//
کدخبر: ۲۳۰۲۱۷ //

توضیحات وزیر ارتباطات درباره شبکه ملی اطلاعات در جلسه کمیسیون صنایع

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از ارائه توضیحات وزیر ارتباطات درباره شبکه ملی اطلاعات در جلسه این کمیسیون خبر داد.

توضیحات وزیر ارتباطات درباره شبکه ملی اطلاعات در جلسه کمیسیون صنایع
به گزارش فرتاک نیوز،

سعید باستانی با اشاره به توضیحات وزیر ارتباطات درباره شبکه ملی اطلاعات در جلسه کمیسیون صنایع گفت: آقای آذری جهرمی درباره، کارکرد و مشکلات این شبکه توضیحاتی داد.
وی با بیان اینک وزارت ارتباطات متولی ایجاد زیرساخت برای شبکه ملی اطلاعات است، اضافه کرد: در قطعی اخیر اینترنت، مردم توانستند از خدمات بانکی، پایگاه‌های خدمات بیمه‌ای، حمل و نقل مانند اسنپ، بوم گردی مانند هواپیما و قطار، وب سایت‌های خبری، پست الکترونیکی داخلی، پیام رسان‌های داخلی، تجارت الکترونیکی مانند دیوار و دیجی کالا و... در بستر شبکه ملی اطلاعات استفاده کنند اما در همان زمان برخی سازمان‌ها مانند اورژانس، ایرلاین‌ها و هواشناسی -که سرور آنها در خارج از کشور قرار دارد- با مشکل روبه رو شدند که این سازمان‌ها باید برای استفاده از شبکه ملی اطلاعات تشویق شوند.
باستانی ادامه داد: برخی این شبکه را نوعی فیلترینگ می‌دانند و فکر می‌کنند در صورت راه اندازی، اینترنت بین‌المللی قطع می‌شود در حالی که این ذهنیت اشتباه است زیرا براساس مصوبه ITU به هر کشوری اجازه داده شده در شرایط ویژه اینترنت را قطع کند. بنابراین در صورت قطعی اینترنت در شرایط خاص امور داخلی کشور نباید بلاتکلیف بماند در نتیجه شبکه ملی اطلاعات باید راه‌اندازی شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۰۲۱۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان