//
کدخبر: ۲۳۰۸۴۵ //
سفیر ایران در مسکو

ایران و روسیه بر توسعه همکاریهای دوجانبه تاکید کردند

سفیر ایران در مسکو با معاون وزیر امور خارجه روسیه دیدار کرد و دو طرف بر گسترش همکاریهای دوجانبه در عرصه های مختلف تاکید کردند.

ایران و روسیه بر توسعه همکاریهای دوجانبه تاکید کردند
به گزارش فرتاک نیوز،

 وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای یادآور شد: ایگور مورگولوف معاون وزیر امور خارجه روسیه با مهدی سنایی که ماموریت خود به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه را به پایان می‌رساند، دیدار کرد.

دو طرف در این دیدار مسائل دوجانبه را مورد بررسی قرار داده و بر علاقه مندی متقابل برای تعمیق هرچه بیشتر گفت وگوهای سیاسی بین دو کشور و همکاریهای اقتصادی و بازرگانی و توسعه روابط انسانی و بین مناطق ایران و روسیه تاکید کردند.

معاون وزیر خارجه روسیه از مهدی سنایی بخاطر ایفای سهم در توسعه روابط بین ایران و روسیه قدردانی کرد.

گفتنی است روابط و همکاریهای ایران و روسیه در شش سال دوره مسئولیت سفیری مهدی سنایی گسترش بی سابقه یافته است.

دو کشور در این مدت در عرصه های مهمی همچون اقتصادی و بازرگانی، انرژی و حوزه های علوم و فناوریهای پیشرفته و روابط بین دانشگاهی و انسانی ساختار همکاریهای خود را گسترش داده اند.

در شش سال اخیر نیروگاه هسته ای بوشهر به عنوان مهم ترین طرح ایران و روسیه به بهره برداری رسید و به تازگی اجرای طرح احداث دو بلوک یکهزار مگاواتی این نیروگاه نیز آغاز شد و روسیه سرانجام تسلیحات پدافند هوایی اس-300 را به ایران تحویل داد.  

روسیه همچنین در برقی کردن چند قطعه از خطوط آهن ایران مشارکت دارد.

سفیر ایران در فدراسیون روسیه به تازگی با بیان اینکه روابط دولتی دو کشور در شرایط خوبی قرار دارد، گفت: با این حال نیاز به تعامل بیشتر سازمان‌های غیردولتی و مردم نهاد دو کشور بیش از هر زمانی احساس می‌شود.

سنایی یکی از مشکلات امروز در روابط تهران و مسکو را این مساله دانست که بیشتر همکاری‌ها و توافقات در سطح دولتی و میان دستگاه‌های دولتی صورت می‌گیرد حال آنکه دو کشور به شدت نیاز به گسترش همکاری در بخش خصوصی و نهادهای مدنی یکدیگر برای آشنایی بیشتر دو ملت دارند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۰۸۴۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان