//
کدخبر: ۲۰۹۷۹۸ //

انطباق کتب درسی با سند تحول بنیادین و گام دوم انقلاب در مجلس

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس با انتقاد از محتوای غربی کتب درسی و عدم حرکت در مسیر اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مدارس گفت: باید محتوای کتب درسی ما منطبق با 2 سند بالادستی یعنی سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب باشد.

انطباق کتب درسی با سند تحول بنیادین و گام دوم انقلاب در مجلس
به گزارش فرتاک نیوز،

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، گفت: هفته‌ آینده نشست کمیته تخصصی اسلامی شدن دانشگاه‌ها با موضوع ارائه گزارش تدوین کتب درسی آموزش و پرورش براساس سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب در کمیسیون  آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

وی درباره دلایل برگزاری این نشست افزود: متأسفانه در بحث تولید کتب محتوای درسی به نحوی که این محتوا باید منطبق با مبانی اسلامی باشد باید تحرک بیشتری از سوی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها شاهد باشیم.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد:‌ در پاره‌ای از مواقع متأسفانه می‌بینیم که بخشی از محتوای تولیدی با اما و اگر مواجه بوده  و نه با سند تحول بنیادین مواجه است و نه با مبانی اسلامی، علاوه بر این باید طبق بیانیه گام دوم انقلاب  و مندرجات در آن در کتب درسی سایه بیافکند و مطالب و دقیق این بیانیه در کتب درسی ذکر شود.

سلیمی گفت:‌ با توجه به اسناد بالادستی در کتب درسی آموزش و پرورش یعنی سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب باید تحرک جدی در این خصوص شاهد باشیم اما هرچه این کتب را ورق می‌زنیم چیزی در مورد اجرایی کردن این دو سند نمی‌بینیم.

وی گفت:‌ کمیسیون آموزش مجلس به دلیل عدم توجه کتب درسی آموزش و پرورش به اسناد بالادستی مذکور در کمیته تخصصی به دنبال بررسی این موضوع با حضور مسئولین وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم هستیم تا با تحرک ایجاد شده انگیزه آنان را برای تغییر رویه نگارش و تدوین کتب درسی شاهد باشیم.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی به عنوان قوه نظارتی وظیفه دارد تا در این بخش ورود پیدا کند و مقابل خسارت‌های آتی بایستد.

سلیمی تصریح کرد: به صراحت می‌گویم گاهی اوقات محتوای کتب درسی دقیقاً منطبق با کتب درسی غربی استو نه تنها در مسیر اسلامی و انقلاب شدن دانشگاه‌ها و مدارس حرکت نکردیم بلکه در مسیر متناقض با اسناد بالادستی گام برداشته‌ شده است.

وی افزود: کمیسیون آموزش مجلس با اعلام خطر تهی شدن کتب درسی از مسائل اسلامی و انقلابی جلسه مذکور را برگزار خواهد کرد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس گفت:‌در مورد تولید محتوای کتب درسی نشست‌هایی قبل از این درکمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برگزار کرده‌ایم اما با این رویکرد که محتوای کتب درسی باید براساس دوسند بالادستی تحول بنیادین و گام دوم انقلاب منطبق باشد برای اولین‌بار است که برگزار خواهد شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۹۷۹۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان