//
کدخبر: ۲۲۰۴۲۵ //

بررسی وضعیت رتبه‌بندی معلمان هفته آینده در صحن علنی مجلس

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: آئین‌نامه‌ای براساس سیاست‌های مندرج در ماده 63 قانون برنامه ششم توسعه وجود داشت که توسط دولت تصویب و از هفته آینده به صحن علنی دولت می‌رود.

بررسی وضعیت رتبه‌بندی معلمان هفته آینده در صحن علنی مجلس
به گزارش فرتاک نیوز،

علی ترکمن‌الله‌یاری بعد از ظهر امروز با اشاره به اینکه استان همدان به لحاظ شاخص‌های مراکز اقامتی و درمانی در سطح ملی جزو استان‌های نخست است اظهار کرد: مطالباتی که توسط مسوولان تویسرکان بیان شد به طور حتم طبق اولویت‌بندی در دستورکار قرار خواهیم داد.

وی با اشاره به آغاز برنامه‌هایی در خصوص بیمه تکمیلی، مراکز اقامتی و رفاهی، توسعه مراکز درمانی، اسکان فرهنگیان در مناسبت‌های مختلف و... گفت: در تابستان گذشته 12 میلیون نفر فرهنگی در ستاد اسکان خاص فرهنگیان پذیرایی شدند.

معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: با تمام تلاش‌ها و اتفاقاتی که می‌افتد، شاید بسیاری از این اقدامات ملموس نبوده و نتواند رضایت کامل شما فرهنگیان را تامین کند.

وی تصریح کرد: قطعاً با یک نگاه ویژه به توسعه برنامه‌ریزی برای مسائل آموزش و پرورش و یک عزم ملی جدی، بقیه موارد دسته‌بندی و مسیر برای حل آن‌ها هموار می‌شود.

ترکمن‌الله‌یار با بیان اینکه بودجه سال 99 وزارت آموزش و پرورش در دستورکار است بیان کرد: وزارت آموزش و پرورش در راستای اجرای سند تحول بنیادین، تامین معیشت فرهنگیان را در این بودجه گنجانده که به زودی در قالب لایحه دولت به مجلس ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: سال آینده سال پایانی سند چشم‌انداز توسعه و سند تحول بنیادین است و قطعاً پایه‌گذاری یک بودجه خوب برای سند تحول بنیادین می‌تواند تلاش زیادی را به خود جلب و برای فرهنگیان نتایج مشخصی را در دستورکار داشته باشد.

معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش خطاب به نماینده مردم تویسرکان در مجلس گفت: پس از بررسی، تحقیق و پژوهش‌های لازم برای بهبود وضعیت آموزش و پرورش به این نتیجه رسیدیم که مجموعه بزرگ آموزش و پرورش نیازمند قانون خاصی است، زیرا با تدوین این قانون بسیاری از مشکلات آن قطعاً حل خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه پیش‌نویسی برای قانون خاص وزارت آموزش و پرورش در حال تهیه است در خصوص رتبه‌بندی معلمان گفت: آئین‌نامه‌‌ای براساس سیاست‌های مندرج در ماده 63 قانون برنامه ششم توسعه وجود داشت که توسط دولت تصویب و در کمیسیون اجتماعی نهایی شده و از هفته آینده به صحن علنی دولت خواهد رفت.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی نیز از افتتاح زمین چمن مصنوعی تویسرکان خبر داد و اظهار کرد: این پروژه نخستین زمین چمن مصنوعی در غرب کشور محسوب می‌شود.

محمد‌مهدی مفتح با اشاره به اینکه در صورت احداث بیش از 15 کلاس درس در روستاها، تویسرکان تا سال‌های متمادی در سطح شهر و روستا نیاز به احداث مدرسه ندارد افزود: با وجود همه محدودیت‌های مالی در سال‌های اخیر اقدامات بسیار خوبی در حوزه آموزش و پرورش تویسرکان انجام شده است.

وی با اشاره به افتتاح و بهره‌برداری درمانگاه فرهنگیان تویسرکان با همت خیر ابراهیم چراغی گفت: امروز سومین درمانگاه فرهنگیان پس از همدان و ملایر در تویسرکان در راستای خدمات‌دهی هر چه بیشتر به جامعه هدف مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس تصریح کرد: تویسرکان، شهرستانی فرهنگی با پیشینه و قدمت بسیار در حوزه فرهنگ و تاریخ است.

وی با تاکید بر مجهز بودن همه مدارس تویسرکان به سیستم‌های گرمایشی به‌روز بیان کرد: بیش از 2 میلیارد تومان برای سیستم گرمایشی مدارس شهرستان هزینه شده است.

مفتح خطاب به الله‌یار معاون توسعه وزارت آموزش و پرورش گفت: حل مشکلات و نیازهای مدارس تویسرکان از جمله فرسودگی خودروی مدرسه استثنایی، مشکلات خانه معلم، اردوگاه باقریه و... نیازمند حمایت و مساعدت ویژه مسوولان را می‌طلبد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان نیز با اشاره به اینکه امروز سومین درمانگاه بعد از همدان و ملایر در تویسرکان افتتاح شد اظهار کرد: سال گذشته حدود 400 هزار نفر را در درمانگاه‌های فرهنگیان استان پذیرش شدند.

محمد پورداوود با اشاره به پذیرش بیش از 210 هزار نفر در درمانگاه‌های فرهنگیان استان در 6 ماهه امسال گفت: در قالب طرح توسعه مراکز درمانی عملیات اجرایی درمانگاه اسدآباد آغاز و همچنین مجوز درمانگاه در شهرستان‌های نهاوند، کبودراهنگ و رزن صادر خواهد شد.

وی از توسعه اردوگاه‌های تفریحی چالوس و گنجنامه خبر داد و افزود: طرح تجهیز مراکز اقامتی و رفاهی نیز در برنامه قرار دارد.

مدیر آموزش و پرورش تویسرکان نیز اظهار کرد: تویسرکان در اوایل دولت تدبیر و امید از لحاظ فرسودگی فضای آموزشی جزو دو شهرستان نخست استان همدان بود، اما با تلاش مسوولان امروز ما به لحاظ نوسازی در جایگاه نخست استان قرار داریم.

جواد اسدبیگی با اشاره به اینکه به لحاظ ساخت فضای آموزشی در بافت شهری نیاز به ساخت و ساز نداریم افزود: با ساخت ۱۵ کلاس درس در روستاهای تویسرکان نیز تا سال‌های زیادی نیاز به فضای آموزشی نداریم که در این زمینه ممکن است رتبه نخست را داشته باشیم.

وی با اشاره به افتتاح درمانگاه فرهنگیان تویسرکان از معاون توسعه وزارت آموزش و پرورش کمک هزینه تامین مطالبات این نهاد در تویسرکان را خواستار شد و گفت: ۲۰۰ میلیون تومان برای اتمام پروژه درمانگاه فرهنگیان بدهکار هستیم که نیاز به مساعدت است.

مدیر آموزش و پرورش تویسرکان با اشاره به افتتاح زمین چمن استادیوم علی عابدی همزمان با سفر ریاست جمهوری به استان همدان یادآور شد: زمین چمن مصنوعی تویسرکان در غرب کشور نخستین زمین استاندارد محسوب می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۰۴۲۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان