//
کدخبر: ۲۰۰۷۶۶ //

اروپا سیاهی لشکر نمایش برجام / وقتی کاسه صبر ایران در برابر گربه رقصانی‌ها لبریز می‌شود

یک روزنامه آلمانی در مطلبی با اشاره به گربه رقصانی‌ها و وعده و وعیدهای یک ساله اروپا برای نگه داشتن ایران در برجام به ضعف قاره سبز به ویژه در برابر آمریکا اشاره کرد و نقش این اتحادیه را در نمایش برجام سیاهی لشکری بیش ندانست.

 اروپا سیاهی لشکر نمایش برجام / وقتی کاسه صبر ایران در برابر گربه رقصانی‌ها لبریز می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

 روزنامه "تاگس شاو" آلمان در مطلبی با عنوان شلیک های هشدار دهنده ایران به تاکتیک سردواندن اروپا نوشت: حدود یک سال است که طرف های باقیمانده در توافق هسته ای به ایران وعده و وعید می دهند و برای این کشور گربه رقصانی می کنند و ایران را سر می دوانند. حالا تهران با برخی اقدامات فردی تیرهای هشداردهنده ای را به سمت اروپا شلیک می کند. اینکه  نقش اروپا در این نمایش به نقشی جزئی و سیاهی لشکر تبدیل شده است حالا انتقام خود را از اروپاییان می گیرد.

این روزنامه آلمانی در ادامه نوشت: حدود یک سال پیش "هایکو ماس"، وزیر امور خارجه آلمان با نگاهی به تحریم های آمریکا به ایران وعده داد که به این کشور کمک کند. "فدریکا موگرینی"، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم البته اهداف مشخصی را تعیین کرده و تاکید کرد که ما می خواهیم مناسبات تجاری با ایران و صادرات نفت را حفظ کنیم، مبادلات پولی باید همچنان با کمک یک سیستم مبادله ای امکان پذیر شود.

در ادامه این مطلب آمده است که ایران همچنان منتظر مانده و به توافق هسته ای پایبند بود. حدود یک سال شرکای باقیمانده در برجام تلاش کردند با سخنان رام کننده و مصلحت آمیز ایران را تشویق به ماندن در توافق هسته ای کنند به این امید که اوضاع به همین شکل ادامه پیدا کند؛ اما این ممکن نشد.

نویسنده در ادامه با اشاره به اقدام ایران در کاهش تعهدات خود نسبت به برجام نوشت: اما ایران حالا کاسه صبرش لبریز شده و شلیک های اخطار دهنده ای را ارسال می کند.

این روزنامه آلمانی همچنین به برخی تنش ها بر سر نفتکش های ایرانی و انگلیسی در منطقه خلیج فارس پیامد این سیاست گربه رقصانی اروپا اشاره کرده و نوشت: ایران با برخی اقدامات اخیر خود احتمالا می خواهد نشان دهد که نباید همه چیز را به سادگی تنها تحمل کند. البته این هم قابل تصور است که یک قدرت منطقه ای دیگر در پس وقایع اخیر در خلیج فارس قرار گرفته باشد از جمله یک رقیب ایران در بازار نفت که می خواهد تهران را برای این حوادث سرزنش کند تا تنش ها و تحریم های بیشتری را برای این کشور ایجاد کند.

نویسنده در ادامه نوشت که اروپاییان تا به حال خوب یا بد تنها به نقشی جانبی و سیاهی لشکر در این نمایشی که به راه افتاده بسنده کردند.

در این میان سیستم مالی اینستکس هم در شروع کار قرار دارد. این کانال مالی باید مناسبات تجاری با ایران را با وجود تحریم های آمریکا ممکن سازد. بر اساس جدیدترین خبرها بیش از تنها 10 کشور اروپایی می خواهند به این سیستم بپیوندند و این سیستم مبادلاتی تنها خود را به مبادله کالاهای انسانی محدود کرده است. اما این برای ایرانی ها کافی نیست. آن ها به یک حمایت اقتصادی فوری و موثر نیاز دارند. اما این به سختی قابل تصور است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مدت زمان طولانی بنشیند و نظاره گر این باشد که ایران بار دیگر با خوشحالی نفت خود را صادر می کند.

این تیرهای اخطاری طرف ایران گویا بار دیگر دیپلماسی را به حرکت درآورده است. امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه چند روزی است که خواستار اقدامات جدید برای حفظ توافق هسته ای شده است. این مسئله مهم است که اولین گام های اروپاییان خارج از نقش سیاهی لشکری آن ها باشد.   

بعد از گذشت سال ها که از دید دیپلماتیک می توان به عنوان سال های هدر رفته از آن نام برد، کشورهای اروپایی تنها ثابت کرده اند که چقدر بخصوص در برابر آمریکا ضعیف هستند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۰۷۶۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان