//
کدخبر: ۲۷۴۲۸۹ //

عبور از چالش‌ها با مقاومت فعال و همبستگی ملی

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه جلوگیری از همکاری راهبردی ایران با شرق و تداوم وابستگی اقتصاد ملی به نفت، مبنای قبض و بسط سیاسی غرب نسبت به کشور ماست، گفت: با ⁧‫مقاومت فعال‬⁩ و ⁧‫همبستگی ملی‬⁩ از چالش های موجود عبور می کنیم.

عبور از چالش‌ها با مقاومت فعال و همبستگی ملی

علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی امروز (یکشنبه) در توئیتی نوشت: «جلوگیری از همکاری راهبردی ایران با شرق و تداوم وابستگی اقتصاد ملی به نفت، مبنای قبض و بسط سیاسی غرب نسبت به کشور ماست.»

وی افزود: «ایران مدتهاست تصمیم به این دو کار گرفته و با ⁧‫مقاومت فعال‬⁩ و ⁧‫همبستگی ملی‬⁩ از چالش های موجود عبور خواهد کرد.»

به گزارش فرتاک نیوز؛ همکاری ۲۵ ساله ایران و چین با واکنش منفی آمریکا مواجه شده است. در همین راستا، پامپئو وزیر خارجه آمریکا در ادامه تلاش برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران، بار دیگر با اتهام‌زنی، در خصوص همکاری طولانی‌مدت پکن و تهران ابراز نگرانی کرد و مدعی شد این همکاری به بی‌ثباتی منطقه غرب آسیا منجر خواهد شد.

وزیر خارجه آمریکا پیش از این نیز در اظهاراتی گزارشها درباره نزدیکی پکن و تهران برای امضای توافق اقتصادی ۴۰۰ میلیارد دلاری و توافق امنیتی را محکوم کرد. 

وی عنوان کرد؛ تحریمهای آمریکا علیه ایران بر شرکتهای چینی نیز دلالت میکند و مدعی شد که دستیابی ایران به پول و سلاح خطراتی برای منطقه در پی خواهد داشت. 

پامپئو در ادامه ادعاهای خود گفت: من فکر میکنم کشورها در خاورمیانه باید این را ببینند که ورود چین به ایران باعث بی ثباتی منطقه خواهد شد.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۴۲۸۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان