//
کدخبر: ۲۱۷۶۴۷ //

رئیس مجلس: رژیم صهیونیستی برپایه تضاد با قوانین بین‌المللی استمرار یافته است

رئیس مجلس گفت: رژیم صهیونیستی بر پایه تضاد با مقررات و قواعد انسانی و مقررات بین‌المللی ایجاد شده و بر پایه همین تضادها استمرار یافته است.

رئیس مجلس: رژیم صهیونیستی برپایه تضاد با قوانین بین‌المللی استمرار یافته است
به گزارش فرتاک نیوز،

 سومین اجلاس بین المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی یادواره شهید محمد الدوره صبح امروز با پیام علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

رئیس مجلس در ابتدای پیام خود به این نشست ضمن تبریک سالگرد شهادت محمد الدوره نوجوان فلسطینی که مجلس آن را به عنوان روز همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی تصویب کرده؛ گفت: ماجرای فلسطین قصه تلخ جهان امروز است. جهانی که در آن یک سرزمین اشغال شده و مردمش اخراج می شوند اما از اشغالگر حمایت می شود. جهانی که یک ملت در معرض شدیدترین تهاجمات و خشونت ها قرار می گیرد اما مهاجم حمایت می شود. جهانی که در آن نفوس انسانی تنها به جرم مقاومت در برابر ظالم سلاخی می شوند اما سلاخ حمایت می شود.  

در ادامه پیام دکتر لاریجانی با اشاره به نحوه شهادت، برخی کودکان فلسطینی آمده است: کودک فلسطین، محمد الدره را در منظر و مرعای شبکه های تلویزیونی در آغوش پدر با تیر مستقیم به شهادت می رسانند اما قاتل حمایت می شود. کودک فلسطین، محمد ابوخضیر را در راه مسجد با ریختن بنزین در دهان به آتش می کشند اما قاتل حمایت می شود. تلخی قصه فلسطین در انباشت تضادهایی از این جنس است. یعنی جای قاتل و مقتول، شاکی و متهم، حاکم و محکوم، ظالم و مظلوم، عوض شده است. جهان، مدعی ظلم ستیزی است اما ظالمانه با نادیده گرفتن حق مظلوم، از ظالم حمایت می کند.

رئیس مجلس در ادامه بیانیه یادآور شد: رژیم صهیونیستی بر پایه تضاد با مقررات و قواعد انسانی و مقررات بین المللی ایجاد شده و بر پایه همین تضادها استمرار یافته است. یکی از این تضاد ها، بخشیدن سرزمین یک ملت یعنی فلسطین به مردم دیگر یعنی یهودیان اروپا است که در اعلامیه بالفور تجلی یافته است.  تضاد دیگر تبعیض شدید علیه فلسطینان از سوی اشغالگران صهیونیست است که از ادعای «برگزیدگی از سوی خدا» نشأت گرفته است و با تصویب قانون قومیت در کنست اسرائیل تجلی یافته است.

رژیم صهیونیستی رها از هر مسئولیتی است

دکتر لاریجانی با اشاره به حمایت های قدرت های جهانی مانند امریکا و انگلیس از رژیم صهیونیستی یادآور شد: رژیم صهیونیستی به دلیل حمایتی که از سوی برخی دریافت می کند و نیز به به دلیل انفعال شدید جوامع و دولت ها و سازمان های بین المللی، خود را رها از هر مسئولیتی می بیند و بر این اساس خشونت های سازمان یافته ای را علیه جامعه فلسطین اعمال می کند. کمیت و کیفت اقدامات خشونت بار علیه کودکان فلسطینی نشان می دهد که این خشونت سازمان یافته به عنوان یک راهبرد برای مقابله با مطالبات رهایی بخش ملت فلسطین، از سوی رژیم صهیونیستی انتخاب شده است. اقداماتی  که ناقض منشور سازمان ملل متحد و اعلامیه جهانی حقوق بشر و کنوانسیون های چهار گانه ژنو و کنوانسیون های بین المللی مرتبط با حقوق کودک محسوب می شود و خصوصا کنوانسیون های چهارگانه ژنو، آنها را جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت می داند.

در ادامه بیانیه رئیس مجلس آمده است: با توجه به حجم  خشونت های سازمان یافته صهیونیست ها علیه ملت فلسطین، خروج جوامع و مجامع جهانی از انفعال یک ضرورت است. بی تردید افکار عمومی می تواند با گسترش و مطالبه گری در این عرصه هزینه های خشونتگری اسرائیل را افزایش دهد و شرایط را برای استمرار رفتارهای ضد بشری آن سخت سازد.

ضرورت برگزاری اجلاس بین المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطین

دکتر لاریجانی با اشاره به ضرورت برگزاری اجلاس بین المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطین تاکید کرد: این اجلاس که به همت اتحادیه بین المللی نوجوانان و جوانان مخالف اشغالگری و دیگر سازمان ها و نهادهای مشارکت کننده در آن بر پا شده است، اقدامی در جهت خروج افکار عمومی از انفعال محسوب شده و اقدامی که نه تنها خوب بلکه بسیار ضروری برای توجه دادن بیشتر جوامع به ظلم شایع در فلسطین و برانگیختن عواطف و اراده ها علیه هر بیداد در جهان خصوصا بیداد در فلسطین از سوی اسرائیل که به گفته امام موسی صدر «شر مطلق» است، برگزار می شود.

در بیانیه رئیس مجلس شورای اسلامی آمده است: همه مسلمانان امروز وظیفه دارند بیش از هر زمان دیگر برای حفظ صلح و ثبات در جهان اسلام و منطقه، با ریشه این بحران ها و جنگ ها که همانا صهیونیست های اشغالگر هستند مبارزه و در مقابل توسعه طلبی و تجاوزات این رژیم بایستند. پیام خون شهدای مقاومت و فلسطین به آمریکا و صهیونیست ها این است که دست اندازی و اقدامات یکجانبه آنها در سرزمین های اشغالی و طرح خیانت قرن ترامپ هیچ گونه تغییری در جغرافیای فلسطین ایجاد نخواهد کرد و فلسطین همیشه برای ملت فلسطین، فلسطین باقی خواهد ماند و به آغوش جهان اسلام باز خواهد گشت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۷۶۴۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان