//
کدخبر: ۲۷۵۵۵۰ //

روحانی: صدا و سیما، صدای نظام و سیمای نظام است

رئیس جمهور گفت: صدا و سیما کمک کرد تا مردم اطلاعات لازم را داشته باشند و به یک بیانی می‌خواهم بگویم که رسانه واقعاً به صورت رسانه ملی ظهور و نمود بیشتری پیدا کرد.

روحانی:  صدا و سیما، صدای نظام و سیمای نظام است

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در دیدار با مدیران ارشد صدا و سیما طی سخنانی درباره فلسفه تشکیل این جلسه گفت: این جلسه عمدتاً برای تشکر از صدا و سیماست که در طول این مدت از پایان بهمن تا امروز با همه توان و قدرت در صحنه بوده برای اینکه کشور به خوبی اداره شود.

روحانی افزود: صدا و سیما کمک کرد تا مردم اطلاعات لازم را داشته باشند و به یک بیانی می‌خواهم بگویم که رسانه واقعاً به صورت رسانه ملی ظهور و نمود بیشتری پیدا کرد.

به گزارش فرتاک نیوز؛ رئیس جمهور، صدا و سیما را رسانه‌ای ویژه‌ای دانست و گفت: همه مطبوعات، فضای مجازی و دیگران و آن‌هایی که تریبون‌های مختلف دارند در صحنه بیان و اطلاع رسانی فعال هستند؛ اما صدا و سیما یک امتیازات ویژه‌ای دارد به علاوه اینکه یک رسانه بسیار گسترده و ملی است و سراسر کشور را شامل می‌شود و تحت پوشش قرار می‌دهد و انحصار آنتن پخش را در کشور در اختیار دارد و از طرف دیگر برای مردم این رسانه بسیار مهم است.

روحانی افزود: اگر مردم بخواهند برای فرزند و جوانشان از فضای مجازی استفاده کنند فضای مجازی ممکن است دغدغه‌های مختلف، اعتقادی، اخلاقی، سیاسی و… داشته باشند، اما در صدا و سیما این چنین نیست.

وی عنوان کرد: مردم نسبت به برنامه‌های صدا و سیما دغدغه‌های اخلاقی و اعتقادی ندارند؛ بنابراین رسانه ملی جایگاه خاصی دارد.

رئیس جمهور اضافه کرد: از همه مهمتر صدا و سیما، صدای نظام و سیمای نظام است.

روحانی با اشاره به دستاوردهای دولت گفت: برای اینکه بتوانیم در مسیر خود موفق شویم باید کار خود را با گذشته و با انقلاب اسلامی مقایسه کنیم، موضوعی بود که کاملاً قابل مقایسه بود کاری که در ایران صورت گرفت قابل قیاس با سایر کشورهاست یعنی ما توانستیم در مقابله با کرونا در سطح دنیا بدرخشیم.

وی با اشاره به تبلیغات سو کشورهای بیگانه علیه ایران گفت: در ابتدای آغاز موج دوم کرونا رسانه‌های بیگانه به دنبال این بودند که به مردم القا کنند اگر تعطیلی‌ها یک ماه دیگر ادامه پیدا می‌کرد این موج دوم به وجود نمی‌آمد، اما پیشرفت‌ها و موفقیت‌های ما نشان داد که این رسانه‌های بیگانه به چه شکل عمل می‌کند و مردم با نگاه تردید به آنها نگاه می‌کنند.

رئیس جمهور با اشاره به نقش مهم مقام معظم رهبری در موفقیت‌های کشور در مقابله با شیوع ویروس کرونا گفت: تاکید مقام معظم رهبری بر اینکه مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا همتراز شورای عالی امنیتی در موفقیت‌های ما و تصمیم‌های یکپارچه بسیار مؤثر بود. ما شرایط و موقعیت‌های حساس ای را پشت سر گذاشتیم و در این شرایط می‌بایست تصمیمات ویژه می‌گرفتیم که نیاز به هماهنگی داشت.

روحانی ادامه داد: اگر تصمیمات ما دارای یک مرکزیت نبود و از پشتیبانی حقوقی برخوردار نبود نمی‌توانستیم تصمیمات درستی بگیریم، اینها نشان داد که ساختار حقوقی ما می‌تواند در روز خاص تأثیرگذار و گره گشا باشد.

وی صدا و سیما را در رأس مقابله با ویروس کرونا دانست و گفت: تخت‌های بیمارستانی ماه در طول این هفت سال دو برابر شده است. در آی سی یو هیچ کمبودی نداشتیم که این از امتیازات کشور ماست، این شرایط را حتی اروپا هم نداشتن، ما تا پایان سال ۱۰ هزار تخت بیمارستانی و دو هزار تخت آی سی یو را اضافه می‌کنیم.

رئیس جمهور با اشاره به طرح‌های مختلفی دولت در حوزه آب و برق گفت: صدا و سیما می‌بایست کارهایی که شده را با دوره‌های پیشین مقایسه کند تا مردم با پیش رفت ها بیشتر آشنا شوند.

روحانی آموزش را یکی از خدمات دولت دانست و گفت: اگر تدبیرهای مناسب دیده نمی‌شد دانش آموزان و دانشجویان یک سال عقب می‌افتادن، دشمنان ما نیز تلاش زیادی کردند تا کشور را تعطیل کنند، اما در کشور هیچ کمبودی نبود و با ایجاد ستاد ملی شرایط مدیریت شد.

وی وظیفه صدا و سیما را در شرایط فعلی کشور بسیار مهم دانست و گفت باید مردم بدانند که شرایط کشور چگونه است در چه شرایطی دولت شروع شد و چه مسائل و مشکلاتی را پشت سر گذاشت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۵۵۵۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان