//
کدخبر: ۲۶۰۷۱۶ //

جزئیاتی از طرح ۳ فوریتی مجلس برای همسان سازی حقوق بازنشستگان

نماینده مردم ساوه در مجلس از تدوین طرح ۳ فوریتی نمایندگان برای همسان سازی حقوق بازنشستگان خبر داد.

جزئیاتی از طرح ۳ فوریتی مجلس برای همسان سازی حقوق بازنشستگان
به گزارش فرتاک نیوز،

محمدرضا منصوری نماینده مردم ساوه در مجلس شورای اسلامی از تدوین طرح 3 فوریتی نمایندگان برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان خبر داد.

وی افزود: طرح 3 فوریتی مذکور در حدود 100 امضا دارد و احتمالا فردا برای بررسی در جلسه علنی پارلمان تقدیم هیئت رئیسه قوه مقننه می‌شود.

نماینده مردم ساوه در مجلس گفت: بر اساس ماده 30 برنامه ششم توسعه حقوق یک فرد بازنشسته باید 85 درصد فرد شاغل هم‌تراز خود باشد،اما متاسفانه بودجه‌ای که دولت سالانه برای همسان‌سازی اختصاص می‌دهد به هیچ وجه کفاف همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را نمی‌دهد.

منصوری ادامه داد: طبق اصل 30 قانون برنامه ششم دولت باید طی 5 سال حقوق بازنشستگان را همسان‌سازی می‌کرد، اما در این چند سالی که از اجرای برنامه ششم گذشته دولت رقم ناچیزی را برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در نظر گرفته است، بنابراین لازم است همسان‌سازی حقوق این قشر طبق ماده مذکور به طور کامل اجرایی شود.

وی با بیان اینکه  حقوق بازنشستگان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری نیز نشده است،اظهار داشت: در فصل دهم این قانون به افزایش امتیازات 50 درصدی برای افراد شاغل در دستگاه‌های اجرایی اشاره شده است که  نمایندگان نیز خواستار اعمال امتیازات اصل مذکور درباره حقوق بازنشستگان شده‌اند.

نماینده مردم ساوه در مجلس با تاکید بر اینکه حقوق بازنشستگان نه همسان‌سازی و نه شامل فصل 10 قانون مدیریت خدمات کشوری شده، گفت: باتوجه  به شرایط اقتصادی افراد بازنشسته تحت فشار هستند که لازم است حقوق این قشر همسان‌سازی و مانند افراد شاغل افزایش یابد؛ تا شرایط معیشتی این قشر بهبود یابد.

منصوری بیان داشت: البته با توجه به اینکه طرح مذکور برای دولت بار مالی دارد باید محل آن تامین و ردیفی در نظر گرفته شود و از طرفی هم باید ببینیم نظر شورای نگهبان در این زمینه چیست؟

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۰۷۱۶ //
ارسال نظر
 
  • کشوری

    با این روش من بدو وآهو بدو .
    هیچ و قت به شاغلان نمی رسیم .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان