//
کدخبر: ۲۷۰۹۶۷ //

نظارت شورای نگهبان بر قوانین مانع جدایی و انحراف کشور از اسلامیت است

مسئول دفتر شورای نگهبان در استان کرمان گفت: شورای نگهبان با جدایی و انحراف کشور از اسلامیت مقابله کرده و تلاش می‌کند تا انحرافی صورت نگیرد.

نظارت شورای نگهبان بر قوانین مانع جدایی و انحراف کشور از اسلامیت است
به گزارش فرتاک نیوز،

رضا رضایی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به‌ویژه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: 26 تیرماه سالروز تشکیل شورای نگهبان قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه با تشکیل جمهوری اسلامی ایران نهادهای متعدد انقلابی در آن تاسیس شد که یکی از این نهادهای بسیار مهم تشکیل شورای نگهبان قانون اساسی به فرمان امام خمینی(ره) بود افزود: شش فقیه جامع الشرایط به‌عنوان فقهای شورای نگهبان توسط امام(ره) در این شورا منصوب شده و با تشکیل مجلس شورای اسلامی در سال 59 تعداد شش حقوقدان نیز از طرف مجلس شورای اسلامی انتخاب و معرفی شدند.

مسئول دفتر شورای نگهبان در استان کرمان با اشاره به اینکه از ابتدای تاسیس شورای نگهبان از آنجا که یک نهاد انقلابی بود مورد هجمه دشمنان داخلی و خارجی قرار گرفت یادآور شد: حضرت امام خمینی (ره) به این دشمنی واکنش نشان دادند و فرمودند "تضعیف شورای نگهبان برای نظام خطرناک است."

وی با بیان اینکه 9 اصل قانون اساسی به شورای نگهبان اختصاص داده شده است که اهمیت این نهاد را نشان می‌دهد گفت: تمام نظام‌های سیاسی دنیا اهدافی دارند و برای این هدف‌ها تلاش می‌کنند.

رضایی با اشاره به اینکه تنها تفاوت نظام جمهوری اسلامی ایران با سایر نظام‌ها مبتنی بودن بر دین و شریعت اسلام است افزود: اگر اسلامیت را از نظام ایران بگیریم حکومت ما هم مانند سایر حکومت‌های دنیا می‌شود.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان با جدایی و انحراف کشور از اسلامیت مقابله کرده و تلاش می‌کند تا انحرافی صورت نگیرد گفت: نظارت بر اجرای قانون اساسی کشور توسط شورای نگهبان انجام می‌شود.

مسئول دفتر شورای نگهبان در استان کرمان با اشاره به اینکه خوشبختانه در 40 سال گذشته شورای نگهبان به‌خوبی کار خود را انجام داده و همواره مورد تهاجم دشمنان بوده است افزود: امام (ره) فرمود "هر جا دشمن از شما تعریف می‌کند بدانید که در زمین دشمن بازی می‌کنید."

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها قبل از انتخابات مجلس شورای اسلامی برخی اعضای شورای نگهبان را تحریم کردند که نشان از عمق نفرت و کینه آنها از اعضای شورای نگهبان است گفت: شورای نگهبان از پایداری و استقامت نظام اسلامی دفاع می‌کند.

رضایی با اشاره به اینکه اعضای شورای نگهبان ذره‌ای از آرمان‌های مقدس نظام اسلامی کوتاه نخواهند آمد و آمریکایی‌ها این آرزو را به گور می‌برند افزود: انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان کرمان با نظارت شورای نگهبان به‌خوبی برگزار شد.

وی با بیان اینکه امروز نمایندگان باید مشکلات مردم را پیگیری کنند چرا که این مردم پای صندوق‌های رای آمده و به نظام اسلامی رای دادند گفت: مردم برادری خود را در شرایط سخت اقتصادی ثابت کردند و امروز نوبت نمایندگان است که برای رفع مشکلات تلاش کنند و چهار سال آینده شرمنده مردم نباشند.

مسئول دفتر شورای نگهبان در استان کرمان با اشاره به اینکه انتخابات ریاست جمهوری را در پیش داریم که مجددا باعث شور و شعف در جامعه می‌شود افزود: در برگزاری انتخابات دقت خود را بیشتر خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد به رای مردم خیانت شود.

وی با بیان اینکه حضور مردم در انتخابات مایه افتخار، اعتماد و استحکام نظام اسلامی است تصریح کرد: انتخابات پیش رو حساس و با اهمیت است و مردم با انتخاب خوبی که انجام می‌دهند سرنوشت خود و کشور را برای چهار سال آینده رقم خواهند زد.

رضایی با اشاره به اینکه از بین افرادی که نامزد می‌شوند شورای نگهبان سوابق آنها را بررسی می‌کند گفت: در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بیش از 354 نفر در استان کرمان در حوزه‌های مختلف ثبت‌نام کردند.

وی با بیان اینکه عده‌ای از این داوطلبان با دلایل محکم و مستدل ردصلاحیت شدند افزود: خوشبختانه همه درصلاحیت شده‌ها دلایل و مستندات را قبول کردند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۰۹۶۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان