//
کدخبر: ۲۵۵۴۸۲ //

حمل و نقل عمومی عامل ۲۶ درصد انتقال کرونا/ آغاز ارائه خدمات درمانی به بیماران غیرکرونایی از هفته آینده

حریرچی با بیان اینکه حمل و نقل عمومی عامل ۲۶.۵ درصد انتقال کرونا در کشور ما بوده است، گفت: عدم مراجعه به مراکز درمانی بابت سایر بیماری‌‌ها باعث پیشرفت بیماری خواهد شد و بسیاری مراکز دولتی و مراکز خصوصی از این هفته فعالیت خود را ادامه خواهند داد.

حمل و نقل عمومی عامل ۲۶ درصد انتقال کرونا/ آغاز ارائه خدمات درمانی به بیماران غیرکرونایی از هفته آینده
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر ایرج حریرچی در گفتگوی ویدیویی با خبرنگاران با بیان اینکه کرونا تمام اقشار جامعه را درگیر می‌‌‌‌کند، اظهار کرد: این ویروس قشر ضعیف را بیشتر درگیر می‌‌کند مثلاً در آمریکا ابتلا به کرونا در بین سیاه‌ پوستان دو برابر سفیدپوستان است که این مسئله به دلیل دسترسی کمتر این افراد به خدمات بهداشتی و درمانی است.

وی با بیان اینکه کشور ما همزمان هم با تحریم‌‌های ناجوانمردانه و هم با بیماری کرونا مقابله می‌‌کند، خاطرنشان کرد: به دلیل کاهش قیمت نفت و سایر درآمدها نیاز به کمک به اقشار و سازمان‌های مردم نهاد به افراد ضعیف جامعه مشهود است.

حریرچی با بیان اینکه سه علت مرگ ایرانیان بیماری‌‌های قلبی و عروقی، سرطان‌‌ها و دیابت است، یادآور شد: از 385 هزار مرگ سالانه، 85 هزار مرگ زیر 50 سالگی و 177 هزار مرگ زیر 70 سالگی به صورت مرگ زودرس رخ می‌‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: در مدت اخیر به دلیل ترس از آلودگی به کرونا و بسته شدن برخی مراکز خصوصی مراجعه مردم برای درمان سایر بیماری‌‌ها به مراکز درمانی کاهش یافته است و این موضوع باعث پیشرفت بیماری‌‌ها و مراجعه در مراحل دیروقت و احتمال موفقیت کمتر درمان در برخی از بیماری‌‌ها خواهد دشد، بنابراین با توجه به مدیریت اعمال شده در زمینه کرونا و رفع کمبود وسائل حفاظتی و هماهنگی‌‌های وزارت بهداشت، قریب به اتفاق مراکز دولتی و اکثر مراکز خصوصی از این هفته و نهایتاً از آغاز هفته بعدی فعالیت معمول خود را به صورت قبلی ادامه خواهند داد.

حریرچی با بیان اینکه حمل و نقل عمومی عامل 26.5 درصد انتقال کرونا در کشور ما بوده است؛ اظهار کرد: این رقم در مدارس 11.5 درصد و در دانشگاه‌‌ها 7 درصد بوده است. خوشبختانه شهرداری همکاری خوبی در این زمینه داشته است و آنچه از لحاظ تئوری پیش‌‌بینی شده است تدابیر خوبی در حمل و نقل عمومی است اما باید آن را ارزیابی کنیم تا ببینیم آیا عملیاتی خواهد شد یا خیر. البته باید توجه داشت نمی‌‌توان درصد زیادی از مشاغل را بازگشایی کرد و بدون افزایش ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی از مردم بخواهیم مسائل بهداشتی را رعایت کنند؛ یکی از فاکتورهایی که باید در بازگشایی مشاغل ملاک قرار بگیرد این است که باید ببینیم این بازگشایی چه باری به حمل و نقل عمومی اضافه می‌‌کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۵۴۸۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان