//
کدخبر: ۲۱۹۶۶۵ //

لاریجانی بر گسترش همکاری های ایران و قطر تاکید کرد

رئیس مجلس با اعتقاد به اینکه قدم های خوبی در زمینه همکاری های تجاری و اقتصادی میان ایران و قطر برداشته شده است بر گسترش این همکاری ها تاکید کرد.

لاریجانی بر گسترش همکاری های ایران و قطر تاکید کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از خانه ملت، علی لاریجانی عصر امروز (یکشنبه، ۲۱ مهرماه) در حاشیه صدوچهل و یکمین اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی(IPU) با احمد آل محمود رئیس پارلمان کشور قطر دیدار و گفت وگو کرد.

بنابراین گزارش رئیس مجلس در ابتدای این دیدار با بیان اینکه شرایط منطقه پر تحرک است، گفت: اگرچه شرایط منطقه پرتحرک است اما کشورهای دیگری در منطقه دخالت می کنند و برخی از کشورها نیز در منطقه مشکل آفرین هستند و انرژی کشورهای اسلامی را از بین می برند البته هنوز بحران در منطقه وجود دارد و در برخی زمینه ها گسترش پیدا کرده است لذا باید برای حل آن تلاش بسیاری کرد.

لاریجانی با تاکید بر اینکه مبنای حل مسائل منطقه را، گفت وگوی سیاسی می داند نه رفتارهای نظامی، اظهار کرد: همان طور که رفتارهای نظامی در سوریه پاسخ نداد در جاهای دیگر نیز پاسخ نمی دهد و فقط به مردم سوریه خسارت وارد کرد و البته در یمن نیز اینگونه بود.

رئیس مجلس همچنین معتقد است در زمینه همکاری های اقتصادی و تجاری میان دو کشور قدم های خوبی برداشته شده است.

همچنین رئیس پارلمان قطر در این دیدار با بیان اینکه سیاست های قطر همواره بر گفت وگو استوار است، گفت: محاصره قطر اتفاق ناعادلانه ای بود که نباید رخ می داد همچنین ما در مقابل نسل های آینده- اینکه در صلح باشند یا جنگ- مسئولیم.

وی با اشاره به میانجیگری قطر در مسئله یمن، گفت: امروز مردم مظلوم و مسکین یمن قربانی شده اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۹۶۶۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان