//
کدخبر: ۲۶۵۷۷۱ //

امکان ثبت غیرحضوری شکایت در دیوان عدالت فراهم شد

با راه‌اندازی درگاه خدمات الکترونیک دیوان عدالت اداری، از این پس امکان ثبت غیرحضوری شکایت در دیوان فراهم است.

امکان ثبت غیرحضوری شکایت در دیوان عدالت فراهم شد
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روابط عمومی دیوان عدالت اداری، در اجرای تکلیف مقرر در ماده ۲۳ قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری درگاه اخذ دادخواست الکترونیک دیوان عدالت، شنبه ۲۴ خرداد با حضور ریاست و معاونین رسماً افتتاح و به این ترتیب ثبت دادخواست‌های بدوی و تجدیدنظر در این مرجع از طریق اینترنت و بدون حضور فیزیکی برای شکات و دستگاه‌های اجرایی طرف شکایت امکان‌پذیر شد. این اقدام که در راستای تأکیدات ریاست قوه قضائیه و تکریم ارباب رجوع و تسهیل در امور قضائی صورت گرفته، نیاز به مراجعه حضوری در دیوان عدالت اداری و صرف هزینه فرصت و هزینه ایاب و ذهاب را منتفی کرده است. همچنین راه‌اندازی این سامانه در اعمال فاصله اجتماعی که از تدابیر مهار ویروس کروناست نیز تأثیر بسزایی خواهد داشت.

شکاتی که مایل به ثبت دادخواست به صورت غیرحضوری هستند، می‌توانند با داشتن کد ثنا که قبلاً از دفاتر خدمات قضائی اخذ کرده‌اند، وارد سامانه شده و پس از احراز هویت الکترونیکی دادخواست بدوی یا تجدیدنظر خود را در سامانه ثبت و هزینه دادرسی را پرداخت کنند. هدف از قرار دادن سامانه آرا صحیح بر بستر وب و امکان دسترسی عموم به این سامانه، دسترسی سریع و آسان همگان به آرا و مستندات قانونی است.

در این سامانه موضوعات مختلفِ مورد شکایت بگونه‌ای طبقه بندی شده که با کمترین جست جو، کاربر به موضوع مورد نظر خود دست خواهد یافت. همچنین سامانه رأی صحیح دارای قابلیت جستجوی هوشمند می‌باشد که کلمات مورد نظر کاربر را به صورت طبقه بندی شده نیز پیشنهاد می‌دهد.

این سامانه شامل طبقه بندی موضوعات مورد شکایت در دیوان، جمع‌آوری قوانین و مقررات مرتبط با آن و همچنین نمونه آرا صحیح صادره در هر مورد می‌باشد که می‌تواند نقش مهمی در راهنمایی مردم در مورد نحوه طرح شکایت و احقاق حق آنها داشته باشد. در نسخه یک این سامانه که در دسترس عموم قرار گرفته است، حدود ۱۲۰ موضوع به همراه بیش از ۵۰۰ نمونه رأی طبقه بندی شده و در دسترس قرار گرفته است و با برنامه‌ریزی بعمل آمده در نسخه‌های بعدی موضوعات آن تکمیل و به روز رسانی خواهد شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۵۷۷۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان