//
کدخبر: ۲۰۴۸۶۹ //

ساقط کردن پهپاد آمریکا و توقیف نفتکش انگلیس نبود فشار علیه کشورمان بیشتر می‌شد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم گفت: اگر نبود ساقط کردن پهپاد آمریکایی‌ها و توقیف نفتکش انگلیسی‌ها قطعا فشار اقتصادی کشورمان افزایش پیدا می‌کرد.

ساقط کردن پهپاد آمریکا و توقیف نفتکش انگلیس نبود فشار علیه کشورمان بیشتر می‌شد
به گزارش فرتاک نیوز،

محمدحسن آصفری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی دوره نهم مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره تاثیر افزایش اقتدار جمهوری اسلامی در فرایندهای داخلی اقتصادی و بهبود روند بازار گفت:‌ هر زمان که متکی به خود بودیم و نگاهی به غرب نداشتیم و روی پای خود ایستادیم و از توان داخلی خودمان استفاده کردیم و هر زمان که مقتدر و محکم و بر اساس تدبیر و مصلحت در مقابل بیگانگان ایستادیم در آنجا موفقیت به دست آورده‌ایم.

وی  افزود: در هشت سال دفاع مقدس علیرغم اینکه همه کشورهای غرب و شرق کمک حال رژیم بعثی عراق بودند ولی جمهوری اسلامی ایران به پیروزی‌های چشمگیری رسید زیرا توکل به عنایت الهی داشته و به توان داخلی توجه داشتیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی دوره نهم مجلس تصریح کرد:‌ امروز در عرصه اقتصادی‌مان آنچه سبب شده نتوانیم گام‌های مؤثر برداریم به دلیل وجود مدیرانی که اعتقادی به توان داخلی نداشته‌اند باز می‌گردد و متاسفانه این دست از مدیران نگاه به غرب داشتند.

آصفری گفت:‌ داشتن نگاه به غرب متاسفانه در موضوع مذاکره هسته‌ای این موضوع را مشاهده می‌کردیم این در حالی است که آقای روحانی در تبلیغات انتخاباتی‌اش به مخالفین اعلام می‌کرد چگونه آب و صابون بیاوریم و رویتان را بشوریم زیرا مذاکره با دنیا را بلد نیستید این در حالی است که وزیر خارجه‌ای که بسیار به غرب خوشبین بود در لیست تحریم‌های آمریکا قرار گرفت.

وی گفت:‌ ما هر زمان نگاه‌مان به خارج از کشور بود و از توان داخلی‌مان غافل شدیم میدان را در عرصه دیگران گذاشته‌ایم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی دوره نهم مجلس  گفت:‌ امروز در عرصه اقتصادی وقتی می‌بینیم که قیمت ارز کاهش پیدا کرده و عرصه اقتصاد کمی نسبت به گرانی‌های گذشته ثبات دارد و فشارهای بین‌المللی به ایران کمتر شده و دشمنان هم رجز خوانی کمتری می‌کنند به دلیل اقتدارهای اخیر که در قبال بیگانگان نشان داده‌ایم.

آصفری گفت: نیروهای مسلح کشورمان در مسائل منطقه ایستادگی بسیار ویژه‌ای انجام دادند. هر چند که رئیس کل بانک مرکزی بر روی این قضیه مانور می‌دهد که برنامه‌های دولت منجر به کاهش قیمت ارز شده است و این در حالی است که این موضوع نشان‌دهنده اصلاح مسیر اشتباهی است که در گذشته از سوی دولتمردان صورت گرفته است.

وی گفت: اگر نبود ساقط کردن پهپاد آمریکایی‌ها و توقیف نفتکش انگلیسی‌ها قطعا فشار اقتصادی کشورمان افزایش پیدا می‌کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی دوره نهم مجلس  گفت:‌دولتمردان باید به توان داخلی توجه کند و به نیروهای نخبه و فرهیخته که با رویکرد مدیریت جهادی در کشور اقداماتی انجام می‌دهند توجه ویژه‌ای کنند و اگر از این موضوع غافل شویم و نگاه به غرب داشته باشیم و به برجام نگاه کنیم و فکر کنیم که با اینستکس و FATF مشکلات اقتصادی‌مان حل می‌شود اشتباه بزرگی را مرتکب شده‌ایم.

آصفری گفت:‌ نباید از توان داخلی و تکیه به جوانان کشورمان غافل بوده و به دستان غرب نگاه کنیم. ضمن اینکه اگر خود را قدرتمند کرده و اقتدارمان را افزایش دهیم بیگانگان هستند که بر اساس خواسته‌‌های ما عمل خواهند کرد.

وی گفت: متاسفانه امروز در دولت آقای روحانی به جای آنکه پیشرفت داشته باشیم عقبگرد داشتیم و کسانی که از سوی دولت روی کار آمدند نگاه حزبی و سیاسی داشته‌اند و همین نگاه‌ها مسبب بروز مشکلات فعلی در حالی که اگر نگاه‌ها بر اساس شایسته سالاری باشد و مدیران جهادی روی کار بیایند موفق و پیروز خواهیم شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، مخاطبان گرامی با ثبت سوژه‌ای در بخش «فارس من» با عنوان «باید اقتدارمان را به رخ جهانیان بکشانیم» خواستار پیگیری این موضوع شدند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۴۸۶۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان