//
کدخبر: ۲۳۲۸۴۸ //

مجلس به وزیر علوم ۲ کارت زرد داد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی از پاسخ های وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به سوالهای خود قانع نشدند و به وی دو کارت زرد دادند.

مجلس به وزیر علوم ۲ کارت زرد داد
به گزارش فرتاک نیوز،

«پروانه سلحشوری» نماینده مردم تهران در طرح سوال خود از «منصور غلامی» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری مبنی بر علت تبعیض در جذب فارغ التحصیلان زن به عنوان هیات علمی  از پاسخ های وزیر قانع نشد.

سلحشوری در پاسخ به اظهارات وزیر علوم گفت: متاسفانه آقای وزیر در خصوص سوال جذب نشدن زنان به عنوان هیات علمی کلی گویی کردند، ارائه آمار از سوی این وزارتخانه مخدوش و ناقص و غیر قابل اعتماد است؛ اگر وزارت علوم نتواند آمار درست و تفکیک شده ارئه دهد این انتقاد را به کجا باید ببریم.

سلحشوری ادامه داد: مدیریت دانشگاه فناوری سبزوار  را که یک دانشگاه زنانه است تاکنون یک مرد بر عهده داشته است؛ آمار ارائه شده وزارت علوم با واقعیت‌های موجود همخوانی ندارد و هربار از این وزارتخانه درخواست کردیم آمار متفاوت ارائه داده اند.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آقای رییس جمهوری درخواست کرد که زنان در منصب های  معاونت و مدیریت انتخاب شوند، خطاب به وزیر علوم، گفت: بفرمایید که چند معاون در مجموعه خود دارید. چرا نباید زنان توانمند به کار گرفته شوند.

وی با اشاره به رتبه بین المللی ایران در شاخص شکاف جنسیتی گفت: در سال ۲۰۱۹ ما جزو چهار کشور آخر در رتبه بندی شکاف جنسیتی بودیم، نمی توانیم استانداردهای دوگانه به کار ببریم مثلا در آمار مقالات علمی، به آمارهای و شاخص‌های بین المللی استناد کنیم و در موضوعاتی همچون شکاف جنسیتی، شاخص های بین المللی را قبول نکنیم.

سلحشوری با بیان اینکه چه کسی باید در موضوع شکاف جنسیتی در کشور احساس مسئولیت کند، ادامه داد: شاخص شکاف‌جنسیتی در ایران به مانند بسیاری از کشورهای عقب‌مانده دنیا است، این شکاف چگونه باید پر شود، این موضوع بسیار اهمیت دارد و باید به آن پاسخ داده شود.

وی خطاب به وزیر علوم ادامه داد: دو فرض مطرح است یا خود شما مخالف حضور زنان در رده‌های مدیریتی هستید یا اینکه از جایی به شما گفته می شود که زنان را در رده های مدیریتی به کار نگیرید. در هر شکل جای افسوس دارد.  جای زن علاوه بر خانواده در جامعه نیز هست؛ جامعه بزرگتر به زنان نیاز دارد.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: شاخص های توسعه پایدار، زنان را عاملان توسعه در نظر می گیرد، ما کجا پذیرفتیم که زنان عامل توسعه هستند؟

در ادامه، «علی لاریجانی» رییس مجلس شورای اسلامی پاسخ وزیر را به رای گذاشت که نمایندگان با ۷۷ رای موافق، ۸۲ رای مخالف و ۳ رای ممتنع از مجموع ۱۹۶ نماینده حاضر در جلسه پاسخ های وزیر را قانع کننده ندانستند و به وی کارت زرد دادند.

کارت دوم مجلس به وزیر علوم

همچنین  «حسین مقصودی» نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی از پاسخ‌های منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری مبنی بر علت انتصاب رئیس و معاونین مرد برای دانشگاه های دخترانه قانع نشد.

در نهایت رییس مجلس شورای اسلامی پاسخ وزیر را به رای گذاشت و نمایندگان با ۹۷رای موافق، ۷۹رای مخالف و ۳رای ممتنع از مجموع ۲۰۱ نماینده حاضر در جلسه پاسخ منصور غلامی به نماینده سبزوار را قانع کننده تشخیص نداده و بار دیگر به وی کارت زرد دادند.

وی در طرح سوال خود از وزیر علوم در موضوع علت عدم انتصاب رییس و معاون زن برای دانشگاه های دخترانه گفت: آقای وزیر می گویند فرایند انتخاب رییس براساس شایسته‌سالاری است اما چرا بعد از یکسال و نیم از طرح این سوال دیشب رییس دانشگاه مورد نظر را تغییر دادید.

وی با انتقاد از ضعف مدیریتی غلامی افزود: در دانشگاه‌ها فساد به حدی رسیده است که رییس و معاون یکی از دانشگاه‌ها را هفته پیش به علت فساد دستگیر کرده اند، آقای وزیر در عملکرد دانشگاه ها نظارت درست ندارد. در حالی که مدارک مربوط به فساد را ما به وی تحویل داده‌ایم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۲۸۴۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان