//
کدخبر: ۲۱۹۲۹۷ //
مایک پمئپو:

ایران یا مانند کشوری عادی رفتار کند یا شاهد فروپاشی اقتصادش باشد

وزیر امورخارجه آمریکا در پیامی توییتری از اعزام نیرو و تجهیزات به عربستان برای ممانعت از آن‌چه خصومت ایران خوانده شده خبر داد و گفت: ایران باید مانند کشوری عادی رفتار کند.

ایران یا مانند کشوری عادی رفتار کند یا شاهد فروپاشی اقتصادش باشد
به گزارش فرتاک نیوز،

 مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در پیامی توییتری نوشت که آمریکا نیروها و تجهیزات نظامی اضافی به عربستان سعودی اعزام می‌کند تا توان دفاعی آن را بهبود بخشیده و ممانعت از آن‌چه خصومت ایران می خواند را دوباره برقرار کند.

این اقدام آمریکا در پی ادعای مقامات آمریکایی مبنی بر این که ایران در حمله رخ داده به مجموعه پالایشگاهی عربستان سعودی دست داشته است، انجام می‌شود. این در حالی است که آن‌ها هیچ مدرکی برای اثبات ادعایشان ارائه نکرده‌اند و مقامات کشورمان نیز بارها این ادعا را رد کرده‌اند.

پمپئو همچنین در پیام توییتری دیگری گفت: حکومت ایران یا باید اساسا رفتارش را تغییر داده و مانند کشوری عادی رفتار کند یا این که شاهد فروریختن اقتصادش باشد.

این اظهارات ضدایرانی پمپئو در حالی مطرح می‌شود که محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگویی با اشاره به تحریم‌های یکجانبه آمریکا، گفت : آمریکا تحریم‌های سنگینی را علیه مردم ایران اعمال کرده است. ما اعمال تحریم‌ها را اعلان جنگ می‌دانیم. آمریکا جنگی را علیه ایران آغاز کرد. از فشار حداکثری همان تروریسم اقتصادی تعبیر می‌شود.

او تصریح کرد: وزیر امور خارجه، پمپئو، صریحا اعلام کرد که اگر ایران می‌خواهد مردمش غذا بخورند، باید از آمریکا پیروی کند. این جمله حتی تیتر پایگاه «نیوزویک» هم شد. حال شما در هر کتاب حقوقی که می‌خواهید، به دنبال معنای تروریسم بگردید یا حتی در گوگل جست‌وجو کنید. معنایش در همه جا می‌شود استفاده از زورگویی یا اعمال ستم علیه شهروندان عادی برای دستیابی به اهداف سیاسی. همین که پمپئو گفته ایران برای غذا خوردن مردمش باید سیاست‌هایش را تغییر دهد، زورگویی محسوب می‌شود. این کار آمریکا اجبار و زورگویی علیه شهروندان عادی برای تغییر یک سیاست است. این معنای تروریسم است. حال چون این تروریسم شامل گرسنگی دادن می‌شود، جنایت جنگی نیز محسوب شده و وزیر امور خارجه پمپئو باید وکیل خوبی را برای خودش استخدام کند!

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۹۲۹۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان