//
کدخبر: ۲۷۸۵۸۸ //

نخستین حضور زیردریایی تمام ایرانی فاتح در رزمایش ذوالفقار۹۹

برای نخستین بار زیردریایی نیمه سنگین بومی فاتح در رزمایش مشترک ذوالفقار ۹۹ارتش جمهوری اسلامی ایران شرکت کرد.

نخستین حضور زیردریایی تمام ایرانی فاتح در رزمایش ذوالفقار۹۹

زیردریایی تمام ایرانی فاتح برای اولین بار در رزمایش مشترک ذوالفقار ارتش جمهوری اسلامی ایران حضور یافت.

اجرای ماموریت گشت اطلاعاتی و عملیاتی در منطقه عمومی رزمایش مشترک ذوالفقار ۹۹ ارتش و حضور در آب‌های دوردست در شمال اقیانوس هند (تا مدار ۱۰ درجه) از جمله عملیات‌هایی بود که توسط زیردریایی فاتح در این رزمایش انجام شد.

 زیردریایی فاتح اولین زیردریایی ساخت ایران در کلاس متوسط است که با تلاش وزرات دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و همکاری نیروی دریایی ساخته شده و بهمن ماه سال ۱۳۹۷ با حضور رئیس جمهور به ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش در بندرعباس ملحق شد.

به گزارش فرتاک نیوز؛ مرحله اصلی رزمایش مشترک بزرگ ذوالفقار ۹۹ ارتش، از صبح امروز با رمز مقدس یا «سیدالشهداء(ع)» و با شعار «امنیت پایدار در سایه اقتدار دفاعی» با گسترش یگان‌های شناور سطحی و زیر سطحی و یگان‌های پروازی نیروی هوایی و دریایی ارتش و با حضور نیروهای جوان در دریای عمان آغاز شد و به مدت سه روز ادامه دارد.

 این رزمایش با گسترش شناورهای سطحی و زیر سطحی و یگان‌های پروازی نیروی دریایی، سامانه‌های راداری و موشکی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص)، یگان‌هایی از نیروی زمینی و جنگنده‌های نیروی هوایی در دریای عمان با فرماندهی قرارگاه ذوالفقار ارتش و با حضور ناظران قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا(ص) آغاز شد.

بر اساس این گزارش گستره رزمایش مشترک ذوالفقار ۹۹ ارتش دو میلیون کیلومتر مربع از شرق تنگه هرمز، دریای عمان و شمال اقیانوس هند تا مدار ۱۰ درجه شمالی است.

در این رزمایش طرح‌های تاکتیکی آفندی و پدافندی برای حراست از آب‌های سرزمینی کشورمان و حفظ خطوط مواصلاتی، برخی از مهمترین سامانه‌های رزمی از جمله موشک‌های کروز سطح به سطح و ساحل به دریا، اژدر، موشک‌های هوابه‌سطح و سطح به هوا و سامانه‌های راکت انداز از روی شناورهای سطحی، زیر سطحی، یگان های پروازی و پهپاد مورد تست و آزمایش قرار می‌گیرد.

 
 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۸۵۸۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان