//
کدخبر: ۲۰۹۶۴۴ //

محمدرضا عارف: هدف گیری تحریم ها متوجه علم و فناوری است

رئیس انجمن رمز ایران تاکید کرد:ظاهر تحریم ها اقتصادی است ولی در باطن خود دسترسی به علم و فناوری را در نظر دارد.

محمدرضا عارف: هدف گیری تحریم ها متوجه علم و فناوری است
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از امیدنامه ،محمدرضا عارف در مراسم اختتامیه شانزدهمین کنفرانس انجمن رمز ایران که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، گفت: همان گونه که در بیانیه گام دوم انقلاب بر علم و فناوری تاکید شده است مسئولیت سنگینی هم بر دوش جوانان قرار داده شده وآن این است که بیش از گذشته به سمت فتح قله های دانش حرکت کنیم.

وی  افزود: بر همین اساس انجمن رمز ایران به عنوان یک انجمن راهبردی و پیشرو توانسته است تعادلی بین مصرف کنندگان، مسئولان و حاکمیت ایجاد کند.
وی ادامه داد: ظاهر تحریم ها اقتصادی است ولی در باطن خود دسترسی به علم و فناوری را در نظر دارد به همین دلیل تلاش جوانان در رسیدن به علم و فناوری ارزشمند است.
رئیس انجمن رمز ایران گفت: در تدوین اسناد بالادستی و سند راهبردی ۱۰ ساله باید بدانیم کجا هستیم و مسیر آینده درست تشخیص داده شود و اگر شرایطمان را با اسناد تولید شده وفق ندهیم خودشان را به ما تحمیل خواهند کرد.
عارف افزود: برای تعالی علم و فناوری در کشور و پیشتازی در این زمینه باید در بخش علم رمز و فناوری در منطقه پیشتاز باشیم و این یک ضرورت است و ارزش افزوده بالایی دارد که صرفا مادی نیست بلکه علمی و حیثیتی نیز هست. 
وی اضافه کرد: حضور در فضای مجازی یک ضرورت است که در تهیه اسناد بالادستی و در برنامه راهبردی در سند چشم انداز باید مد نظر باشد همچنین در تامین نیازهای فنی و مورد نیاز کشور باید از امکانات داخل کشور استفاده شود.
رئیس انجمن رمز ایران گفت: در بخش حقوقی این رشته قوانین جامعی که راهگشا باشد کم است و مجلس و دولت و مسئولان در این بخش ضعیف عمل کرده اند و در تدوین منابع دانشگاهی در این رشته هم با وجود این که ایران جزء اولین کشورها بوده است ولی هم اکنون تفاوت های زیادی پیدا کرده است و  با روش کلاسیک و سنتی نمی توانیم  رشته های نوین را به روز کنیم.
عارف افزود: همه در تعریف امنیت نیم نگاهی به مراکز امنیتی و دفاعی دارند و یکی از نکات مثبت این کنفرانس آموزش و فرهنگ سازی امنیت و اطلاعات در سطح جامعه از طریق برنامه  دهکده امنیت و آموزش به دانش آموزان بود. 
شانزدهمین همایش بین المللی رمز ایران با هدف ایجاد محیطی برای ارائه آخرین یافته‌های علمی با توجه به تخصص امنیت فضای تبادل ارتباطات با محورهای مبانی رمزشناسی، پیاده‌ سازی الگوریتم‌ های رمزنگاری و حملات مرتبط، امنیت شبکه، پروتکل‌ های امنیتی، امنیت رایانش، مهندسی امنیت و امنیت خدمات الکترونیکی، نهان‌ سازی اطلاعات و جرم یابی در فضای مجازی برگزار شد.
۱۳۸ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده که ۴۷ مقاله برای ارائه مورد پذیرش قرار گرفت و از ۱۶ درخواست کارگاه نیز ۱۰ مورد تائید شد. 
در حاشیه این کنفرانس ۱۰ غرفه نمایشگاهی محصولات خود را با موضوع امنیت داده ها و رمز نگاری در معرض دید علاقه مندان قرار دادند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۹۶۴۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان