//
کدخبر: ۲۶۸۱۱۶ //

سلمانی: دفاتر تسهیل گری و توسعه محلی در ۲۳۵ محله ۲۲ استان کشور راه‌اندازی شد

سخنگوی وزارت کشور گفت: دفاتر تسهیل گری و توسعه محلی در ۲۳۵ محله ۲۲ استان کشور راه‌اندازی شد.

سلمانی: دفاتر تسهیل گری و توسعه محلی در ۲۳۵ محله ۲۲ استان کشور راه‌اندازی شد
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور از راه اندازی دفاتر تسهیل گری و توسعه محلی در ۲۳۵ محله ۲۲ استان کشور خبر داد و اظهار کرد: سهم استان سیستان و بلوچستان از این دفاتر، تعداد ۱۶ دفتر با اعتباری بالغ ۱۱۰ میلیارد ریال طی سال ۹۶ الی ۹۸ است. 

وی در ادامه افزود: ایجاد و استقرار دفاتر تسهیلگری و توسعه محلی در محلات حاشیه نشین از طریق جلب مشارکت موسسات غیردولتی با هدف  بررسی و مطالعه وضعیت  مسائل و نیازها و پتانسیل ها و  ظرفیت های موجود در محلات و توانمندسازی ساکنین از طریق آموزش های خانواده،  فنی و حرفه ای و...و پیگیری حل مسائل کالبدی، اقتصادی و اجتماعی در محلات از طریق تعامل مستمر با دستگاههای اجرایی و ساکنین انجام گرفته است.

معاون هماهنگی وزارت کشور با بیان اینکه استان سیستان و بلوچستان در کنار استان خوزستان بیشترین تعداد دفاتر تسهیل گری را به خود اختصاص داده گفت: این دفاتر در ۳ شهرستان استان سیستان و بلوچستان یعنی شهرهای زاهدان، زابل و چابهار تشکیل شده است .

سامانی یادآور شد: از برنامه های اولویت دار استان  و فعالیتها و برنامه های فوق العاده دستگاههای اجرایی همکار سازمان امور اجتماعی در جهت کاهش آسیب های اجتماعی در مناطق حاشیه ای و سکونتگاههای غیررسمی استان سیستان و بلوچستان در سالهای ۹۵ الی۹۸  حمایت ویژه ای شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۲۹۰ میلیارد ریال از محل  اعتبارات  هزینه ای کاهش آسیب های اجتماعی شامل پیشگیری و کنترل طلاق، اعتیاد، مفاسد اخلاقی و توانمندسازی و ارتقاء مهارت های فنی حرفه ای و شغلی ساکنین محلات حاشیه نشین و همچنین ۵۴۰ میلیارد ریال در جهت کمک به تجهیز مراکز اجتماعی و فرهنگی محلات حاشیه نشین و مناطق محروم ، خرید خانه محله، تجهیز  مراکز آموزشی مناطق حاشیه نشین شهرستانهای آسیب دیده از سیل در سال های ۹۷ و ۹۸ اخنصاص یافته است.

معاون هماهنگی وزارت کشور با بیان اینکه ۲۸ دستگاه اجرایی در شورای اجتماعی کشور عضویت دارند، گفت: وظیفه شورای اجتماعی سیاستگذاری، نظارت و هماهنگی میان این دستگاه ها است.

وی رشد کارآفرینی را از نتایج مهم کاهش آسیب های اجتماعی در استانها عنوان کرد و یادآور شد: در بحث حاشیه نشینی نیز اقدامات بسیار خوبی در حوزه کالبدی و محتوایی با همکاری وزارت راه و شهرسازی، کمیته امداد، بسیج و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام شده است.

سامانی تاکید کرد: دفاتر تسهیلگری ایجاد شد تا بتوانیم شعار اجتماعی شدن و اجتماعی کردن پاسخگویی به مطالبات و نیازهای مردم و رفع آسیب های اجتماعی در محلات آسیب پذیر را محقق کنیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۸۱۱۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان