//
کدخبر: ۲۷۵۵۰۸ //

حداد عادل: مشکلات کشور بدون استمداد ازعلوم انسانی قابل حل نیست

رئیس شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی گفت: مشکلات کشور بدون استمداد از علوم انسانی قابل حل نیست، علوم انسانی در کشور ما نیاز به نوسازی و بازسازی دارد.

حداد عادل: مشکلات کشور بدون استمداد ازعلوم انسانی قابل حل نیست

مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره بین المللی فارابی امروز دوشنبه ۲۷ مرداد با حضور ستاری معاون علمی رییس جمهور و غلامی وزیرعلوم برگزار شد.

به گزارش فرتاک نیوز؛ غلامعلی حداد عادل در این جشنواره افزود: انتخاب نام فارابی برای این جشنواره (جشنواره بین المللی فارابی) بسیار شایسته است چون باعث می شود جوانان ما بدانند که وارث فرهنگ و تمدنی هستیم که بزرگانی مانند ابونصر فارابی را در خود پرورش داده است.

وی با بیان اینکه علوم انسانی نزد ما سنت و سابقه دارد، افزود: این جشنواره باید پیامی به جامعه و مسئولان کشور برساند مبنی بر اینکه مشکلات کشور بدون استمداد از علوم انسانی قابل حل نیست، چنین تصور می شود که مسایل کشور به دست مهندسان و پزشکان قابل حل است و برای علوم انسانی شأن گره گشایی در کشور کمتر متصور است.

رئیس شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی با بیان اینکه علوم انسانی در کشور ما نیاز به نوسازی و بازسازی دارد، افزود: البته این نوسازی و بازسازی باید با حفظ استقلال علوم انسانی خود بوده و باید از تقلید کورکورانه نیز پرهیز کنیم.

حداد عادل افزود: برهمین اساس در شورای عالی انقلاب فرهنگی اراده ای برای تحول و ارتقای علوم انسانی به وجود آمد که نتیجه آن تشکیل شورای تحول و ارتقای علوم انسانی شد که ده سال است زیر نظر وزارت علوم فعالیت می کند و  امیدواریم این شورا در روز آمدی، کارآمدی، بومی سازی و اسلامی سازی علوم انسانی کمک کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۵۵۰۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان