//
کدخبر: ۲۲۶۸۹۲ //

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش: آسمان کشور خط قرمز ماست

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه فضای آسمان کشور جزء خطوط قرمز ماست، از شبیه‌سازی منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز در منطقه عمومی رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۹۸ خبر داد.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش: آسمان کشور خط قرمز ماست
به گزارش فرتاک نیوز،

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه رزمایش مشترک پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۹۸ و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این رزمایش در منطقه‌ای به گستره ۴۱۶ هزار کیلومتر مربع در منطقه عمومی سمنان انجام خواهد شد، گفت: مرحله نخست این رزمایش شامل کشف و شناسایی اهدافی خواهد بود که توسط نیروی متخاصم برای ما به وجود خواهد آمد و در مرحله بعد نیز علاوه بر کشف و شناسایی، سامانه‌های حاضر در رزمایش با اهداف درگیر خواهند شد.

وی افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در این رزمایش، سخت ترین و واقعی‌ترین شرایط رزم را تمرین خواهیم کرد.

امیر سرتیپ صباحی‌فرد ادامه داد: یکی از اهداف ما این است که در این رزمایش توانمندی رزم پدافند هوایی را که الان نوک حمله است، محک بزنیم تا اگر دشمن قصد تجاوز، حمله و حتی تخلفی نسبت به فضای آسمان کشورمان که جزو خطوط قرمز ماست داشته باشد، بتوانیم با آن مقابله کنیم.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش تاکید کرد: توصیه من به دشمنان این است که خود را در ورطه این آزمایش قرار ندهند چرا که ورود به این امتحان و ورود به فضای آسمان جمهوری اسلامی ایران همانطور که در گذشته نیز نشان داده شده است، جز خفت و خواری برای آنها، دستاوردی نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: در این رزمایش سلاح و سامانه‌های بومی و به روز دنیا به کارگیری شده که در لبه تکنولوژی پدافند هوایی دنیا قرار دارند.

امیر سرتیپ صباحی‌فرد گفت: در این رزمایش از نیروهای جوان استفاده می‌کنیم که تجربه قدیمی‌های ما و تحرک و شادابی جوانان در هم آمیخته شده و پیش‌بینی می‌کنیم نتیجه آن، یک رزمایش بسیار خوب و موفق باشد.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در خصوص شرایط ارزیابی و دیگر نیروهای شرکت کننده در این رزمایش، تصریح کرد: ما در این رزمایش از نیروی هوایی بعنوان نیروی متخاصم (نارنجی) استفاده می‌کنیم و از همه داوران هم خواسته‌ایم ما را به صورت واقعی مورد ارزیابی و محک قرار دهند که انشالله در آینده بتوانیم از همه توانمندی‌های خود در میدان رزم استفاده کنیم.

وی گفت: این رزمایش اولین رزمایش نیروی پدافند هوایی است که خرداد ماه امسال به عنوان یکی از نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران تشکیل شد.

امیر سرتیپ صباحی فرد در پایان خاطرنشان کرد: منطقه این رزمایش شبیه‌سازی منطقه عمومی خلیج فارس، به خصوص تنگه هرمز است؛ یعنی همه تجهیزات و سامانه‌هایی که ما برای کشف، شناسایی و درگیری در خلیج فارس و تنگه هرمز استفاده می‌کنیم در این میدان حاضر است.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۶۸۹۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان