//
کدخبر: ۲۷۵۷۵۴ //

شخصیت‌های سیاسی و نظامی که درگذشت آیت الله تسخیری را تسلیت گفتند

در پی درگذشت رییس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و مشاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام برخی از شخصیت‌ها و سیاسیون فقدان ایشان را تسلیت گفتند.

 شخصیت‌های سیاسی و نظامی که درگذشت آیت الله تسخیری را تسلیت گفتند
به گزارش فرتاک نیوز،

آیت‌الله محمدعلی تسخیری رییس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و مشاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام امروز (سه‌شنبه، ۲۸ مرداد) در هفتاد و شش سالگی در اثر عارضه قلبی درگذشت.آیت‌الله احمد جنتی رییس مجلس خبرگان رهبری در پیام تسلیت درگذشت آیت‌الله حاج شیخ محمدعلی تسخیری نوشت: این عالم ربانی علاوه بر عضویت مؤثر در مجلس خبرگان رهبری، سالیان متمادی از عمر شریف خود را در راه تقریب میان مذاهب اسلامی و ترویج معارف ائمه هدی علیهم‌السلام صرف کرد و به حق از خدمتگزاران صادق دین و مذهب بود.وی تصریح کرد: اینجانب ضایعه فقدان آن عالم نستوه را محضر حضرت ولی عصر «اروحنا فداه»، رهبر معظم انقلاب «مدظله العالی»، نمایندگان مجلس خبرگان، علمای اعلام، حوزه‌های علمیه و بیت مکرم وی تسلیت می‌گویم و در آستانه ایام سوگواری حضرت سیدالشهداء (ع) از خداوند منان برای آن فقید سعید، حشر با اولیای الهی و علو درجات و برای همه بازماندگان صبر جمیل و أجر جزیل مسألت دارم.

آیت الله تسخیری چهره برجسته علمی و فرهنگی بود

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس با اشاره به جایگاه فقی آیت الله تسخیری، نیز نوشت: آن عالم گرانقدر از چهره های اندیشمند شناخته شده علمی و فرهنگی و اهل حکمت جهان اسلام بودند که همواره در زمینه تبیین دیدگاه های تشیع و فقه اسلامی  و نیز ایجاد تفاهم و همدلی میان مسلمانان تلاش وافر داشتند و آثار و  تلاش‌های ایشان در مجمع فقه اسلامی ، مجمع جهانی تقریب مذاهب و مرکز مطالعات و تحقیقات ادیان و مذاهب بسیار منشاء اثر و راهگشا بود.

تلاش در راه ایجاد وحدت در جهان اسلام

سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح نیز در پیامی درگذشت آیت‌الله محمد علی تسخیری گفت: ارتحال عالم فرزانه، فقیه ارجمند و مجاهد نستوه حضرت آیت‌الله حاج شیخ محمد علی تسخیری (رضوان‌الله تعالی‌علیه) مشاوره عالی مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام، از یاران صدیق امام (ره) و رهبری و شخصیت‌های گرانقدر و فعال در تقریب مذاهب اسلامی، موجب تأسف و تأثر شد.

وی گفت: این عالم ربانی یکی از عالمان توانمند و پیشتاز در عرصه‌های علمی و فقهی بود که در تاریخ انقلاب اسلامی، همواره حرکت در مسیر آرمان‌های سترگ نظام و وحدت و اتفاق امت اسلامی را در اندیشه و عمل مجاهدانه و خالصانه خود جست‌وجو می‌کرد.

سرلشکر باقری بیان داشت: بی شک عزم، همت و کوشش‌های با شکوه این چهره خدوم در گسترش علوم و معارف اسلامی، ترویج شعائر اهل بیت (علیهم‌السلام)، بسط فرهنگ و گفتمان انقلاب و تقریب مذاهب اسلامی و نیز خدمات برجسته در سنگرهای مختلف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بویژه در تأسیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و مجمع جهانی تقریب مذاهب و فعالیت‌های مؤثر در حوزه و دانشگاه و راهبری برنامه‌های فرهنگی خارج از کشور، ماندگار و راهگشای شیفتگان خدمت به اسلام عزیز و خیمه ولایت خواهد بود.

فقیه، اقتصاددان و شاعر انقلابی و مشاور رهبر انقلاب

غلامرضا مصباحی مقدم نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری و رییس کمیته فقهی سازمان بورس در پیامی ارتحال عالم ربانی، فقیه اقتصاددان، ادیب، شاعر انقلابی، آیت الله تسخیری از شاگردان برجسته شهید آیت الله سید محمدباقر صدر، مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی، عضو جامعه روحانیت مبارز، عضو مجلس خبرگان و عضو کمیته فقهی بورس را به رهبر بزرگوار انقلاب و حوزه‌های علمیه و روحانیت ومردم عزیز  تسلیت می‌گویم.

وی تصریح کرد: آیت الله تسخیری شخصیت فوق‌العاده فعال در عرصه‌های مختلف علمی، سیاسی و انقلابی در داخل و خارج کشور بود، وی را علمای بلاد اسلامی بیش از داخل کشور می‌شناختند، به  نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس فقه اسلامی مشارکت می‌کرد و همواره نقش فعال داشت، خداوند وی را رحمت کند و به خانواده، بازماندگان و دوستدارانش، صبر واجر مرحمت فرماید.

خدمات شایان توجه در دفاع از انقلاب اسلامی در سازمان‌های بین‌المللی

سیدکمال خرازی رییس شورای راهبردی روابط خارجی نیز با صدور پیامی در پی رحلت عالم ربانی حضرت آیت الله تسخیری اظهار داشت: رحلت عالم ربانی حضرت آیت الله تسخیری را به خانواده و دوستداران آن مرحوم تسلیت می‌گویم.

وی خاطرنشان کرد: آیت‌الله تسخیری در طول عمر پربرکت خود خدمات شایان توجهی در دفاع از انقلاب اسلامی در سازمان‌های بین‌المللی ‌و جوامع اسلامی داشت و تلاش وافری در جهت تقریب مذاهب  اسلامی انجام داد. از خداوند منان علو درجات آن مرحوم را خواستارم.

تلاش برای مبارزه با تکفیر درون جهان اسلام میان مذاهب گوناگون

سید عمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق نیز در پیامی اظهار داشت: با اندوه فراوان از درگذشت یکی از چهره‌های شاخص حوزه‌های علمیه آیت‌الله شیخ محمدعلی تسخیری قدس سره الشریف، رییس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب مطلع شدیم.

وی افزود: آن مرحوم از چهره‌های اسلامی مهمی بود که برای تقریب میان مذاهب اسلامی و مبارزه با تکفیر درون جهان اسلام میان مذاهب گوناگون تلاش فراوان کرد. این مصیبت بزرگ را به دولت و ملت ایران و به خصوص خانواده و بستگان آن مرحوم تسلیت می‌گوییم و از خداوند متعال می‌خواهیم که وی را مشمول رحمت واسعه خود قرار دهد و در بهشت برین جای دهد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۵۷۵۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان