//
کدخبر: ۲۱۱۹۶۳ //

ظریف: نیروهای خارجی شکست خورده باید افغانستان را ترک کنند

«محمد جواد ظریف» وزیر امورخارجه ایران روز یکشنبه در توییتی نوشت: ایران در مورد اوضاع افغانستان بسیار نگران است و نیروهای خارجی شکست خورده باید این کشور را ترک کنند.

ظریف: نیروهای خارجی شکست خورده باید افغانستان را ترک کنند
به گزارش فرتاک نیوز،

وزیر خارجه ایران با اشاره به حضور ۱۸ ساله نیروهای خارجی به ویژه سربازان امریکایی در افغانستان نوشت: بیگانگان شکست‌خورده باید خارج شوند و برادرکشی به ویژه در این شرایط که بیگانگان می‌توانند از آن سوء استفاده کرده و سبب خونریزی جدید شوند، باید پایان یابد.

ظریف تصریح کرد که ایران برای پایان یافتن خشونت و ایجاد صلح در افغانستان آماده همکاری با دولت این کشور و دیگر طرف‌ها و همچنین همسایگان است تا پایانی بادوام بر خشونت شکل داده شود.

به دنبال تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا مبنی بر لغو مذاکرات صلح افغانستان، طالبان روز یکشنبه اعلام کرد: توقف گفت‌ وگوهای صلح از سوی رئیس جمهوری آمریکا، بیانگر تزلزل واشنگتن در تعامل سیاسی است.

طالبان در بیانیه ای تصریح کرد: اکنون که رییس‌ جمهوری آمریکا روند مذاکرات با امارت اسلامی (طالبان) را متوقف اعلام کرده است، زیان آن بیش از هر کسی به خود این کشور می‌رسد.

بر اساس بیانیه طالبان، آمریکا با لغو مذاکرات صلح، سیاست های خود را برای جهانیان روشن ساخت. بدون شک با این اقدام، تلفات جانی و مالی واشنگتن در افغانستان بیشتر و نقش این کشور در تعامل سیاسی متزلزل خواهد شد.

رئیس جمهوری آمریکا روز یکشنبه با افشای نشست محرمانه‌ای که قرار بود با رهبران طالبان در کمپ‌دیوید داشته باشد، اعلام کرد که این نشست را لغو و مذاکرات صلح را متوقف کرده است.

ترامپ در پیامی توییتری نوشت: به دلیل آنکه طالبان به خیال افزایش توان چانه‌زنی خود یک عملیات تروریستی را که به کشته شدن یک سرباز آمریکایی و ۱۱ تن دیگر منجر شد بر عهده گرفته‌اند، این نشست را لغو کرده است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۱۹۶۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان