//
کدخبر: ۱۹۴۹۳۶ //

دومین جلسه دادگاه ۱۴ متهم ارزی برگزار شد

دومین جلسه رسیدگی به اتهامات ۱۴ متهم پرونده ارزی در شعبه اول دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران در نظام اقتصادی برگزار شد.

دومین جلسه دادگاه ۱۴ متهم ارزی برگزار شد
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از قوه قضائیه، دومین جلسه رسیدگی به اتهامات ۱۴ متهم پرونده ارزی در شعبه اول دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران در نظام اقتصادی برگزار شد.

قاضی موحد با تأکید بر لزوم رعایت نظم دادگاه اظهار کرد: دومین جلسه رسیدگی به اتهامات حمیدرضا رنود و ۱۳ نفر دیگر از متهمان پرونده با حضور دادستان مرکز استان سیستان و بلوچستان و متهمین و وکلا تشکیل شده است و در این جلسه ادامه کیفرخواست را استماع خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین موحدی راد، دادستان زاهدان با کسب اجازه از محضر دادگاه در جایگاه حاضر شد و گفت: از ۱۴ متهم ارزی که صبح روز گذشته در این شعبه از دادگاه محاکمه شدند تنها یک متهم اهل سیستان و بلوچستان بوده است، این در حالی است که در خبر‌ها از این پرونده تحت عنوان پرونده متهمان ارزی سیستان و بلوچستان یاد کردند، همچنین طبق قانون باید خود دادستان در این جلسات دادگاه شرکت کند و فقط در تهران است که نماینده دادستان در جلسه حاضر می‌شود.

وی اضافه کرد: روز گذشته تک تک اتهامات را در خصوص متهمان قرائت کردم، با توجه به اینکه گردش کار برخی متهمین پرونده تکراری است با اجازه دادگاه از قرائت آن صرف نظر می‌کنم و در ادامه به اتهامات متهم ردیف پنجم پرداخته خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی راد افزود: متهم بهزادیان با واسطه دوستی با محمد رنود و با توجه به تحصیل در دانشگاه علم و صنعت و به دلیل هوش بالا توسط متهم رنود جذب می‌شود و سفر‌های مختلفی به کشور‌های اروپایی جهت کسب تجربه می‌رود، پس از آغاز فعالیت متهم رنود و وزیری و رفت و‌آمد وزیری به شرکت، متهم بهزادیان با این فرد آشنا می‌شود و پس از خرید شرکت نارین بارین توسط متهم وزیری، متهم بهزادیان کلیه فعالیت‌های بازرگانی شرکت اعم از ثبت سفارش را پیگیری نموده است.

وی گفت: متهمین فرجی و وزیری به جهت پوشش سوابق مالی خود اقدام به خرید شرکت عمران بهگان راد در شهریور ماه سال ۹۶ می‌کنند و با اغفال متهم دهقانی وی را به عنوان مدیر عامل شرکت معرفی می‌کنند، متهم بهزادیان به عنوان مشاور بازرگانی به آن مجموعه اضافه می‌شود، متهم رنود نیز از اسناد شرکت در جهت فروش حواله‌های ارزی استفاده می‌کند.

موحدی راد افزود: متهم بهزادیان در سال ۸۹ از طریق محمد رنود با مجموعه پایا پلاستیک شروع به همکاری نموده است و سپس در سال ۹۳ به وی پیشنهاد مدیر عاملی شرکت پیرایه چوب ایرانیان داده می‌شود.

وی بیان داشت: متهم بهزادیان در راستای فعالیت‌های بازرگانی شرکت‌های فرجی و وزیری، ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به عنوان حق الزحمه دریافت نموده است و بابت ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال یک دستگاه BMW به وی پرداخت گردیده است همچنین تعدادی سکه بهار آزادی و مبالغی در بانک‌های توسعه تعاون، سپه و … از متهم کشف گردیده است.

دادستان مرکز سیستان و بلوچستان گفت: متهمین اصلی این شبکه جهت خرید و فروش حوالجات ارزی از طریق علی برخوردار (صراف) و تخصص متهم بهزادیان اقدام به جعل پرفرم‌های و مهر‌های شرکت‌های خارجی نموده‌اند.

قاضی موحد خطاب به دادستان زاهدان گفت: پس این مهر‌ها همگی جعلی است؟!

حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی راد گفت: این مهر‌ها برای شرکت‌های چینی و عربی و برخی مهر‌های شرکت‌های کاغذی و صوری دنیز، گلکار و الحوت است که جعلی است.

وی در ادامه در خصوص متهم ردیف ششم پرونده، گفت: متهم مسعود نوری با ایجاد ارتباط با فردی به نام عبدالرشید در سیرجان قصد داشته در بانک صادرات و سپه حوالجات ارزی اخذ نماید، همچنین با هماهنگی امیر سعیدیان قصد داشته با استفاده از اسناد کشاورزی نسبت به اخذ ال سی داخلی برای شرکت فولاد اهواز مبادرت نماید، همچنین قصد داشته تسهیلات ۴ میلیاردی و ضمانت نامه نیز اخذ نماید.

دادستان زاهدان افزود: از مجموع شرکت‌های قطعی تحت اختیار متهم (شرکت مهسان تجارت، آرتا بنیان، ابنیه سازان، شایان ساز الوند) مبلغ ۵ میلیون و ۷۴۴ هزار و ۵۳۰ دلار از نوع یورو و یوآن حواله ارزی زده‌اند که متهم این میزان را به صورت قطعی پذیرفته است. متهم برای جلوگیری از سوءاستفاده اعضای شبکه، تعدادی چک سفید امضا از اعضا اخذ نموده است و روند اغفال مدیران بانکی توسط متهم با مانور متقلبانه منجر به تضییع حقوق بیت المال گردیده است. تخلف متهم ۱۴ میلیون و ۹۸۳ هزار و ۱۹۲ دلار از نوع یورو و یوآن برآورد می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۴۹۳۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان