//
کدخبر: ۲۰۹۷۸۱ //

تشکیل پویش «مِنهای فقر» در کمیسیون حقوق بشر کانون وکلای مرکز

همزمان با برگزاری نشست «مِنهای فقر» با موضوع واکاوی حقوق محرومان در پرتو نظام حمایت اجتماعی که به وسیله کمیسیون حقوق بشر کانون وکلای دادگستری مرکز برگزار شد، پویش «مِنهای فقر» با هدف فراخوان همکاری نهادهای مدنی جهت اشتراک گذاری ایده‌ها و راهکارهای فقرزدایی و حمایت از حقوق محرومان آغاز به کار کرد.

تشکیل پویش «مِنهای فقر» در کمیسیون حقوق بشر کانون وکلای مرکز
به گزارش فرتاک نیوز،

در تشریح اهداف این پویش آمده است: «شناسایی و تحقق حقوق محرومان متضمن تثبیت حکمرانی همگرایانه و همکارانه دایر بر نقش‌آفرینی حوزه عمومی غیر دولتی و مشارکت‌جویی بازیگران مدنی فعال در زمینه محرومیت زدایی است. مفاد اصول سوم و چهل و سوم قانون اساسی این انتظار را ایجاد می‌کند که دولت‌ها سیاست‌های حمایتی، جبران‌ساز و اثربخشی را به منظور فقرزدایی اتخاذ کنند.

تنظیم‌گری با راهبرد ایجاد رفاه و تامین نیازهای اساسی به نحوی که شهروندان بدون دغدغه معاش، امکان خودشکوفایی و رشد و تعالی را داشته و محتاج مقدمات حق حیات نباشند یک حق - مطالبه است.

وکلای دادگستری به عنوان اعضای دیرینه‌ترین نهاد مدنی ایران، رسالت اجتماعی حمایت از حقوق محرومان را درک نموده و خوانشی تأمین‌گرایانه از سیاستگذاری عمومی در زمینه دهک‌های پایین و محرومان در معرض نقض حقوق رفاهی را مطالبه می‌کنند.

بر این مبنا، فعالان مدنی می‌توانند نقطه نظرات و ایده‌های خود در خصوص رفع فقر و حمایت از حقوق محرومان را از طریق روابط عمومی کانون وکلا با ایمیل pr.icbar.ir@gmail.com در میان بگذارند.

متعاقباً جمع‌بندی این نقطه‌نظرات طی گزارشی راهبردی از سوی کمیسیون حقوق بشر کانون وکلا انتشار عمومی خواهد یافت.»

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۹۷۸۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان