//
کدخبر: ۲۰۲۵۹۷ //

طرح ساماندهی صنعت خودرو اصلاح شد

عضو صنایع و معادن مجلس گفت: طرح ساماندهی صنعت خودرو اعاده شده از شورای نگهبان به منظور تامین نظر این شورا اصلاح شد.

طرح ساماندهی صنعت خودرو اصلاح شد
به گزارش فرتاک نیوز،

محمد عزیزی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست عصر امروز کمیسیون متبوعش، اظهار داشت: در نشست امروز کمیسیون، طرح ساماندهی صنعت خودرو اعاده شده از شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و نهایتا این طرح به منظور تامین نظر شورای نگهبان اصلاح شد.

وی افزود: دولت باید در حوزه خودروسازی تنها ناظر باشد، و در این نشست پس از بحث و بررسی های مورد نظر مقرر شد ماده ۲ به شکلی اصلاح شود که دولت در حوزه خودروسازی تنها تصدی گری کرده و ناظر باشد.

براساس ماده ۲، دولت باید تصدی‌گری در خودروسازی ها را ظرف مدت سه سال خاتمه دهد اما به زعم شورای نگهبان این ماده با بند (ج) اصل ۴۴ قانون اساسی مغایرت دارد، براساس این اصل ۲۰ درصد واحدهای دولتی بزرگ باید در اختیار دولت باشد.

وی در ادامه اعلام کرد پس از اصلاحات انجام شده طرح ساماندهی صنعت خودرو مجدداً به شورای نگهبان ارسال می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به جزئیات اصلاحات صورت گرفته تصریح کرد: در ماده ۵ طرح ساماندهی صنعت خودرو نیز واژه جوینت ونچر اصلاح و حذف شد. ماده ۷ طرح ساماندهی صنعت خودرو نیز اصلاح شد. در این ماده یک دوره ۵ ساله برای عمر خودرو در نظر گرفته شده بود که مبدا این دوره ۵ ساله محل بحث و ابهام شورای نگهبان بود. برای تامین نظر شورای نگهبان مقرر شد؛ این دوره از زمان شماره‌گذاری شروع شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۲۵۹۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان