//
کدخبر: ۲۰۲۷۲۵ //
وزیر دفاع:

انهدام پهپاد آمریکا نشان دهنده اقتدار ایران در بعد دفاعی و بازدارندگی است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به انهدام پهپاد آمریکا در آب‌های خلیج فارس، اظهار کرد: پاسخ هوشمندانه نیروهای مسلح به این تجاوزآشکار، نشان دهنده اقتدار ایران اسلامی در بعد دفاعی و بازدارندگی است.

 انهدام پهپاد آمریکا نشان دهنده اقتدار ایران در بعد دفاعی و بازدارندگی است
به گزارش فرتاک نیوز،

 امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در آیین اختتامیه مسابقات قرآن بانوان شاغل و خانواده های کارکنان نیروهای مسلح گفت: یکی از برکات انقلاب اسلامی که البته برکات زیادی در ابعاد مختلف پس از پیروزی انقلاب اسلامی در خدمت به جمهوری اسلامی و ایران عزیز و مردم عزیز شاهد هستیم، اهتمام به قران کریم است. در دوران انقلاب اسلامی آموزش قرآن، تدبر در کلام وحی و توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه و رسوخ فرهنگ قرآنی در زوایای مختلف جامعه به ویژه درون خانواده‌ها اتفاق افتاد.

امیر سرتیپ حاتمی با تأکید بر اینکه شمیم دلنشین قرآن در اقصی نقاط کشور به مشام می‌رسد و هر روز شاهد رونق محافل و جلسات قرآن هستیم، اظهار کرد: فضای کشور به نور قرآن منور است، چنان‌که در ماه مبارک رمضان محافل قرآنی و قرائت قرآن را در جای جای کشور، مساجد، تکایا، خانه‌ها، اماکن متبرکه و ... شاهد هستیم. قرآنی که نور، هدایت و برکت و خیر است و نگاه به آن عبادت است و قرائت آن عبادت است.

وی ادامه داد: در انقلاب اسلامی شاهد خدمات متقابل قرآنی بودیم. یکی از پایگاه‌های پیروزی انقلاب اسلامی، مساجد و محافل قرآنی بود و از آنجا بود که حرکت روشنگرانه انقلاب اسلامی و روحانیت آغاز شد. رژیم طاغوت به ویژه در سال‌های آخر، تلاش کرد تا ارتباط مردم با قرآن کم  و حتی قطع شود، اما نشد. از همان جا حرکت‌های انقلاب اسلامی اتفاق افتاد و مردم از رژیم کینه بیشتری را در دل گرفتند  و ریشه حکومت مدعی دو هزار و 500 ساله طاغوت در هم پیچیده شد. امروزه شاهد عزت و استقلال در جمهوری‌اسلامی ایران بوده که همه آن را مرهون عمل به قرآن هستیم.

امیر سرتیپ حاتمی اضافه کرد: لازمه عمل به قرآن، عالم بودن و لازمه عالم بودن، آموزش، یاد دادن و یادگرفتن است، به همین دلیل است که در فرهنگ اسلام، یکی از با ارزش‌ترین کارها چه در عرف مردم و چه در نزد خداوند متعال یاد دادن و یادگرفتن قرآن کریم است. هم متعلمان و هم معلمان قرآن قابل احترام اند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از پایگاه‌های آموزش قرآن خانواده است، اظهار کرد: خانواده در اسلام جایگاه ویژه دارد و بهترین معلمان پدر و مادرانِ عامل به قرآن هستند. بهترین سنین برای آموزش قرآن، کودکی و نوجوانی است البته در هر سنی در این عرصه ورود پیدا کنید خوب است اما سنین کودکی بهترین زمان است که باید از آن استفاده کرد.

وزیر دفاع  با بیان اینکه اگر جامعه و خانواده قرآنی شود، جامعه متخلق به آموزه‌های قرآنی می‌شود، اضافه کرد:  در چنین جامعه ای فرزندان شایسته‌ای برای پدران و مادران تربیت می‌شوند و زنان و مردان در چنین جوامعی پاکدست، پاک سرشت، پاکدامن هستند و در چنین خانواده‌ها و جوامعی فرزندان بهتر از والدین خواهند بود و این یعنی جامعه رو به تعالی. جامعه‌ای که نسل بعدی بهتر از نسل امروز خواهد بود و شبیه‌تر به خانواده الگو خواهند بود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اضافه کرد: بهترین الگوی خانواده قرآنی، خانواده حضرت علی(ع)است که خود قرآن ناطق هست و حضرت زهرا(س) مفسر قرآن است و فرزندانشان  که همگی از فدائیان قرآن هستند. الحمدالله ما به سمت چنین خانواده نورانی در حال حرکت هستیم. شما خانواده های قرآنی نیروهای مسلح باید در این مسیر پیشتاز باشید، هم باید خدا را شاکر باشید و هم باید به شما تبریک بگویم، شما از طرفی خانواده قرآن هستید و از سوی دیگر خانواده نیروهای مسلح هستید. نیروهای مسلح امروز نقش مهمی در کشور ایفا می‌کنند. همسران شما آماده فداکاری هستند و تا پای جان برای حفاظت از انقلاب اسلامی ایستاده اند که خانواده دراین آمادگی نقش بسیار مهمی دارد. همراهی و انس خانواده با آموزه های قرآنی، موجب ارتقای سطح توان نیروهای مسلح  برای حفظ و دفاع از حریم کشور و ارزش های والای انقلاب اسلامی است.

وی با تاکید بر اینکه آمادگی که از ریشه قرآنی، سیراب شود، آمادگی مستحکم و مطمئنی است و چنانکه بسیاری از کارکنان ما و خانواده های آنها متکی به تعالیم قرآنی هستند. خانواده در همه جامعه عقبه است چه برای پدر، مادر و فرزندان اما در جمهوری اسلامی خانواده عقبه راهبردی در جمهوری‌اسلامی است، به ویژه امروزه که دشمن تمرکز ویژه‌ای را بر اراده ایرانیان و ملت سرافرازجمهوری اسلامی معطوف داشته است.

وی افزود:  امروز درگیر جنگ اراده‌ها با دشمن هستیم. دشمن می خواهد اراده مردم ایران را سست کرده و با جنایت هایی که انجام می دهد، در صفوف مستحکم ملت رخنه ایجاد کند. هدف غائی دشمن پشیمان کردن مردم  از تمسک به کلام وحی است، اما امروز مقاومت و اراده ملت عزیزمان تحت رهبری‌های داهیانه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) روز به روز مستحکم تر و استوارتر جلوه می‌کند.

وزیر دفاع  با تأکید بر اینکه نیروهای مسلح بخش مهم و نخبه جامعه هستند و دشمن بر روی اراده آنها متمرکز است، گفت: با آگاهی و بصیرتی که  در نیروهای مسلح وجود دارد حرکت مصمم‌تری را شاهدیم  و در طول 40 سال عمر با برکت انقلاب اسلامی در بُعد علمی، فرهنگی شاهد بالاترین بالندگی‌ها هستیم.

امیر سرتیپ حاتمی با اشاره به  حقد و کینه دشمنان درباره آمادگی‌های دفاعی نیروهای مسلح ایران تاکید کرد: به لطف خدا در تمامی حوزه‌های دفاعی و رزمی اعم از حوزه موشکی دریا به دریا، زمین به زمین، هوا به هوا، زمینی، دریایی، هوایی، پدافند و الکترونیک و... پیشرفت کرده‌ایم و این تجهیزات را  به دست رزمندگانی برای حفظ و حراست از میهنی می‌سپاریم که شما خانواده‌ها، پشتیبان آنها هستید.

وی با اشاره به انهدام پهپاد آمریکا در آب‌های خلیج فارس گفت: پاسخ هوشمندانه نیروهای مسلح به این تجاوزآشکار، نشان دهنده اقتدار ایران اسلامی در بعد دفاعی و بازدارندگی است.

وی با بیان اینکه امروز به برکت انقلاب اسلامی و عمل به آموزه های قرآن کریم همه مولفه‌های قدرت ساز را  اعم از دانش، فناوری و سرمایه های انسانی مؤمن و متخصص،  را در اختیار داریم، خاطر نشان کرد: مجموعه نیروهای مسلح  با توانایی ساخت و بهره برداری از پیشرفته‌ترین سیستم‌های راداری، تسلیحات هوشمند و پیشرفته با انهدام  پهپاد متجاوز ذره‌ای از آمادگی، هوشیاری و اقتدار خود را به دنیا نشان دادند.

وزیر دفاع در پایان گفت: وقتی کشتی حامل نفت جمهوری اسلامی را به غلط توقیف می‌کنند، بلافاصله با کار غیر قانونی آنها در خلیج فارس برخورد می‌کنیم و این یعنی اراده و قدرت پاسخ گویی به هر تهدیدی را داریم و این مقابله توسط رزمندگان مؤمن، شجاع و ولایت‌مداری انجام می شود که با تأسی و پیروی از قرآن در برابر هر ظالم و زیاده خواهی  بدون هیچ درنگی ایستادگی می‌کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۲۷۲۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان