلاح‌های مدرن و پیشرفته را در اختیار عراق قرار دادند. انگلستان، آلمان، فرانسه، اتریش، شوروی و آمریکا همگی پشت عراق بودند. تردیدی نیست که نظام اطلاعاتی جهان خدمات اطلاعاتی به رژیم بعث عراق می‌داد و جبهه از لحاظ نظامی اشباع و جبهه استکبار در اوج قدرت به ما حمله کرد و ما در اوج قلت و تنهایی بودیم. شاید این جنگ نابرابرترین جنگ بعد از عاشورا بود. جنگ پدیده‌ای است دقیق و محاسبه پذیر، هر کس قوی باشد پیروز می‌شود. هر کشوری که بتواند معادله جنگ را هدایت کند و آن را به نفع خود تغییر دهد پیروز است.

فرمانده کل سپاه پاسداران اسلامی در ادامه تصریح کرد: براساس محاسبات ظاهری، قدرت جبهه استکبار که علیه ما برخاسته بود بیش از ما بود و باید به سرعت ما را شکست می‌داد، اما سوال این است چرا با وجود محاسبات دقیق ما توانستیم دشمن را شکست دهیم؟. در حقیقت زمانی که امام و امت صحنه جنگ را به زندگی تبدیل کردند و مردان مومن و با ایمان با قلب‌های سرشار از آرمان و اعتقاد و باور علیه دشمن به پا خاستند هیچ کشوری نتوانست در برابر ما پیروز شود. تجهیزات نظامی تنها موجودات جامد هستند آنچه در جنگ حرکت ایجاد می‌کند ایمان و انسان مومن است. امام ما توانست شخصیت معنوی و روحانی خود را در قلوب همه مومنان تکثیر کند و انسان‌هایی در تراز و ارتفاع خود بسازد که در همه جهات از دشمن برتری یافتند.

وی در ادامه تاکید کرد: یک ملت تنها به دلیل شکست اعتقادات و باورهایش می‌تواند شکست بخورد. اولین کاری که امام انجام داد این بود که هرگز از شوکت ظاهری امپراطوری‌های قوی جهان نترسید چرا که عظمت و کبریا تنها از آن خداوند است. امام انسان‌هایی ساخت که بی‌محابا با بی‌اعتنایی به امواج خروشان اروند و آتش دشمن از آن عبور کردند.

سلامی ادامه داد: از بشکه‌های انفجاری و میادین مین‌ گذاری شده چند کیلومتری نترسیدند و محکم در برابر دشمن ایستادند. افق بلند آرمان‌های هر رزمنده تا قلب آمریکا را نشانه گرفت و هر ملتی به اندازه افق آرمان‌هایش بزرگ می‌شود و پیش می‌رود و به اندازه وسعت ذهن رهبرش بزرگ می‌شود. وسعت ذهن‌ها و عظمت قلب‌ها و شکوه ایمان‌ها عظمت یک ملت را به تصویر می‌کشد. ملت‌ ایران در جنگ پیروز شدند و توانستند فراتر از اراده قدرت‌های بزرگ رفته و آرزوهای آنان را نقش برآب کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۰۹۵۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان