//
کدخبر: ۲۶۰۴۸۰ //

تخت‌روانچی: آمریکا با نقض قطعنامه ۲۲۳۱ حقوق بین‌الملل را به سخره گرفته است

نماینده دائمی کشورمان در سازمان ملل گفت: یکی از مثال‌های زنده استهزای سیستماتیک حقوق بین الملل، نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت از سوی آمریکا و تهدیدات بی شرمانه علیه سایر کشور‌ها برای نقض این قطعنامه و یا مواجهه با اقدامات تنبیهی است.

تخت‌روانچی: آمریکا با نقض قطعنامه ۲۲۳۱ حقوق بین‌الملل را به سخره گرفته است
به گزارش فرتاک نیوز،

مجید تخت‌روانچی در سخنرانی خود در یک نشست مجازی و غیررسمی شورای امنیت، به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد پایان جنگ جهانی دوم در اروپا، با اشاره به درس‌هایی که می‌بایست از تجربه تلخ جنگ جهانی دوم گرفت، گفت: چندجانبه گرائی با چالش‌های متعددی مواجه شده و لازمه رفع آنها، تقویت حاکمیت قانون، همکاری بین المللی و تعامل است.

وی افزود: یکی از مثال‌های زنده استهزای سیستماتیک حقوق بین الملل، نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت از سوی آمریکا و تهدیدات بی شرمانه علیه سایر کشور‌ها برای نقض این قطعنامه و یا مواجهه با اقدامات تنبیهی است.

تخت‌روانچی با یادآوری این نکته که سازمان ملل با هدف ایجاد مرکزی برای هماهنگی اقدامات کشور‌ها و حل مشکلات جهانی تأسیس شده است: سیاست‌ها و اقدامات برخی کشور‌ها مانند آمریکا که قوانین و مقررات بین المللی را نقض می‌کند و سیاست خارجی آن به استفاده از ابزار‌های غیرانسانی نظیر تحریم‌های یکجانبه معتاد شده است، اعتبار این سازمان و حاکمیت قانون را تضعیف کرده است

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۰۴۸۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان