//
کدخبر: ۲۴۳۲۲۵ //

امام جمعه موقت تهران: ایران اسلامی به یک قدرت موشکی در منطقه و دنیا تبدیل شده است

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ایران اسلامی به یک قدرت موشکی در منطقه و دنیا تبدیل شده است گفت: آینده پیروز و موفق کشور در گرو مقاومت در راه امام و شهدا است.

امام جمعه موقت تهران: ایران اسلامی به یک قدرت موشکی در منطقه و دنیا تبدیل شده است
به گزارش فرتاک نیوز،

محمد حسن ابوترابی‌فرد ظهر امروز در مصلی بیت‌المقدس اراک با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی اظهار داشت: اکنون جزو 4 کشور نخست جهان هستیم استان مرکزی و شهرستان اراک هنگام پیروزی انقلاب اسلامی در مجموعه‌های دانشگاهی و واحدهای صنعتی تعدادی دانشجو وجود داشت اما اکنون اراک جزو 7 استان دانشگاهی ایران  با ده ها هزار دانشجو و عضو هیئت علمی است.

وی افزود: اکنون در عرصه دانش و فناوری در خلق دانش و تبدیل به فناوری در دنیا از جمله در حوزه هسته ای نانو لیزر، هوافضا، موشکی و  سایر موارد ناب هستیم، این قدرت موشکی ایران موشک‌های بالستیک نقطه زن که نقطه های متحرک را در قلب هدف می‌زند محصول شجره انقلاب اسلامی سال 57 است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: این ثبات سیاسی و مشارکت مردم در ساختن نهادهای قدرت، دولت مجلس شوراهای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری دستاوردهای انقلاب بر ویرانه‌های 2 هزار و 500 ساله شاهنشاهی است به طوری که به سبب عدم صلاحیت مدیران کشور و پادشاهان خائن به ویژه در 200 سال اخیر دوران قاجار و پهلوی بیش از 50 درصد از جغرافیای ایران از شمال، جنوب، شرق و غرب تجزیه شد آن روز فرماندهانی بودند تا از کشور دفاع کنند اما حکمرانان قسمتی از سرزمین را فروختند.

ابوترابی فرد بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران مفتخر است نه تنها از استقلال ایران بلکه از عراق و سوره و غزه و لبنان و دنیای اسلامی هم دفاع می‌کند که نشان از ظرفیت نظام جمهوری اسلامی است.

وی افزود: مردم سالاری در ایران نهادینه شده است به طوری که در انتخابات 1398 در استان مرکزی شاهد رقابت جدی بین نامزدهای مجلس شورای اسلامی هستیم، همه جریان‌های سیاسی در حوزه‌های انتخابیه نامزدهای خود را دارند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: شاهد همکاری هیئت اجرایی و هیئت نظارت بر انتخابات هستیم که این مشارکت و بستر با عنایت خدا برای مشارکت مردم در رقابت جدی و معنادار انتخابات خلق شده که زمینه خوبی برای مردم استان مرکزی و کشور فراهم کرده اما مردم باید توجه داشته باشند که برای انتخاب بهترین‌ها شعارهای سیاسی را ملاک قرار ندهند.

ابوترابی‌فرد بیان کرد: برای داشتن انقلاب اسلامی به دانش، انگیزه بالا و ثبات قدم در مسیر کشور، برون رفت از تنگناهای اقتصادی و برون رفت از مشکلات همراه با رقابت جدی نیروها و تلاش آنان نیاز داریم تا راه را برای اقتدار ملت فراهم شود.

وی عنوان کرد: مردم سالاری رمز اقتدار جمهوری اسلامی است مشارکت مردم و حضور در پای صندوق های رای نشان از افزایش اقتدار نظام اسلامی است به همین سبب این ریشه است که اقتدار سیاسی را خلق کرده و اقتدار علمی و قدرت دفاعی بازدارنده را در دستان انقلاب اسلامی قرار داده و به قدرت فرامنطقه ای تبدیل کرده به همین سبب باید از ریشه، جمهوری اسلامی و ارزش‌ها حراست کرد.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم قله ها را فتح کنیم آینده در گرو مقاومت در راه امام و شهدا است که توصیه الهام بخش مقام معظم رهبری است که میوه‌های آنان را نه تنها در دستان ملت بلکه ملت های منطقه‌ای از جمله یمن، لبنان، سوریه، عراق، غزه و غیره است همچنین بیداری اسلامی در جهان که به برکت انقلاب اسلامی است.

ابو‌ترابی فرد عنوان کرد: برای ریشه‌کن شدن فقر، بی‌عدالتی و فساد از میوه های انقلاب اسلامی باید استقامت در این راه و حرکت در راه امام(ره) داشته باشیم که قطعا با این سه عنصر برخورد می‌شود و مقام معظم رهبری سال‌ها بر مبارزه با فساد، فقر و بی‌عدالتی تاکید کردند که باید با وحدت، هماهنگی قوای سه گانه و اتحاد در این راه قدم برداشت.

وی ادامه داد: ملت بزرگوار انتظار دارند از مسئولان که در این راه قدم‌ها را استوار بردارند و خطاها را اصلاح کنند تا مملکت در مسیر دیگری از اقتدار قرار گیرد، در اوج تحریم‌های آمریکا بیش از 400 کارشناس برای فشار بر ملت بزرگ ایران برنامه ریزی می‌کنند.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد:ما در شرایط سخت در سال جاری نسبت به سال گذشته شاهد تحولات و تغییرات مثبت هستیم به طوری که در استان مرکزی در دهه فجر سال گذشته یک هزار و 400 میلیارد تومان افتتاح پروژه داشتیم اما اکنون حدود 4 هزار میلیارد تومان اعتبار پروژه‌های دهه فجر در این استان است.

ابوترابی فرد عنوان کرد: در شرایط تحریم و تهدید 4 هزار میلیارد تومان بابت ایجاد فرصت‌های شغلی جدید حدود 2 برابر سال گذشته، سرمایه‌گذاری شده که نشاندهنده علائم مثبت است، با استقامت، ایستادگی، مدیریت مصرف، کاهش هزینه‌ها و اصلاح نظام بانکی می‌توان منابع تولید را به سمت درست هدایت و درآمد سرانه را افزایش داد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۳۲۲۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان