//
کدخبر: ۲۳۷۹۲۱ //

حضور آمریکا در منطقه سبب بی ثباتی و اختلاف است

امام جمعه دماوند با بیان اینکه آمریکا در طول سال‌های قبل آسیب‌های فراوانی به اسلام زده است گفت: حضور آمریکا در منطقه سبب بی ثباتی، ناامنی و اختلاف است.

حضور آمریکا در منطقه سبب بی ثباتی و اختلاف است
به گزارش فرتاک نیوز،

حجت الاسلام کاظم فتاح دماوندی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دماوند، ضمن دعوت خود و دیگر نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: امروز جمعه ۲۷ دی سالروز شهادت فداییان اسلام نواب صفوی طهماسبی برادران واحدی و ذوالقدر است، شهید نواب صفوی از شخصیت‌هایی است که تأثیر شگرفی در شخصیت رهبر معظم انقلاب داشته است چنانچه رهبر فرمودند آن کسی که در دوره جوانی من خیلی روی من اثر گذاشت در درجه اول مرحوم نواب صفوی بود.

امام جمعه دماوند افزود: شهید نواب صفوی پرشور و با اخلاص و ضمناً شجاع و صریح و گویا بود شخصیت امام خامنه‌ای ما معجونی از شور انقلابی شهید مطهری و شهید نواب صفوی و خلاصه‌ای از شخصیت جامع و جذاب امام خمینی است، رهبر معظم انقلاب اسلام شناس و روشنفکری اصلاح‌طلب و مبارز انقلابی و جهادی است، ایشان سیاستمداری مطلع و دوراندیش، مدیر راهبردی و اجرایی و معنویت گرا هستند.

وی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های کاربردی مورد تاکید رهبر انقلاب اخراج آمریکا از منطقه غرب آسیا است گفت: حضور آمریکا در منطقه ما باعث بحران آفرینی، بی ثبات سازی، ناامنی و اختلاف شده است و رهبر در بیانات ۱۸ دی ماه در دیدار مردم قم فرمودند؛ حضور فساد برانگیز آمریکا در این منطقه جنگ، اختلاف، فتنه و ویرانی و خراب شدن زیربناها را آورده است و ملت‌ها و دولت‌های برخواسته از ملت‌ها حضور آنها را قبول نمی‌کنند.

فتاح دماوندی بیان داشت: ایشان فرمودند؛ دولت عراق باید کاری کند که نظامیان آمریکایی هر چه زودتر از عراق خارج شوند چرا که حضور آمریکا در منطقه ما جز شر و فساد هیچ اثری نداشته است یا جنگ داخلی راه انداختند یا مثل داعش را ایجاد کردند، علت اصلی حضور آمریکا در این منطقه نفوذ در مراکز حساس و تصمیم گیر و ایجاد تفرقه، ایجاد تزلزل در عزم ملی ملت‌ها، ایجاد بی‌اعتمادی بین ملت‌ها و دولت‌ها، دستکاری در محاسبات تصمیم‌گیران و وانمود کردن اینکه حلال مشکلات هستند که زیر پرچم آمریکا برویم و تسلیم آمریکا بشویم.

خطیب جمعه دماوند با بیان اینکه آمریکا در طول سال‌های قبل آسیب‌های فراوانی به اسلام و مسلمین زده است، گفت: آنها با ما جنگیدند، یاران انقلاب را ترور کردند در دوران مبارزات قبل از انقلاب به شهادت سعیدی‌ها و بعد از انقلاب به شهادت مطهری‌ها و بهشتی‌ها پرداختند و قرنی‌ها، صیاد شیرازی‌ها و قاسم سلیمانی‌ها را آمریکا و اسرائیل و دوستان آنها ترور کردند.

وی عنوان داشت: یکی از نیروهایی که در طول چهل سال بعد از انقلاب در مقابل آمریکا ایستاده و آنها را عصبانی کرده است سپاه است، و در این زمینه امام فرمود؛ «اگر سپاه نبود، کشور هم نبود» رهبر معظم انقلاب فرمودند؛» «پاسداران موقعیت و زمان را شناختند به خدا اعتماد کردند و اخلاص هم ورزیدند و هر جا احساس کردند وظیفه است به آنجا رفتند».

فتاح دماوندی بیان داشت: بعد از عملیات موشکی ایران بر علیه آمریکا در پایگاه نظامی عین الاسد اتفاق تلخ سقوط هواپیما مردم و رهبری را ناراحت کرد، همه ایرانی‌ها از سقوط هواپیما متأثر شدند و خانواده معظم شهدا همدردی کردند در این حادثه سپاه به خاطر خطای انسانی از مردم عذرخواهی کرد و انشاالله اخبار کامل‌تری به دست مردم خواهد رسید اما مقصر اصلی به وجود آمدن شرایط جنگی و بروز این حوادث آمریکا است آمریکا بود که سردار مظلوم ما را به شهادت رساند.

امام جمعه دماوند افزود: مردم ایران با درک صحیح از شرایط حساس به وجود آمده وحدت خود را حفظ خواهند کرد و به دشمنان اجازه سو استفاده نخواهند داد، دشمنان نظام و مردم به دنبال فرصت هستند برای انتقام جویی مجدد از ملت.

وی بیان داشت: تشییع میلیونی سردار دل‌ها، حاج قاسم سلیمانی و مجاهد بزرگ ابومهدی و یارانش که نماد جبهه مقاومت بودند دشمن عصبانی شد دندان‌های به هم فشرده دشمنان قسم خورده ایران و ایرانی بعد از این وحدت مثال زدنی به وضوح قابل مشاهده بود، دشمنان آماده بودند تا از عواطف جریحه دار شده مردم از سقوط هواپیما سو استفاده کنند و سعی کردند تا تجمع مردم در دانشگاه شریف و امیرکبیر را به تجمع ضد نظام تبدیل کنند، شعارهایی ضد انقلاب و منافقین از قبل آماده کردند که در چنین شرایطی ساختارشکنی کنند در این میان حضور تأثیر بی شرمانه سفیر انگلیس خبیث در اجتماعات مردمی را نباید نادیده گرفت.

فتاح دماوندی عنوان داشت: برخی هنرمندان خدمات چهل ساله نظام را فراموش کردند و تحت‌تأثیر دشمن اعلام کردند که در فلان جشنواره شرکت نمی‌کنند، یا دیگر با صدا و سیما همکاری نمی‌کنند در حالی که صدا و سیما تقصیری نداشت و از چیزی خبر نداشت اینجا است که باید حق و باطل را درست تشخیص بدهیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۷۹۲۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان