//
کدخبر: ۲۷۹۱۳۶ //
نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس :

این سطحی نگری اصلاح نشود مسائل اقتصادی نهایتا امنیتی خواهد شد

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: امروز 25 شهریور ماه تذکر می‌دهیم که اگر این سطحی نگری اصلاح نشود مسائل اقتصادی ما اول اجتماعی و نهایتا امنیتی خواهد شد.

این سطحی نگری اصلاح نشود مسائل اقتصادی نهایتا امنیتی خواهد شد

سید احسان خاندوزی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه 25 شهریور 99) در تذکر شفاهی به رئیس جمهور، وزیر اقتصاد و شوراهای عالی در باره غفلت از علاج ریشه‌ای مشکلات اقتصادی و محدود شدن به مسکن‌های کوتاه مدت بازار و گشایش‌های اقتصادی کم خاصیت و چشم دوختن به تسعیر اسمی دارایی‌های بانک مرکزی تذکر می‌دهم.

وی تأکید کرد: امروز 25 شهریور ماه تذکر می‌دهیم که اگر این سطحی نگری اصلاح نشود مسائل اقتصادی ما اول اجتماعی و نهایتا امنیتی خواهد شد.

به گزارش فرتاک نیوز؛ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سیلابی که در ماه‌های اخیر به بازار دارایی از مسکن، ارز، خودرو تا اوراق بهادار همان اژدهای نقدینگی 2.7 هزار هزار میلیارد تومانی است که زیر آفتاب انتظارات کاهش ارزش ریال بیدار شد و با سوء مدیریت دولت برخاست و آنچه اقتصادانان هشدار می‌دادند متأسفانه رخ داد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با طرح این پرسش که اگر دولت می‌خواست مشکل را ریشه‌ای حل می‌کرد چه باید می‌کرد، گفت: کسری بودجه دولت و کاهش دور موتور ناترازی بانک‌ها، ایجاد سرعت گیر برای ورود این سیلاب نقدینگی به فعالیت‌های نامولد از طریق اخذ مالیات بر عایدی سرمایه و مجموع درآمد، مدیریت انتظارات، قول عدم کاهش ارزی پول ملی تا پول در دستان مردم داغ نشود، از جمله این اقدامات بود که باید دولت صورت می‌داد.

وی گفت: در شرایطی که هیچ کدام از علل سه گانه بحران اخیر علاج نشده، خواجه در نقش بند ایوان است. هر چند که مسکن‌های رونق بازار خوب است اما تمرکز بر تزریق ذخایر ملت ایران برای رونق کوتاه مدت یک چاره‌اندیشی پایدار به شمار نمی‌رود. این سیاست با ارزش‌های محافظه کاری و کاپیتالیستی بیشتر قرابت دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۹۱۳۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان