//
کدخبر: ۲۷۴۲۸۴ //

معرفی تیم کامل قالیباف + تصاویر

محمدباقر قالیباف در روز پنجشنبه هشتم خرداد در جریان دومین جلسه علنی مجلس یازدهم، با رأی اکثریت نمایندگان به ریاست مجلس یازدهم انتخاب شد.

معرفی تیم کامل قالیباف + تصاویر
به گزارش فرتاک نیوز،

تیم معاونان و مشاوران رییس مجلس یازدهم منصوب شده‌اند که در ادامه نگاهی خواهیم داشت به مشخصات و سوابق این افراد.

بابک نگاهداری؛ مشاور و رییس حوزه ریاست 

بابک نگاهداری که در حکمی از سوی قالیباف به عنوان مشاور و رییس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی منصوب شد، دارای دکترای تخصصی بیوتکنولوژی پزشکی و دکترای حرفه‌ای پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی تهران است.

بابک نگاهداری

از جمله مسئولیت‌های اجرایی نگاهداری در حوزه راهبری فرهنگی و علمی کشور میتوان به دبیری نقشه جامع علمی کشور، معاونت ارتباطات شورای عالی انقلاب فرهنگی و معاونت نظارت و راهبری شورای عالی انقلاب فرهنگی، مدیرکلی حوزه ریاست دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، دبیری کمیته تایید صلاحیت روسای دانشگاه‌های کشور، معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی، ریاست دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، عضویت در کمیسیون‌های «نظارت» و «چشم‌انداز و امور نخبگان» دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام و ریاست مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران اشاره کرد.

حمید اصلانی؛ معاون اجرایی

حمید اصلانی که در حکمی از سوی قالیباف به معاونت اجرایی مجلس شورای اسلامی منصوب شد، سابقاً معاون اجرایی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ریاست مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس بوده است‌.

حمید اصلانی

محمدسعید احدیان؛ دستیار سیاسی و رسانه‌ای 

محمدسعید احدیان در حکمی از سوی قالیباف به عنوان دستیار سیاسی و رسانه‌ای رییس مجلس شورای اسلامی منصوب شد.

محمدسعید احدیان

احدیان، فعال مطبوعاتی و سیاسی، پیش از این با حکم رهبر معظم انقلاب چهار دوره پیاپی عضو هیئت امنای موسسه فرهنگی هنری خراسان بوده است و تنها فردی است که از ابتدای تاسیس موسسه فرهنگی هنری خراسان به صورت پیاپی عضو هیئت امنای آن بوده است؛ موسسه فرهنگی هنری خراسان با صاحب امتیازی رسانه‌های متعدد ملی و منطقه‌ای، یکی از بزرگترین و پرمخاطب‌ترین مجموعه‌های رسانه‌ای محسوب می‌شود.

او همچنین به عنوان مدیرعامل این مجموعه رسانه‌ای، سمت مدیرمسئولی رسانه‌های وابسته به آن موسسه از جمله «روزنامه خراسان» و «رسانه آخرین خبر» را نیز برعهده دارد. احدیان علاوه بر این، از موسسین و رییس شورای مرکزی تشکل سیاسی جبهه آرمان‌خواهان واقع‌بین است.

در کارنامه کاری احدیان که دانش‌آموخته رشته علوم سیاسی با گرایش سیاستگذاری عمومی است، علاوه بر فعالیت‌های تشکیلاتی دانشجویی، عضویت در شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کشور به چشم می‌خورد.

محسن مکیان؛ مشاور و رییس مرکز حراست 

محسن مکیان در حکمی از سوی قالیباف به عنوان مشاور و رییس مرکز حراست قوه مقننه منصوب شد.

محسن مکیان

احسان عسکری؛ مشاور و مدیرکل دفتر حوزه ریاست 

احسان عسکری در حکمی از سوی قالیباف به عنوان مشاور و مدیرکل دفتر حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی منصوب شد.

احسان عسکری

مهدی محمدی؛ مشاور در امور راهبردی 

مهدی محمدی در حکمی از سوی قالیباف به عنوان مشاور در امور راهبردی منصوب شد.

مهدی محمدی

علیرضا زاکانی؛ رییس مرکز پژوهش‌های مجلس

در اول مردادماه، جلسه بررسی انتخاب رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در هیئت رییسه مجلس به عنوان هیئت امنای این مرکز، برگزار شد که طی آن پس از دو مرحله رأی‌گیری علیرضا زاکانی با اکثریت مطلق آرای اعضاء، به عنوان رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی انتخاب شد.

زاکانی نماینده مردم قم در مجلس یازدهم است که سابقه نمایندگی مجلس در ادوار هفم، هشتم و نهم را نیز دارا می‌باشد. وی تا سال ۸۲ مسئول سازمان بسیج دانشجویی بود.

علیرضا زاکانی

مهرداد بذرپاش؛ رییس دیوان محاسبات

نمایندگان مجلس در روز اول مرداد، در اجرای ماده ۱۱ قانون دیوان محاسبات کشور، مهرداد بذرپاش را با ۱۵۸ رأی از مجموع ۲۴۴ رأی مأخوذه به عنوان رئیس دیوان محاسبات کشور انتخاب کردند.

ضرورت تحول در ساختار سنتی دیوان محاسبات برای استفاده از ظرفیت‌های زیاد این نهاد نظارتی و توجه به رویکرد جوان‌گرایی دلیل این انتخاب توسط نمایندگان مجلس بود.

بذرپاش که تحصیل‌کرده دانشگاه صنعتی شریف است مهمترین برنامه خود را برخط کردن نظارت دیوان و موثر کردن آن اعلام کرده است.

مهرداد بذرپاش

محسن اسماعیلی؛ مشاور عالی رییس مجلس و رییس هیئت تطبیق مصوبات دولت با قوانین

محسن اسماعیلی که پیش از مجلس یازدهم به مدت هشت سال مشاور عالی رییس مجلس و رییس هیئت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین بود، با حکم قالیباف در این سمت ابقاء شد. 

اسماعیلی که سابقاً عضو حقوقدان شورای نگهبان بوده است، هم اکنون نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان است.

محسن اسماعیلی

بهزاد پورسید؛ معاون قوانین مجلس

در ۱۴ تیرماه با حکم قالیباف، بهزاد پورسید جایگزین حسین میرمحمدصادقی در سمت معاونت قوانین مجلس شد. پورسید، پیش‌تر قائم‌مقام پژوهشگاه قوه قضاییه بود.

بهزاد پورسید

پژمان پشمچی‌زاده؛ معاون نظارت مجلس

محمد باقر قالیباف رییس مجلس در ۱۴ تیرماه طی حکمی پژمان پشمچی‌زاده را به سمت معاونت نظارت مجلس منصوب کرد. پشمچی‌زاده جایزگزین غلامرضا اسدالهی شد.

مهندس پژمان پشمچی زاده در شهرداری تهران معاونت معماری و شهرسازی قالیباف را بر عهده اشت و قبل از حضورش در مجلس، معاونت پشتیبانی شرکت هواپیمایی ایران ایر را بر عهده داشت.

او یکی از نزدیکان و معتمدین محمدباقر قالیباف می باشد

پژمان پشمچی‌زاده

امیرابراهیم رسولی؛ مشاور رییس و مدیرکل هیئت رئیسه مجلس

در ۱۴ تیرماه، قالیباف در حکمی امیرابراهیم رسولی را به عنوان مشاور رییس و مدیرکل هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی منصوب کرد.

وی تجربه بیش از دوازده سال فعالیت اداری، سیاسی و رسانه‌ای در مجلس را دارا می‌باشد و دارای دکتری علوم سیاسی (گرایش مسائل ایران) است.

رسولی حدود ده سال پیش با راه‌اندازی سایت خبری نماینده (رسانه تخصصی حوزه مجلس) صاحب امتیاز و مدیرمسئول این مجموعه شد.

امیرابراهیم رسولی

حجت‌الاسلام و المسلمین قاسمیان؛ رییس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس

محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در سوم تیرماه در حکمی حجت‌الاسلام و المسلمین غلامرضا قاسمیان را به ریاست کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس منصوب کرد.

حجت‌الاسلام قاسمیان دانش آموخته دانشگاه صنعتی شریف می‌باشد و پیش از این معاون اسبق پژوهش حوزه‌های علمیه استان تهران، استاد دروس عالی حوزه و دوره‌های دکتری دانشگاه و پژوهشگر در حوزه‌های قرآنی، فقهی، اصولی بوده است.

وی همچنین مؤسس طرح حوزوی و تحولی «مدارس علمیه مشکات» نیز بوده و سابقه بیش از سی سال کار جهادی در عرصه محرومیت‌زدایی و تأسیس قرارگاه جهادی امام رضا(ع) را در کارنامه خود دارد.

غلامرضا قاسمیان

سید‌محمود رضوی؛ مشاور فرهنگی وهنری رییس مجلس

در ۲۹ خرداد، با حکم قالیباف، سیدمحمود رضوی را به عنوان مشاور فرهنگی وهنری رییس مجلس منصوب شد.

سیدمحمود رضوی دارای تحصیلات کارشناسی ارشد مدیریت فرهنگی از دانشگاه علوم تحقیقات است و از جمله سوابق وی می‌توان به مواردی همچون فعال فرهنگی و تهیه کننده سینما و تلویزیون از ۸۷ تاکنون، عضو گروه مشاوران جوان شهردار تهران سال ۸۴ تا ۸۶ و مشاور فرهنگی هنری معاون فرهنگی اجتماعی سپاه از سال ٩٠ تا ٩٣ اشاره کرد.

سید‌محمود رضوی

حسین قربانزاده؛ مشاور رییس و دبیر کارگروه مشورتی تحول مجلس

قالیباف رییس مجلس، در ۲۷ خرداد طی حکمی، حسین قربانزاده را به عنوان مشاور خود و دبیر کارگروه مشورتی تحول مجلس منصوب کرد.

قربانزاده عضو گروه مشاوران جوان مرحوم آیت‌الله هاشمی شاهرودی در دوره ریاست قوه قضاییه بوده و همچنین سردبیری روزنامه تخصصی حقوقی ماوی، روزنامه قوه قضاییه را در همان دوران بر عهده داشت.

وی دوره کارشناسی ارشد خود را در رشته معارف اسلامی و حقوق جزا و جرم‌شناسی از دانشگاه امام صادق (ع) اخذ کرد و دوره دکتری خود را در رشته حقوق بین‌الملل در دانشگاه بهشتی گذراند.

حسین قربانزاده

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۴۲۸۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان