//
کدخبر: ۲۰۰۵۸۴ //
وزیر کشور:

سپاه اقداماتش در ‌مبارزه با قاچاق کالا، مواد مخدر و ارز را بیشتر کند/استقرار نیروهای امنیتی در ‌شرق کشور ‌کامل‌تر شد‌

وزیر کشور با بیان اینکه استقرار نیروهای امنیتی در ‌شرق کشور ‌کامل‌تر شد‌، گفت: سپاه اقداماتش در ‌مبارزه با قاچاق کالا، مواد مخدر و ارز را بیشتر کند.

 سپاه اقداماتش در ‌مبارزه با قاچاق کالا، مواد مخدر و ارز را بیشتر کند/استقرار نیروهای امنیتی در ‌شرق کشور ‌کامل‌تر شد‌
به گزارش فرتاک نیوز،

 عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه مراسم افتتاح پاویون دولت در فرودگاه بجنورد در جمع اصحاب رسانه خراسان‌شمالی اظهار داشت: مناطق غربی کشور جزء مهمترین مناطق مرزی به شمار می رود.

 وی با بیان اینکه امنیت کشور در وضعیت کنونی مطلوب است، افزود: با توجه به استقرار نیروها، رصد و کنترل تمامی مرز غربی و تبادل با کشورهای همسایه از جمله عراق و ترکیه در غرب کشور، منطقه غربی جزء مهم‌ترین مناطق مرزی کشور محسوب می‌شود.

وزیر کشور در ادامه خاطرنشان کرد: در برخی از موارد در مرزهای غربی کشور عبورهای غیرقانونی صورت می‌گیرد که کاملا تحت رصد نیروهای داخلی است و در هر زمان که لازم باشد حتی برای بازدارندگی، طبق قوانین و مقررات حاکم بر دو کشور همجوار مرز، اقدامات خود را انجام می‌دهیم.

رحمانی‌فضلی از اختصاص 300 میلیون دلار در راستای ایجاد، تاسیسات و تجهیزات مناطق مرزی شرق کشور خبر داد و بیان داشت: در منطقه شرق کشور استقرار نیروها کامل‌تر شده و با کمکی شورای عالی امنیت ملی در مناطق مرزی داشتند 300 میلیون دلار در راستای ایجاد تاسیسات و تجهیزات و همچنین کنترل مناطق مرزی اختصاص داده شد که هر سال 100 میلیون دلار وه به ویژه در مناطق جنوب شرق کشور که مناطق حساس‌تری به شمار می‌روند، هزینه می‌شود.

وی افزود: سپاه ‌با توجه به ماموریتی که از سوی شورای عالی امنیت ملی دارد، می‌تواند در حوزه مبارزه با قاچاق کالا، مواد مخدر و ارز و با همکاری نیروی انتظامی در مناطق مرزی دریایی اقدامات خود را جهت کنترل هرچه بیشتر مرزها انجام دهد. همچنین با توجه به ارتباط و همکاری بالا با کشورهای همسایه در مناطق شمالی مشکل خاصی در مرزهای این منطقه از کشور نداریم و جزء امن‌ترین مرزهای ما به شمار می رود.

وزیر کشور با اشاره به اهمیت شورای توسعه شرق و غرب کشور در راستای ایجاد اشتغال و تولید در مناطق مرزی خاطرنشان کرد: تلاش داریم امر امنیت در مناطق مرزی را به صورت پایدار داشته باشیم لذا تمرکز خود را در حوزه پدافند غیر عامل متوجه کرده‌ایم. همچنین در راستای ایجاد اشتغال و افزایش تولید و ایجاد امکانات و تجهیزات در مناطق مرزی کشور اقدامات بسیاری در شورای توسعه شرق و غرب کشور صورت گرفته است.

رحمانی فضلی از پیوستن خراسان شمالی به کارگروه توسعه شرق و غرب کشور خبر داد و بیان داشت: با تلاش‌های جدی استاندار خراسان شمالی، این استان توانسته است که در کارگروه توسعه شرق و غرب کشور که تنها 10 استان در آن عضو هستند گنجانده شود که این مهم می تواند در توسعه زیرساخت‌ها، تجهیزات و منابع موثر واقع شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۰۵۸۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان