//
کدخبر: ۱۹۷۹۷۸ //

لاریجانی: استخراج بیت کوین از برق صنعتی خلاف قانون است

رئیس مجلس با بیان اینکه استخراج بیت کوین با استفاده از برق صنعتی خلاف قانون است، گفت: قطعاً برای حل معضلات تولید کنندگان با وزارت نیرو مذاکره خواهم داشت.

لاریجانی: استخراج بیت کوین از برق صنعتی خلاف قانون است
به گزارش فرتاک نیوز،

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز در حاشیه بازدید از شرکت صنایع چوب ایزوفام در شهرک صنعتی شمس آباد در جمع خبرنگاران،‌ اظهار داشت: بازدید امروز به خاطر این بود که از اوضاع شهرک صنعتی شمس آباد مطلع شویم و بازدیدی از شرکت صنایع ایزوفام داشته باشیم که چهار محصول جدید خود را امروز رونمایی و افتتاح کرد.

وی افزود: شرکت ایزوفام کار خیلی خوب و سامان یافته‌ای انجام می‌دهد و به عنوان صنعتگر نمونه نیز معرفی شده است.

رئیس قوه مقننه تصریح کرد: عنوان شده بود که شهرک صنعتی شمس آباد با رکود مواجه است که در جلسه امروز مشکلات صنایع مطرح شد که یکی از آن‌ها موضوع مالیات بر ارزش افزوده است که در حال حاضر به صورت موقت اجرا می‌شود.

لاریجانی با اشاره به اینکه قانون مالیات بر ارزش افزوده قابل تجدید نظر است افزود: کلیات این لایحه در مجلس به تصویب رسیده ولی به این دلیل که جزئیات مختلفی داشت مقرر شد به صورت دو شوری مجدداً در کمیسیون‌ها تخصصی مورد بررسی قرار گیرد.

وی در پاسخ به سوالی خصوص کمبود برق شهرک‌ها صنعتی و استخراج بیت کوین با استفاده از برق صنعتی بیان کرد: این اقدام خلاف قانون است چراکه استخراج بیت کوین برق زیادی مصرف می‌کند و همین نوع استفاده‌ها است که مجال تولید را کاهش می‌دهد.

وی افزود:‌ چنانچه اگر موردی باشد باید به جد رسیدگی شود. قطعاً برای حل معضلات تولید کنندگان با وزارت نیرو مذاکره خواهم داشت.

لاریجانی با اشاره به اینکه قطعاً رونق شهرک‌ها صنعتی به ایجاد اشتغال می‌انجامد و لازم است که استاندار تهران نیز جلسات ویژه‌ای برای حل مشکلات شهرک صنعتی شمس آباد تدبیر کند،‌گفت: ممکن است برخی از این مشکلات مربوط به جنس تکنولوژی مورد استفاده و کهنه باشد یا موضوع سرمایه در گردش مطرح باشد که باید این موضوعات احصا و حل و فصل شود.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: در حال حاضر در معاونت قوانین مجلس بررسی جدی مختص قوانین تولید صورت گرفته که شامل بررسی قوانین در بخش‌ها صنعت، معدن و کشاورزی می‌شود که تمامی مقررات و قوانین اعم از بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد که این اقدام تا پایان تیرماه نهایی می‌شود و تمامی قوانین مربوط به تولید تنقیح خواهد شد و قوانین زائد مشخص می‌شود.

وی ادامه داد: در نشست با صنعت گران تاکید شد که محصول به مشتریان واقعی ارائه شود تا نظام‌مالیاتی نیز در کشور به درستی پیاده سازی شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد:‌ در صورت برقراری چنین رابطه‌ای بین خریدار و فروشنده واقعی می‌توان امیدوار بود که مشکلات گذشته مالیاتی صنعت گران را با تفاهم رفع و رجوع کرد.

وی در بخش پایانی سخنانش خاطرنشان کرد: در این نباید تردید کرد که سیاست کلی نظام و مجلس حمایت از تولید است و در این راستا باید با کمک به تولید کنندگان مشکلات آنها را حل کرد؛ همچنین باید با اخذ کمک از بانک‌ها و رعایت نظامات مالیاتی و تأمین اجتماعی با توجه به شرایط تولید کنندگان با ظرفیت بیشتری بتوانند به تولید ادامه دهند.

 4 خرداماه سال جاری، خبری مبنی بر اینکه دو استودیو تبدیل به مزرعه استخراج ارز‌های دیجیتالی شده و در آن بیت کوین استخراج می‌شود، منتشر شد. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۷۹۷۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان