//
کدخبر: ۲۳۶۳۳۴ //
امیر سرتیپ حاتمی:

باید هرچه زودتر به حضور اشغالگرانه آمریکا در منطقه پایان داد

وزیر دفاع در تماس تلفنی وزیر دفاع ژاپن گفت: برای تنش زدایی و ایجاد ثبات و امنیت در منطقه باید حضور اشغالگرانه و مداخله گرانه آمریکا هرچه زودتر پایان داده شود.

 باید هرچه زودتر به حضور اشغالگرانه آمریکا در منطقه پایان داد
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلّح در تماس تلفنی وزیر دفاع ژاپن، ترور یک مقام رسمی ارشد نظامی توسط یک کشور دیگر در خاک کشور ثالث را جنایتی بزرگ و بی سابقه عنوان کرد و گفت: براساس قطعنامه صریح شورای امنیت سازمان ملل اقدام آمریکا مصداق واقعی تروریسم دولتی است.

وی عامل اصلی تنش و بی ثباتی در منطقه را حضور آمریکایی‌ها عنوان کرد و گفت: برای تنش زدایی و ایجاد ثبات و امنیت در منطقه باید حضور اشغالگرانه  و مداخله گرانه آمریکا  هرچه زودتر پایان داده شود.

 حاتمی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان بزرگترین کشور ساحلی منطقه خلیج فارس و دریای عمان همواره به نقش خود در تأمین امنیت آبهای منطقه ای عمل کرده و کسانی که قصد کمک به تنش زدایی و ایجاد ثبات در منطقه را دارند باید به آمریکایی ها که عامل ناامنی در منطقه هستند  گوشزد کنند که منطقه را به منظور برقراری ثبات و آرامش ترک کنند.

وی همچنین بر لزوم محکومیت اقدام تروریستی دولت آمریکا توسط تمامی کشورهای مستقل و آزاده جهان تأکید کرد.

همچنین «تانو کونو» وزیر دفاع ژاپن نیز در این تماس تلفنی اظهار داشت: کشورش  برای ایفای  نقش تنش زدایی و ایجاد صلح و ثبات در منطقه آماده است.

وزیر دفاع ژاپن همچنین  بر تصمیم کشورش برای مشارکت نکردن در ائتلاف های نظامی به رهبری مریکا در منطقه تأکید کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۶۳۳۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان