//
کدخبر: ۲۷۱۹۹۹ //

سخنگوی وزارت خارجه: روابط اقتصادی ایران با کشورهای دوست هم‌پای روابط سیاسی پیش نرفته است‌

سخنگوی وزارت خارجه ‌با بیان اینکه روابط اقتصادی ایران با کشورهای دوست هم‌پای روابط سیاسی پیش نرفته است‌، گفت: ‌توسعه روابط ما بر توسعه مبادلات تجاری و اقتصادی متمرکز خواهد بود.

سخنگوی وزارت خارجه: روابط اقتصادی ایران با کشورهای دوست هم‌پای روابط سیاسی پیش نرفته است‌
به گزارش فرتاک نیوز،

سیدعباس موسوی سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی، نقش استان‌های مرزی در توسعه روابط با کشورهای همسایه را بسیار مهم و اساسی دانست و اظهار داشت: آذربایجان شرقی جایگاه خوبی در روابط ایران و آذربایجان دارد، اما باید تلاش کنیم تا این جایگاه ارتقا یابد و بتوانیم از ظرفیت‌های این استان برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری با جمهوری آذربایجان استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های کم‌نظیر استان آذربایجان شرقی می‌تواند توسعه دهنده روابط ایران و آذربایجان باشد، گفت: سفارت ایران در باکو تلاش خواهد کرد تا ظرفیت‌های بالقوه موجود برای توسعه روابط را در استان آذربایجان شرقی به بالفعل تبدیل کند.

سخنگوی وزارت خارجه مأموریت اصلی سفارت ایران در باکو را توسعه روابط اقتصادی بین دو کشور دانست و تصریح کرد: جمهوری آذربایجان به دلیل دسترسی به بازار روسیه و اروپا، توسعه روابط ما بر توسعه مبادلات تجاری و اقتصادی متمرکز خواهد بود.

‌موسوی با اشاره به اینکه استان آذربایجان شرقی در این راستا نقش مؤثر و محوری خواهد داشت، افزود: تلاش می‌کنیم استان‌های مرزی در توسعه روابط با همسایگان، نقش محوری را ایفا کنند.

وی با اذعان به اینکه روابط اقتصادی ایران با بسیاری از کشورهای دوست و همسایه، همپای روابط سیاسی پیش نرفته است، تاکید کرد: اکنون 80 درصد از برنامه توسعه روابط دو کشور باید مربوط به حوزه اقتصادی باشد.

سخنگوی وزارت خارجه با تاکید بر اینکه باید سطح مبادلات اقتصادی ایران با آذربایجان به سطح مطلوب ارتقا یابد، ابراز داشت: از همه ظرفیت‌ها برای توسعه روابط بین دو کشور استفاده خواهیم کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۱۹۹۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان