//
کدخبر: ۲۲۳۵۰۰ //

توضیحات منتجب‌نیا درباره کنگره روز گذشته حزب جمهوریت

رئیس هیئت موسس حزب جمهوریت به تشریح کنگره روز گذشته حزب متبوعش پرداخت.

 توضیحات منتجب‌نیا درباره کنگره روز گذشته حزب جمهوریت
به گزارش فرتاک نیوز،

حجت الاسلام رسول منتجب نیا رئیس هیئت موسس حزب جمهوریت ایران اسلامی در نشست خبری که عصر امروز (جمعه) برگزار شد، طی سخنانی ارائه گزارشی از نخستین کنگره حزب متبوعش که روز گذشته در سالن همایش های رایزن تهران برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: فعالیت‌های حزب تازه تاسیس ما نیمه سال 97 با تشکیل جلسات هیئت موسس آغاز شد 

وی افزود: در این مدت تلاش های زیادی برای تصویب اساس نامه و مرام نامه و همچنین ساماندهی مراکز استانی انجام شد تا اینکه استعلام های مربوطه از سوی کمیسیون ماده 10 احزاب در تاریخ 8 مرداد 98 به نتیجه رسید و این کمیسیون مجوز تاسیس حزب جمهوریت را صادر کرد.

منتجب نیا خاطرنشان کرد: پس از صدور مجوز تاسیس حزب، فعالیت های ما سرعت بیشتری گرفت. با توجه به اینکه باید حداکثر پس از گذشت 6 ماه از تاسیس حزب، کنگره سراسری را برگزار و ارکان حزب و اعضای شورای مرکزی را مشخص می‌کردیم، این کنگره روز گذشته برگزار شد.

رییس هیئت موسس حزب جمهوریت ادامه داد: در راستای برگزاری این کنگره دعوتی از اعضای حزب از سراسر کشور انجام شد و از ستادهای استانی درخواست شد تا اسامی اشخاصی که می توانند به تهران سفر کنند به ستاد مرکزی حزب ارسال کنند. خوشبختانه با وجود اینکه ما حضور افراد را منوط به تایید مسئولان استانی کرده بودیم ولی استقبال پرشوری از این کنگره به عمل آمد.

وی افزود: از آنجا که سالن همایش های رایزن 600 نفر ظرفیت دارد و با توجه به اینکه حداقل 200 نفر نیز خارج از سالن محل برگزاری حضور داشتند، بنابراین شاهد حضور دست کم 800 نفر از اعضای حزب از 30 استان کشور در کنگره روز گذشته بودیم. علاوه بر این مهمانانی از شخصیت های سیاسی و فرهنگی و برخی نمایندگان مجلس و همچنین برخی از علما در کنگره ما حضور داشتند. 

منتجب نیا درباره روند برگزاری کنگره حزب متبوعش گفت: پس از اتمام بخش اول کنگره و پایان تنفسی کوتاه جلسه به صورت رسمی تر با مدیریت هیئت رئیسه ای که در افتتاحیه انتخاب شده بودند پیگیری شد. تعداد کاندیداها برای شورای مرکزی که با 45 عضو اصلی و 6 عضو علی البدل و 5 عضو بازرس حزب تشکیل می‌شود، 69 نفر بود. 

رئیس هیئت موسس حزب جمهوریت یادآور شد: ما فضا را برای تبلیغات و لابی کردن باز گذاشته بودیم. علاوه بر اینکه در فضای مجازی نیز کاندیداها رزومه خود را در مهرص دید اعضای حزب قرار داده بودند. 

وی افزود: از 700 تعرفه آماده شده برای این انتخابات 550 رای به داخل صندوق‌ها ریخته شد. البته اعضای شورای مرکزی، علی البدل و بازرسی حدنصاب قانونی رای را اخذ کردند. با توجه به اینکه از ابتدا تاکید ما به جوانان و بانوان شده بود شاهد حضور چشم گیر جوانان و بانوان در انتخابات شورای مرکزی بودیم. به طوری که 9 نفر از بانوان که 20 درصد از منتخبان را شامل می شوند از بانوان بودند. همچنین از 45 نفر اعضای شورای مرکزی 25 نفر از منتخبین از جوانان زیر 37 سال هستند که جای امیدواری دارد. 

منتجب نیا گفت: یکی از نکات کنگره روز گذشته این بود که ما معتقدیم علاوه بر حضور پرشور اعضا از سراسر کشور، این کنگره یکی از کم حاشیه ترین کنگره هایی بود که بنده از گذشته تاکنون سراغ دارم. 

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه در کنگره احزاب اصلاح طلب معمولا پیامی از رئیس دولت اصلاحات قرائت می‌شود ولی در کنگره روز گذشته چنین پیامی قرائت نشد، گفت: بله رویه شده است که آقای خاتمی  پیامی در کنگره های اصلاح طلبان بدهند البته ما نیز در این رابطه درخواست کرده بودیم که ایشان پیامی بدهند که در جریان کنگره خوانده شود. ولی گویا نامه ای که به دفتر ایشان فرستاده شد به دست ایشان نرسیده و همچنین پیام هایی که به نزدیکان ایشان داده شده بود به ایشان منتقل نشده بود که البته معتقدم که این اتفاق سهوی بوده و عمدی در کار نبوده است. 

منتجب نیا همچنین درباره کیفیت حضور محسن رهامی در حزب جمهوریت گفت: آقای رهامی عضو عادی حزب است و علی رغم اینکه ما درخواست کردیم در انتخابات شورای مرکزی شرکت کند ولی از آنجا که ایشان عضو شورای مرکزی حزب دیگری هستند قانونا نمی توانند عضو شورای مرکزی دو حزب باشند. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۳۵۰۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان