//
کدخبر: ۲۱۱۳۷۵ //

یک نماینده مجلس: گام سوم کاهش تعهدات برجامی ایران محکم‌تر برداشته می‌شود

یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه گام سوم کاهش تعهدات برجامی ایران محکم‌تر برداشته می‌شود، گفت: یران تاکنون هیچ اقدام عملی از سوی اروپایی‌ها در راستای اجرای برجام مشاهده نکرده است؛ بنابراین ما نیز معطل اروپایی‌ها نخواهیم ماند.

 یک نماینده مجلس: گام سوم کاهش تعهدات برجامی ایران محکم‌تر برداشته می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

ولی‌الله نانواکناری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با تأکید بر ادامه روند کاهش تعهدات برجامی از سوی ایران، گفت: زمانی که آمریکا از برجام خارج شد و از سوی دیگر اتحادیه اروپا نیز اقدامی عملی انجام نداده است، ایران نیز باید به روند کاهش تعهدات خود ادامه دهد.

وی با بیان اینکه اروپا نه عزم و اراده و نه توان لازم برای حفظ برجام را ندارد، افزود: با توجه به این شرایط، ایران گام سوم کاهش تعهدات برجامی را با قاطعیت کامل عملی می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه تصمیمات لازم برای برداشتن گام‌های بعدی در جهت کاهش تعهدات برجامی از سوی ایران اتخاذ شده است و گام سوم نیز در زمان مقتضی عملیاتی خواهد شد، اظهار داشت: گام سوم کاهش تعهدات برجامی جمهوری اسلامی باید محکم‌تر از دو گام دیگر برداشته شود، زیرا در غیر اینصورت اروپایی‌ها و آمریکایی‌‌‌ها نسبت به فشار حداکثری علیه ایران مصمم‌تر خواهند شد.

نانواکناری تأکید کرد: گام سوم کاهش تعهدات برجامی ایران محکم‌تر برداشته می‌شود، ایران تاکنون هیچ اقدام عملی از سوی اروپایی‌ها در راستای اجرای برجام مشاهده نکرده است؛ بنابراین ما نیز معطل اروپایی‌ها نخواهیم ماند و مصمم به برداشتن گام سوم کاهش تعهدات برجامی هستیم.

وی با بیان اینکه مسئولیت تمامی عواقب کاهش تعهدات برجامی ایران به‌ عهده اروپا و کشورهایی است که آغازگر بدعهدی در اجرای مفاد برجام بودند، تصریح کرد: اروپایی‌ها باید مطمئن باشند ایران در اخطاری که به آنها درباره کاهش تعهدات برجامی داده، جدی است و گام سوم را با جدیت اجرا خواهد کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: اروپایی‌ها تاکنون خلاف تعهدات‌شان عمل کرده‌اند و ما نیز باید اقدامات لازم را انجام دهیم، معتقدم باید شرایط فروش نفت و رفع مسائل و مشکلات بانکی و از سوی دیگر کاهش و بی اثر کردن تحریم‌ها برای ایران در جهت حفظ منافع ملی، محقق شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۱۳۷۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان