//
کدخبر: ۲۸۰۱۰۲ //

ولایتی: فلسطین، کلیدی‌ترین مسئله جهان اسلام است

طرح معامله قرن شوم‌ترین نقشه دشمنان اسلام به عنوان مکمل گام‌های سازش، نقاب نفاق را از چهره استکباری سازشگران و سازش طلبان کنار زده و ماهیت استعمارگری نوین آنان را برای مردم منطقه و جهان آشکار ساخته است.

ولایتی: فلسطین، کلیدی‌ترین  مسئله جهان اسلام است
به گزارش فرتاک نیوز،

پیام علی اکبر ولایتی در همایشی که به منظور بررسی علنی سازی روابط حکام عربی با رژیم صهیونیستی برگزار شد، به شرح زیر قرائت شد:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

عرض سلام و احترام خدمت اساتید و میهمانان ارجمند

دشمنان مقاومت اسلامی طی دهه های اخیر چه در سطح منطقه و چه در عرصه بین الملل سناریوهای مختلفی در جهت حفظ منافع استکباری و استثماری خویش طراحی و اجرا نموده‌اند.

پیاده سازی طرح خاورمیانه بزرگ، حمله مستقیم به عراق و افغانستان، جنگ و جنایت علیه لبنان و غزه بی‌دفاع،  انحراف جریان بیداری اسلامی، تشکیل و راه اندازی و تجهیز گروه های تکفیری و کشتار صدها هزار انسان بی‌گناه در سطح منطقه توسط قاتلان نیابتی، ترور ناجوانمردانه فرمانده شجاع و دلاور جبهه مقاومت سپهبد قاسم سلیمانی بخشی از راهبردها  و طرح های خباثت آمیز نظام سلطه در سطح منطقه غرب آسیا برای مقابله با ارزش‌ها و آرمان‌های اسلام ناب بوده است.

تلاش‌های دشمنان اما بیش از همه  در جهت حذف تدریجی فلسطین از نقشه منطقه و جعل رژیم اشغالگر قدس به جای آن بوده است.

فلسطین، قبله اول مسلمین و کلیدی‌ترین و محوری‌ترین مسئله جهان اسلام است اما استکبار با توطئه ها و طرح های گوناگون همواره تلاش دارد که این مسئله اساسی را از اولویت اول جهان اسلام خارج سازد.

پس از شکست اعراب در جنگ شش روزه از اسرائیل غاصب، ده‌ها مذاکره و  نشست سازش بین اعراب و رژیم صهیونیستی با بازیگردانی امریکا روی داده  و در طول همه مذاکرات نه تنها دستاوردی برای مردم مظلوم فلسطین نداشته بلکه نتیجه عکس داشته و موجب زیاده خواهی، ادامه شهرک سازی، اخذ امتیازات بیشتر و نهایتاً گسترش دامنه زیاده خواهی های خود از فلسطین به تمامی کشورهای عربی بوده است.

در کنار تفکر سازش که هیچ دستاورد مثبتی نداشت، گفتمان مقاومت سیر اعجاز گونه انتفاضه سنگ تا موشک را پدید آورده و هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی را در جنگ های نابرابر 8 روزه، 51، 22 و دو روزه مقاومت غزه از بین برده است اما صهیونیزم بین الملل از تلاش برای حذف کامل فلسطین از جهان اسلام دست نمی‌کشد.

طرح معامله قرن شوم‌ترین  نقشه دشمنان اسلام به عنوان مکمل گام‌های سازش، نقاب نفاق را از چهره استکباری سازشگران و سازش طلبان کنار زده و ماهیت  استعمارگری نوین آنان را برای مردم منطقه و جهان آشکار ساخته است.

از سویی، شرایط رژیم صهیونیستی بسیار متزلزل و شکننده است. مهاجرت معکوس از سرزمین‌‎های اشغالی و  استمرار جریان مقاومت و جسارت برگرفته از اعتماد بنفس و خود باوری بیش از پیش جوانان فلسطینی در مقابله با اشغالگری، انزوای منطقه‌ای رژیم صهیونیستی، تغییر معادله قدرت به نفع فلسطینی‌ها را رقم زد.

تلاش برای محدود کردن حوزه نفوذ و قدرت محور مقاومت، محور غربی، عربی، عبری را بر آن داشته تا برای  برون‌رفت از چالش‌های داخلی و بین‌المللی و جلوگیری از پیامدهای رویکرد مقاومت، طرحی جدید با بازیگری هم‌پیمانان وابسته و نیابتی خود در منطقه به اجرا درآورند. عادی سازی روابط  برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی، نقشه مشترک آمریکا و اسرائیل برای نابودی مساله فلسطین و تسلط بر ثروت و منابع حیاتی کشورهای عربی در این راستاست و پیش زمینه اجرای کامل طرح معامله قرن است که با شکست مواجه خواهد شد.

برخی دول وابسته‌ به جای تکیه به وعده های الهی، وحدت کلمه، اراده‌های مردمی و ظرفیت های بی‌بدیل جهان اسلام امید پوچ بر هیچ بسته اند و خانه ای بر آب بنا کرده اند.

در برابر این حرکت مذبوحانه برخی سران عربی، محور مقاومت با  اتکاء به وعده‌ها و امدادهای الهی، اتحاد و انسجام خود را در مقابل زیاده خواهی و طرحهای خباثت بار دشمنان و فریب خوردگان به نمایش خواهد گذاشت.

شرایط حساس منطقه‌ای و توطئه‌های آشکار  و پنهان دشمنان همچون هتک حرمت و اهانت به ساحت کبریایی رسول خاتم پیامبر رحمت(ص) نقش بی بدیل و تأثیرگذار نخبگان و اندیشمندان جهان اسلام در هدایت و تنویر افکار عمومی جوامع اسلامی و بشری را بیش از پیش برجسته می‌سازد و باید موضع‌گیری صریح و قاطعانه امت اسلامی و آزادیخواهان نسبت به طرح شوم آمریکایی - اسرائیلی معامله قرن و عادی سازی روابط برخی دول عربی با قاتلان  ملت مظلوم فلسطین و حمایت از حرکت جبهه مقاومت و جریان مقابله و مبارزه با استعمارگران صورت پذیرد.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۰۱۰۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان