//
کدخبر: ۲۷۸۸۰۰ //

آیین نامه اجرایی ارتقای بهره‌وری در دستگاه‌های اجرایی در دولت تصویب شد.

دولت و مجلس ، هیئت وزیران آیین نامه اجرایی ارتقای بهره‌وری در دستگاه‌های اجرایی و دستیابی به اهداف و انجام برنامه‌های پیش بینی شده در قانون برنامه ششم توسعه را به تصویب رساند.

آیین نامه اجرایی ارتقای بهره‌وری در دستگاه‌های اجرایی در دولت تصویب شد.

هیئت وزیران در جلسه 16 شهریور 1399 به پیشنهاد مشترک سازمان‌های اداری و استخدامی کشور و برنامه و بودجه کشور و به استناد بند (د) تبصره (21) ماده واحده قانون بودجه سال 1399 کل کشور، آیین‌نامه اجرایی بند یادشده درخصوص ارتقای بهره‌وری در دستگاه‌های اجرایی و دستیابی به اهداف و انجام برنامه‌های پیش بینی شده در مواد (3) و (5) قانون برنامه ششم توسعه را تصویب کرد.

به گزارش فرتاک نیوز، به موجب آیین نامه فوق، کلیه‌ دستگاه‌های اجرایی متولی بخش‌های اقتصادی موظفند به منظور تحقق اهداف مندرج در ماده (3) قانون برنامه ششم توسعه، برنامه عملیاتی ارتقای بهره‌وری حوزه مسئولیت خود را مطابق با راهنمای اجرایی تهیه و ظرف یک ماه پس از ابلاغ این آیین نامه جهت تأیید به سازمان ملی بهره‌وری ایران ارائه کنند.

دستگاه‌های اجرایی هم‌چنین، موظفند برنامه ارتقای بهره‌وری دستگاه، مشتمل بر گزارش مسئله‌شناسی و اقدامات اساسی دستگاه اجرایی در ستاد و واحدهای تحت تابعه خود را با جهت‌گیری کاهش هزینه و زمان ارائه خدمات و ارتقای سطح کیفی خدمات با بهره‌گیری مناسب از وضع موجود تا پایان شش ماهه اول، به سازمان ارائه نمایند.

مطابق آیین نامه مذکور، دستگاه‌های اجرایی موضوع قانون بودجه سال 1399 کل کشور که دارای اعتبارات هزینه‌ای هستند نیز مکلفند اعتبارات هزینه‌ای لازم برای اجرای برنامه‌های عملیاتی ارتقای بهره‌وری را در قالب برنامه "ارتقای بهره‌وری" حداکثر تا سه درصد از اعتبارات هزینه‌ای ابلاغی به دستگاه‌های اجرایی (به استثنای فصول 1 و 6) پیش بینی و در موافقت نامه متبادله با سازمان برنامه و بودجه کشور درج کنند.

لازم به ذکر است، تخصیص اعتبارات برنامه "ارتقای بهره‌وری" (موضوع ماده (4) این آیین نامه) منوط به تایید پیشرفت اجرای برنامه‌های عملیاتی ارتقای بهره‌وری دستگاه‌های اجرایی توسط سازمان و واحدهای ذی‌ربط در سازمان برنامه و بودجه کشور است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۸۸۰۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان