//
کدخبر: ۲۲۹۹۷۳ //

دانشجوی با قدرت نمی‌گذارد کسی به انقلاب و کشور نگاه چپ بیاندازد

عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع) گفت: دانشجو باید آنقدر قدرت داشته باشد که کسی نتواند به انقلاب و کشور نگاه چپ بیاندازد، خصوصیت دانشجو تعمق و تفکر است و باید در خصوص هر آنچه می‌شنود تحقیق کند.

دانشجوی با قدرت نمی‌گذارد کسی به انقلاب و کشور نگاه چپ بیاندازد
به گزارش فرتاک نیوز،

علی غلامی عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع) در مراسم روز دانشجو در دانشگاه الزهرا(س) که به همت انجمن اسلامی دانشجویان این دانشگاه برگزار شد، گفت: خط شکنی و آزاد اندیشی از وظایفی است که در کنار تحصیل برای دانشجو در نظر گرفته می‌شود.

وی افزود: دانشجویان فعلی می‌توانند بسیار بهتر از آنچه هستتد ظاهر شوند، تاریخ این را به خوبی نشان داده است.

غلامی با بیان اینکه دانشجو باید نگاه انتقادی داشته باشد، تاکید کرد: دانشجویان فعلی اعتقادی به کار تشکیلاتی ندارند؛ دانشجو سرمایه ملی کشور است و می‌تواند جامعه را تکان دهد اما متاسفانه همه در جامعه «انا رجل» هستند. ما هم افزایی نداریم بنابراین نمی‌توانیم کار تشکیلاتی داشته باشیم.

این استاد دانشگاه ادامه داد: دانشجو باید نگاه انتقادی و موشکافانه داشته باشد و ارتباط بین مسائل را دریابد. او باید نگاه سیاسی وسیعی داشته باشد و روحیه مطالبه گری را در خود پرورش دهد.

وی تصریح کرد: سطحی نشدن یعنی اینکه کسی جرئت نکند برای سواستفاده از جریان دانشجویی پایش را در دانشگاه بگذارد و این تنها با همان روحیه پرسشگری دانشجو میسر می‌شود. دانشجو باید آنقدر قدرت داشته باشد که کسی نتواند به انقلاب و کشور نگاه چپ بیاندازد. خصوصیت دانشجو تعمق و تفکر است و باید در خصوص هر آنچه می‌شنود تحقیق کند.

غلامی یادآور شد: سومین آفتی که ممکن است دانشجو به آن دچار شود محافظه کاری یا همان در لفافه حرف زدن است. دانشجو باید صریح و از دل حرف بزند و شهامت و جسارت پرسش داشته باشد. البته صراحت نباید با تعصب اشتباه گرفته شود، در این صورت ممکن از دایره انصاف خارج شود.

وی افزود: یکی دیگر از آفت‌هایی که گریبان دانشجو را می‌گیرد، تعصب و جوش و خروش غیرمنطقی و متعصبانه است. مطالبه باید منطقی و اقناعی باشد. کسی که می‌خواهد با تشر و قلدری حرفش را به کرسی بنشاند موفق نخواهد بود.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: وظیفه استادان این است که دانشجو را از هر نظر فردی باسواد بار بیاورند. استاد باید هم به جهت علمی و هم امیدوارانه دانشجو را تربیت کند. دانشجو باید به آینده امید داشته باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۹۹۷۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان