//
کدخبر: ۲۴۲۱۹۲ //

واعظی: اداره کشور بدون نفت قابل اجرا است

رییس دفتر رییس جمهوری با اظهار اینکه تولیدات کشاورزی مزیت بارز رونق اقتصادی کشور است و باید با ابتکار و خلاقیت کارآفرینان، بهره‌وری را در استفاده از آب، خاک و هوا افزایش بدهیم، گفت: یقین کنید اداره کشور بدون نفت هم قابل اجرا است.

واعظی: اداره کشور بدون نفت قابل اجرا است
به گزارش فرتاک نیوز،

محمود واعظی روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح ۸۵ طرح جهاد کشاورزی مازندران در واحد گلخانه شهرستان آمل در جمع خبرنگاران افزود: حمایت دولت از فعالیت های کشاورزی جدی و همواره در حال افزایش است.

وی با بیان این که کشاورزی گلخانه ای برای استفاده بهینه از آب و خاک در همه استان های کشور مورد تاکید است، گفت: حمایت های دولت و وزارت جهاد کشاورزی در توسعه کشاورزی گلخانه ای سبب شد تا شاهد رقابت بین کشاورزان استان های مختلف کشور باشیم.

واعظی با بیان این که بانک کشاورزی به دستور وزارت جهاد کشاورزی حمایت های ویژه ای از کشاورزی گلخانه ای  می کند، بیان داشت:بازار کشورهای حاشیه دریای خزر به ویژه روسیه  و دیگر کشورهای اوراسیا برای محصولات گلخانه ای نیز وجود دارد.

رییس دفتر رییس جمهوری با قدردانی از مدیریت مجموعه گلخانه ای هیدروپونیک آمل که با استفاده از آب باران گل های صادراتی تولید می کند، بیان داشت: دولت به این چنین کارآفرینان در داخل و خارج از کشور به صورت ویژه در همه زمینه ها حمایت می کند.

واحد گلخانه هیدرو پونیک با مساحت حدود ۲هکتار و سرمایه گذاری ۳۳ میلیارد تومانی امروز در امل به بهره برداری رسیده است که ظرفیت تولید سالانه ۲ میلیون گل شاخه بریده دارد.

قلی زاده به عنوان سرمایه گذار این مجموع اعلام کرد که در این واحد از تکنیک روز دنیا استفاده شده است به طوری که تمامی آب مصرفی این واحد گلخانه ای از آب باران است و از پسماند co۲استفاده می شود ودر واقع  پسماندی وجود ندارد .

 ۳۴ نفر نیز به عنوان کارشناس و کارشناس ارشد در این مجموعه مشغول به کار شدند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۲۱۹۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان