//
کدخبر: ۲۵۸۹۵۶ //

کمالوندی: تا دو سال آینده از متخصصین روس بی نیاز می‌شویم

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: تا دو سال آینده ما به طور کلی از متخصصین روسی بی نیاز می شویم.

کمالوندی: تا دو سال آینده از متخصصین روس بی نیاز می‌شویم
به گزارش فرتاک نیوز،

 بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی در گفت گویی درباره ورود محموله جدید سوخت نیروگاه اتمی بوشهر گفت: هر سال دوره‌ای داریم برای تعویض سوخت و انجام تعمیرات سالیانه و این ویژگی همه نیروهای اتمی است.

وی افزود: در گذشته با توجه به درخواست وزارت نیرو و برای اینکه مشکل کمبود برق نداشته باشیم این کار را در اردیبهشت ماه انجام می‌دهیم که مصرف برق در پایین‌ترین مقدار خود قرار دارد و با گرما و سرمای شدید مواجه نیستیم.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: امسال «کرونا» را هم داریم به همین دلیل این کار را در دو مقطع انجام می‌دهیم که هر دو مقطع در فصلی است که کمبود برق احساس نشود. یکی در اردیبهشت ماه که همین حالا در حال انجام است و مقطع دیگر در پاییز است که افراد کمتری درگیر کارهای تعمیر هستند.

کمالوندی گفت: بخش عمده‌ای از کار تعمیرات توسط متخصصین ایرانی انجام می‌شود و شاید تا دو سال آینده ما به طور کلی از متخصصین روسی بی نیاز شویم.

وی همچنین درباره فعالیت سازمان انرژی اتمی در مبارزه با کرونا، گفت: ما از زمانی که کرونا احساس شد همه تلاش خود را به کار گرفتیم. مرکز پرتو دهی تهران ۲۴ ساعته در خدمت بخش درمانی کشور است. فعالیت‌ها در سازمان برای برآورده کردن نیازهای کاردرمانی و پزشکی در حال انجام است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه مذاکراتی هم با آژانس درباره مبارزه با کرونا داشتیم که خوشبختانه نتیجه بخش هم بود، اظهار داشت: چهار دستگاه تشخیص سریع ویروس کرونا را آنها به ما دادند که دو دستگاه تا الان تحویل شده است که چند ساعته نتیجه تست ویروس را تحویل می دهد.

کمالوندی با اعلام اینکه دو دستگاه «ایکس ری» هم از آژانس داریم می گیرم، گفت: این اقدامات کوچک است اما در راستای مبارزه با کرونا سهم و حمایت خود را دارد.

وی با تاکید براینکه سازمان انرژی اتمی با تمام توان برای مقابله با کرونا در خدمت کشور قرار گرفته است، تاکید کرد: به طور کلی سه مرکز پرتودهی سازمان سه شیفت در حال کار هستند و کارکنان، پول این شیفت‌های اضافه را هم دریافت نمی‌کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۸۹۵۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان