//
کدخبر: ۲۴۴۷۰۰ //
سخنگوی قوه قضاییه:

در مسیر شرکت در انتخابات هیچ عذری پذیرفته نیست

سخنگوی قوه قضاییه گفت: از عموم مردم با هر فکر و سلیقه و هر گرایش سیاسی دعوت می کنم که آگاهانه در انتخابات شرکت کنند و در این مسیر هیچ عذری پذیرفته نیست.

در مسیر شرکت در انتخابات هیچ عذری پذیرفته نیست
به گزارش فرتاک نیوز،

غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری روز سه‌شنبه 29 بهمن 98 گفت: در گام دوم انقلاب بنا به رهنمود مقام معظم رهبری و فرمایشات بلند ایشان به دنبال ساختن ایرانی قوی هستیم. ایران قوی با حاکمیت قوی و مردمی قوی شکل می گیرد. برای این منظور باید دولت و مجلس و قوه قضاییه‌ای قوی و نیروهای مسلح قوی و دانشگاه قوی و فرهنگ قوی و اقتصاد قوی داشته باشیم.

وی افزود: آنچه که به طور مستقیم بر عهده من و همکارانم در قوه قضاییه  است این است که در این برهه حساس زمانی قوه قضاییه‌ای قوی بسازیم. شاخصه‌های آن عبارت است از تامین عدالت و امنیت برای جامعه و حفظ حرمت و کرامت انسان و برخوردار از اعتماد و حمایت مردم لذا قوه قضاییه قوی یعنی قوه قضاییه مردمی.

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس گفت: از عموم مردم با هر فکر و سلیقه و هر گرایش سیاسی دعوت می کنم که آگاهانه در انتخابات شرکت کنند و در این مسیر هیچ عذری پذیرفته نیست. مشکلات و گلایه‌ها به جای خود اما فرهنگ ایرانی و تعالیم اسلامی ما به هیچ عنوان با انزوا و بی تفاوتی سازگاری ندارد. اگر بی تفاوت شدیم از دشمن سیلی می خوریم حال آنکه ما در حال نواختن سیلی‌های سخت بر چهره کریه دشمن هستیم. ایران قوی، مجلس قوی می خواهد و مجلس قوی مجلسی است که دارای نمایندگان متدین وانقلابی و شجاع و  عدالت محور وبرخوردار از پشتوانه قوی رای مردم است.

وی با اشاره به دستورالعمل نحوه مشارکت و تعامل نهادهای مردمی با قوه قضاییه گفت: اقدام اخیر قوه قضاییه در ابلاغ نحوه مشارکت و همکاری نهادهای مردمی با قوه قضاییه که روز گذشته رونمایی شد، نیازمند تبیین و اطلاع رسانی مناسب است.

وی افزود: حضور رییس قوه قصاییه در مراسم اربعین شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی بعنوان مردمی ترین قهرمان ملی و بین المللی عصر حاضر و دیدار رییس قوه با خانواده متدین وانقلابی و مظلوم جانباختگان مراسم تشییع سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و بازدید روز گذشته رییس قوه و شنیدن حرف مردم از اقدامات دیگر است که انجام شد.‌

اسماعیلی با اشاره به سایر برنامه‌های رئیسی در هفته گذشته  گفت: دیدار با خانواده‌های مظلوم جانباختگان مراسم تشییع پیکر شهید سلیمانی، حضور در زندان زنان و پیگیری مشکلات مردم بوشهر در یک سفر استانی از جمله برنامه‌های رییس قوه قضاییه بود که نمونه‌هایی از مردمی شدن قوه قضاییه است.

وی افزود: امروز ۲۹ بهمن ماه به جهت سالروز اعلام سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در تقویم کشور ما روز اقتصاد مقاومتی و کار آفرینی است. در قوه قضائیه با افتخار اعلام می‌کنیم که تمامی تلاش ما در دوره تحول در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از کار آفرینی است. مسئولان قضایی به این باور مهم اعتقاد دارند.

سخنگوی قوه قضاییه افزود:  تمامی تلاش ما بر این است که باید با صلابت و اقتدار، چوب‌های فساد و ناکارآمدی را از چرخ‌های اقتصاد و تولید داخلی خارج کرد تا چرخ‌های تولید راحت تر بچرخد. این اقدام گاهی در راستای پیگیری ساختارهای فسادزا از جمله در رابطه با خصوصی‌سازی های بی رویه است. با پیگیری‌های دادگستری اردبیل کارخانه‌ای در اردبیل که در آستانه تعطیلی بود احیا شد. این سومین کارخانه راکد اردبیل است که احیا می‌شود در ابن رابطه  تعدادی از زندانیان رای باز مشغول به کار شدند.

وی افزود: با ورود دادسرای تهران به مشکلات ایران ترانسفور مشخص شد در راستای خصوصی سازی خریدار این مجموعه فاقد صلاحیت بوده و میلیاردها تومان به صورت غیرقانونی از حساب این شرکت خارج کرده بود که  تحت تعقیب قرار گرفت و بازداشت شد. مدیران جدید خصوصی سازی هم ورود کرده و با اختیارات قانونی قرارداد واگذاری لغو و قرار شد از طریق بورس به خریداران واگذار شود. حدود هزار میلیارد تومان به بیت المال برگشت.

وی افزود: در ۹ ماهه امسال اعضای کمیسیون حمایت  از ۵۹۹ واحد صنعتی بازدید کردند و۲۲۸ واحد صنعتی که دچار اشکال بود  با حمایت مجموعه ، مشکلات این۲۲۸ واحد برطرف و از تعطیلی انها جلوگیری شد. همچنین  در استان خراسان ۱۰۴۴ مصوبه درحمایت از واحدهای تولیدی را داشتیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۴۷۰۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان