//
کدخبر: ۲۳۴۸۵۶ //

محسن رضایی: مجمع تشخیص مصلحت نظام زیر بار هیچ قرارداد ننگینی نمی‌رود

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مجمع زیر بار هیچ قرارداد ننگینی نخواهد رفت، اما به وحدت جامعه نیز توجه ویژه دارد و نمی‌خواهد به وحدت کشور ضربه بزند.

محسن رضایی: مجمع تشخیص مصلحت نظام زیر بار هیچ قرارداد ننگینی نمی‌رود
به گزارش فرتاک نیوز،

محسن رضایی عصر امروز با حضور در نشست تخصصی روایان کشور که در حاشیه پنجمین اجلاس ملی فعالان مردمی جهاد و شهادت در سالن همایش‌های خلیج فارس موزه دفاع مقدس برگزار شد، از حضرت زینب (س) به‌عنوان سخنگوی پر قدرت بزرگ‌ترین حادثه تاریخ نام برد و گفت: امیدواریم فرهنگ جهاد و شهادت که از عاشورا و با رشادت شخصیت‌هایی همانند حضرت زینب (س) به ما رسیده است با زبان صادقانه راویان در نسل‌های آینده ترویج یابد.

وی توسل به ائمه اطهار (ع) را یکی از رموز موفقیت‌آمیز دفاع مقدس دانست و افزود: در دوران دفاع مقدس، هیچ عملیاتی نبوده است که با رمز یا زهرا (س) با شکست به پایان برسد؛ در برخی از عملیات‌ها نیز هرگاه به بن‌بست می‌رسیدیم نام عملیات را به نام حضرت زهرا (س) مزین می‌کردیم و مشکل رفع می‌شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه «جنگ» امانت بزرگی است که نباید برای دفاع از جناح و گروه خود، روایت‌گری کنیم چرا که این عملکردهای اشتباه یک تهدید خطرناک و بزرگ است،اظهار داشت: تاکنون نیز بسیاری از بنده خواسته‌اند که خاطرات خود را مکتوب کنم، اما نپذیرفته‌ام.

رضایی با بیان اینکه در جنگ دو نوع ابتکار و نوآوری داشتیم،گفت: اول ابتکارات کلی و دوم ابتکارهای اجرایی جنگ است. سال نخست ایران با شکل خاصی می‌جنگید یا به صورت جنگ‌های ستاد نامنظم بافرماندهی شهید چمران یا به صورت جنگ کلاسیک، اما از سال دوم جنگ با قواره تازه‌ای کار خود را دنبال کرد.

وی یادآور شد: مکتب، قواره، مدل، الگو و چارچوب جنگ ایران در سال دوم جنگ تحمیلی تغییر کرد و در نتیجه ایران اسلامی توانست به واسطه این تغییر به شکست حصر آبادان برسد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: اخیرا نیروی دریایی آمریکا تحقیقاتی انجام داده است که در آینده اگر میان ایران و آمریکا جنگ شود فرماندهان نظامی ایران چگونه تصمیم می‌گیرند، این مطالعات بر اساس شیوه عملیات فرماندهان در جنگ تحمیلی مورد بررسی قرار گرفته است.

رضایی گفت: نیروهای انقلاب امروزه بیش از گذشته باید به یکدیگر نزدیک شوند چراکه اگر قرار باشد جدا از یکدیگر کار کنند برکت کار از بین می‌رود به ویژه زمانی که خود ما احساس کنیم نسبت به دیگران فرق داریم.

وی با بیان اینکه مجمع تشخیص مصحلت نظام در مورد FATF به ابعاد مختلفی توجه دارد، گفت: مجمع زیر بار هیچ قرارداد ننگینی نخواهد رفت، اما به وحدت جامعه نیز توجه ویژه دارد و نمی‌خواهد به وحدت کشور ضربه بزند و برخلاف برخی افراد، انقلاب را نیز فدای وحدت نمی‌کند چرا که اگر این اتفاق رخ دهد، وحدت نیز بدون معنا می‌شود دیگر چیزی باقی نمی‌ماند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: برخی می‌گویند که محسن رضایی در جنگ بر اساس استخاره عمل کرده است درحالی‌که ما فقط به قرآن کریم پناه آوردیم که آثار آن را نیز در دفاع مقدس مشاهده کردیم و این توسل همانند توسل به ائمه اطهار (ع) است.

رضایی با تاکید بر اینکه دفاع مقدس بزرگ‌ترین ذخیره علمی، معنوی و نظامی است،افزود: اکنون این امانت بر عهده ما گذاشته است و ما باید این عملیات را به شیوه مطلوب به نسل آینده منتقل کنیم.

وی لازمه کار روایت‌گری را مطالعه و ارائه نقل قول مستند، دانست و گفت: روایتگر باید داشته‌های خود را در اختیار مخاطب قرار دهد و اگر موضوعی را نمی‌داند بدون تعارف اعلام کند، در مورد آن موضوع اطلاعات لازم را در اختیار ندارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۴۸۵۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان