//
کدخبر: ۲۷۸۴۴۵ //

درخواست تغییر نام برای حزب "جمعیت گام دوم انقلاب اسلامی" از سوی کمیسیون ماده ۱۰

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی گفت: این کمیسیون با تاسیس حزبی با عنوان "جمعیت گام دوم انقلاب اسلامی" مخالفت کرد و موسسان این حزب می‌توانند نام دیگری را پیشنهاد بدهند.

درخواست تغییر نام برای حزب "جمعیت گام دوم انقلاب اسلامی" از سوی کمیسیون ماده ۱۰

حمید ملانوری روز چهارشنبه در نشست خبری درخصوص چهارمین جلسه کمیسیون ماده ۱۰ در سال جاری اظهارداشت: نخستین دستور کار این نشست، بررسی درخواست تاسیس حزب جدید با نام جمعیت گام دوم انقلاب اسلامی بود.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور با اشاره به نامه موسسه پژوهشی- فرهنگی انقلاب اسلامی در این خصوص اظهار داشت: این موسسه که همان موسسه حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری است، از کمیسیون ماده ۱۰ خواست تا با توجه به اینکه ممکن است برخی علاقه‌مندان و فعالان سیاسی تمایل داشته باشند نام حزب خود را از برخی اسامی مطرح شده از سوی رهبر انقلاب برگزینند و با توجه به احتمال بهره‌برداری سیاسی، با درخواست نامگذاری به این صورت موافقت نشود.

وی ادامه داد: بنابراین کمیسیون ماده ۱۰ نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی با نام حزب جمعیت گام دوم انقلاب اسلامی موافقت نکرده است.

به گزارش فرتاک نیوز؛ ملانوری با بیان اینکه این درخواست در جلسه دیگری در اردیبهشت‌ماه هم مورد بحث و بررسی قرار گرفته بود که برای بررسی بیشتر به این جلسه موکول شده است، گفت: موسسه فرهنگی انقلاب اسلامی در نامه خود آورده است، با توجه به اینکه بیانیه گام دوم انقلاب که توسط مقام معظم رهبری مطرح شده ترسیم اندیشه و راه ۴۰ ساله دوم انقلاب اسلامی در راستای ایجاد تمدن‌سازی اسلامی است، ضروریست از نماد و عنوان گام دوم در برابر بهره برداری های سیاسی و حزبی جناحی و برداشت‌های سطحی و جناحی صیانت گردد. لذا با عنایت به ماموریت این موسسه برای حفظ و نشر آثار امام خامنه‌ای، مقتضی است با توجه به اینکه علاقه مندان به فعالین سیاسی تمایل داشته باشند فعالیت‌های سیاسی خودشان را با نام و عنوان گام دوم سامان ببخشد لذا نامگذاری احزاب و سمن‌ها گروه‌های سیاسی و گام دوم ممنوع گردد.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب خاطرنشان کرد: بنابراین کمیسیون با تاسیس این حزب مخالفت کرد. اگر اعضای سیاسی این حزب تمایل به ادامه کار داشته باشند باید نام، اساسنامه و مرامنامه دیگری به کمیسیون ماده ۱۰ احزاب ارائه دهند.
ملانوری با بیان اینکه گزارش مجمع عمومی از دو حزب را داشته ایم، اظهار کرد: انتخابات و اساسنامه کانون "جمعی از زندانیان سیاسی مسلمان دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی" با اعمال اصلاحات مورد تایید قرار گرفت؛ اما مرامنامه حزب نیاز به اصلاحات اساسی دارد که به انها اعلام می‌شود تا در جلسات بعدی مورد بررسی قرار گیرد. 

وی افزود: همچنین گزارش برگزاری انتخابات شورای مرکزی انتخاب بازرسین، اساسنامه و مجمع عمومی "جمعیت زنان مسلمان نواندیش" در دستور کار قرار داشت. انتخابات آنها مورد تایید قرار گرفت، اساسنامه با مقداری اصلاحات مورد تایید قرار گرفت و مرامنامه حزب نیاز به اصلاحات کلی‌تری دارد که بعد از اصلاح در جلسه بعدی کمیسیون مورد بررسی قرار خواهد. البته صلاحیت سه نفر از اعضای شورای مرکزی حزب احراز نشده است.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت: مورد بعدی دستور کار نشست تمروز کمیسیون ماده ۱۰ احزاب، گزارش مجمع عمومی انتخابات اعضای هیئت مدیره و بازرس و تقاضای تمدید پروانه انجمن‌های اقلیت‌های دینی بود که "سازمان جوانان زرتشتی تهران" و "کانون دانشجویان زرتشتی" مورد بررسی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: انتخابات اعضای هیئت مدیره و مجمع عمومی هر دو حزب مورد تایید قرار گرفت و تایید پروانه آنها انجام خواهد شد.

ملانوری بابیان اینکه بررسی صلاحیت شعب استانی احزاب هم در دستور کار نشست امروز بود، گفت: صلاحیت مسئولان شعب حزب انجمن روزنامه نگاران زن ایران از استان خوزستان، انجمن اسلامی مهندسان ایران و جمعیت زنان مسلمان نواندیش از استان گلستان، حزب عدالت طلبان ایران اسلامی، حزب توسعه ملی ایران اسلامی و حزب کارگزاران سازندگی ایران از استان ایلام، حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی از استان اصفهان، حزب جامعه زینب و جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی از استان کرمان، حزب جمعیت حامیان انقلاب اسلامی از استان تهران، حزب پیشرو اصلاحات از استان زنجان تایید شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۸۴۴۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان