//
کدخبر: ۲۱۴۹۳۵ //
رئیس مجلس شورای اسلامی:

نیروهای مسلح ایران اجازه بازی با خلیج فارس برای ماجراجویی را نمی‌دهند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دفاع از ملت مسلمان و شجاع فلسطین یکی از آرمان‌های انقلاب اسلامی بود و هست و امروز ایران اسلامی تنها کشوری است که با صدای بلند از ملت عرب مسلمان فلسطین دفاع می‌کند.

نیروهای مسلح ایران اجازه بازی با خلیج فارس برای ماجراجویی را نمی‌دهند
به گزارش فرتاک نیوز،

علی لاریجانی در مراسم رژه ملی نیروهای مسلح در بندرعباس که با حضور فرماندهان عالی‌رتبه سپاه و ارتش برگزار شد، اظهار داشت: امروز آغاز هفته دفاع مقدس است، در چنین روزی صدام در شرایط آغاز انقلاب اسلامی به ایران حمله کرد، در شرایطی که ملت ایران پس از ۵۰ سال از دیکتاتوری پهلوی، تار و پود دست‌نشانده‌های آمریکا را از بین برد.

وی ادامه داد: در آن وضعیت آمریکا و دنباله‌روهای ضدانقلابش در ایران و منطقه دست به ماجراجویی‌ها زدند، مسئله‌سازی‌های مختلفی ایجاد کرده و دست به ترور رهبران انقلاب اسلامی زدند، به دنبال تجزیه‌طلبی بودند و ده‌ها مسئله آفرینی دیگر. و در چنین شرایطی صدام به ایران حمله کرد.

لاریجانی ادامه داد: سؤال این است صدام با چه توهمی و قصد و نیتی دست به این کار زد و خود را درگیر جنگ کرد.

وی خاطرنشان کرد: صدام دچار توهمی شد که با توجه به شرایط داخلی ایران و نیروهای مسلح، فرصت را مناسب دید که قادسیه‌ای جدید ایجاد و تکیه را از برادری اسلامی بردارد و گردن‌کلفت منطقه شود.

لاریجانی با اشاره به اینکه «محور کانونی انقلاب اسلامی ایران از سوی امام خمینی(ره) بر اسلام بود»، اضافه کرد: رژیم سفاک پهلوی به‌جای وحدت اسلامی به دنبال نفاق بود و ندای انقلاب اسلامی وحدت اسلامی بود تا ملت‌های اسلامی با یکدیگر بوده و روابط برادرانه با یکدیگر داشته باشند.

لاریجانی ادامه داد: یکی از اصول اصلی انقلاب اسلامی وحدت امت اسلامی و وحدت ملل اسلامی بوده است، باید این ملل به جای تمکین از اجانب با یکدیگر روابط برادرانه داشته باشند برهمین اساس پس از پیروزی انقلاب اسلامی سفارت اسرائیل تعطیل و سفارت فلسطین جایگزین آن شد.

وی ادامه داد: دفاع از مردم مظلوم و شجاع فلسطین و زمین مقدس از آرمان‌های انقلاب اسلامی بوده و ایران با تمامی امکانات از این مردم مظلوم دفاع می‌کند، ولی صدام به جای تقویت این وحدت به یک حرکت ارتجاعی دست زد و به مساله‌ی عرب و فارس پرداخت. آمریکا هم که از انقلاب اسلامی و از واژگونی پهلوی زخم خورده بود به دنبال ضربه به ملت ایران بود و دست صدام را گرفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: آمریکا حکومت کرد و غربی‌ها در یاری به او کم نگذاشتند، اما شاهد بودید که هنگامی که صدام ارزش خود را از دست داد به بهانه سلاح کشتار جمعی او را سرکوب کردند و یک فاجعه‌ای را برای ملت عراق رقم زدند. دیگر رهبران کشورهای عربی که به آمریکا تکیه کردند چنین سرنوشتی داشتند، چرا که آمریکا نگاه ابزاری به آنها دارد. یکی از مسئولین پیشین آمریکا گفته بود نفت عراق برای ما ارزش بسیار بالاتری از خود آنها دارد.

لاریجانی تصریح کرد: امروز هم چنین مواردی را بیان می‌کند آیا این گفته‌های ترامپ به روسای کشورهای عربی بعد از گرفتن اموال آنها توهین به آنها بود؟ اما ما تاکید داریم کشورهای اسلامی و عربی با ما برادر هستند و آرزو داریم که با همسایگان خود روابط خوبی را در حوزه فرهنگ و اقتصاد داشته باشیم. لازم است قدرت انرژی خود ما برای مبارزه با بیگانگان و صهیونیست‌ها به کار رود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دشمن فکر می‌کرد که پس از انقلاب اسلامی نیروهای مسلح ایران در وضعیت نامناسبی قرار دارد و فکر می‌کرد این نیروها قوای لازم را برای دفاع از کشور ندارند، ولی نمی‌دانستند که نیروهای مسلح کشور ما از متن یک جامعه اسلامی برخاسته و پیشوای آنها امام حسین (ع) است. ملت ایران فرزندان خود را در نیروهای مسلح با شعار حسینی تربیت کرده‌اند. شاهد بودید که در حملات صدام به فرودگاه‌ها، خلبان‌های نیروهای هوایی چه ضربه کاری به ارتش صدام زدند. در طول دفاع مقدس نیروهای مسلح چه صحنه‌های شورانگیزی را خلق کردند و نگذاشتند یک وجب از خاک ایران در دست صدام باقی بماند.

وی تاکید کرد: نیروهای مسلح ما قدرتمندتر از گذشته است. امنیت ایران اسلامی و امنیت منطقه توسط نیروهای مسلح برقرار شده است این نیروهای مسلح یک سرمایه بزرگ ملی و سرمایه ارزشمند برای امنیت منطقه است. وقتی دو کشور عراق و سوریه گرفتار پدیده‌ شوم تروریسم شدند، این نیروهای مسلح کشور ما بودند که تروریسم را در منطقه شکست داد. با وجود اقتداری که نظامیان ایران داشته‌اند هیچ‌گاه ایران تعرضی در این ۴۰ سال به کشوری نداشته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در  ادامه سخنانش در مراسم رژه نیروهای مسلح در  بندرعباس گفت: آمریکا امروز به تروریست‌ها کمک می‌کند و این کار از چشم ما مخفی نیست. اما بدانند نیروهای نظامی ایران چشم تروریست را در منطقه کور کردند. تروریست‌ها، در بلاد اسلامی جان مسلمانان را به خطر انداختند. اما غرب بداند که  گروههای تروریستی مثل داعش، روزی به جان خودشان خواهد افتاد.

نماینده مردم قم در مجلس ادامه داد: اسراییل غده سرطانی منطقه است و اصلی‌ترین دشمن مسلمانان به شمار می‌رود. دفاع از ملت مظلوم فلسطین را وظیفه خود می‌دانیم. آمریکا و برخی همپیمانان این کشور برای چپاول اموال مسلمانان دست به پیاده کردن سیاست‌های تنش زا در منطقه زدند و عملیات‌های اخیر آنان نیز برای چپاول آنهاست. معتقدیم ظلم به یک مسلمان ظلم به امت اسلامی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به سران کشورهای اسلامی در منطقه از آمادگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای کمک به آنان برای تامین امنیت منطقه خبر داد و افزود:‌ بهانه جویی‌های کودکانه‌ای که در قالب نفوذ ایران برای تشکیل هلال شیعه توسط مستکبران بیان می‌شود، توطئه‌ای برای به هدر دادن توان مسلمانان است. وقتی داعش به عراق حمله کرد و موصل به برخی مناطق اهل سنت و حتی منطقه کردستان عراق سقوط کرد این نیروهای ایرانی بودند که با سرعت به کمک عزیزان اهل سنت شتافتند و در عمل نشان دادند که برادران آنان هستند.

لاریجانی خطاب به کشورهای منطقه اعلام کرد:‌ برای نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران هیچ چیز مهمتر از زندگی عزتمندانه برای مسلمانان نیست. ایجاد امنیت پایدار به دست نیروهای قدرتمند منطقه، خواست اصلی ما است.

وی آمریکا و رژیم صهیونیستی را عامل تنش‌های اخیر منطقه دانست و افزود:‌ ملت‌های منطقه  بیدار هستند و رفتار مزورانه آنان را به خوبی درک می‌کنند. آنان می‌دانند که آمریکا هیچ گاه بر سر پیمانهای خود وفادار نبوده است و امروز رئیس جمهور این کشور این مساله را به عیان به نمایش گداشته است. رئیس جممهور آمریکا به صراحت از معامله قرن صحبت می‌کند تا رژیم غاصب صهیونیستی را بر همه مقدرات و مصالح ملت‌های منطقه مسلط کند.

به اعتقاد لاریجانی پیمان تامین امنیت تنگه هرمز وسیله چپاول جدید توسط آمریکایی‌هاست.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امنیت تنگه هرمز با امنیت سایر آبراههای جهان یک جا معنا پیدا می‌کند. نیروهای مسلح ایران اجازه بازی با خلیج فارس برای ماجرا جویی را نمی‌دهند. از نظر ایران این کار شروع عملیاتی در جهت از بین بردن امنیت منطقه تلقی می‌شود. نیروهای مسلح زبده ایران که در دفاع مقدس اعلام کردند هزار بار مرگ با عزت را بر زندگی ذلت بار ترجیح می‌دهند، در قلب مردم قرار دارند.

وی ادامه داد:‌ خانواده معظم شهدای نیروهای مسلح نیز چشم و چراغ ملت هستند و حضور آنان راهنمای امروز و آینده کشور است. جانبازان عزیز نیز شهدای زنده هستند. آزادگان و ایثارگران نیز سرمایه فراموش نشدنی پر افتخار ملت هستند.

لاریجانی خطاب به جریان‌های سیاسی آنان را به انسجام و وحدت فرا خواند و افزود: جریان‌های سیاسی بدانند حفظ وحدت در داخل و توجه به اصول وظیفه‌ ملی و اسلامی است. برای حفظ وحدت باید از تنش اجتناب کرد و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب باید سرلوحه کار همه جریان‌های سیاسی برای عبور از مشکلات امروز کشور قرار گیرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۴۹۳۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان