//
کدخبر: ۱۸۶۲۷۱ //

تمایل ژاپن به میانجی‌گری میان ایران و آمریکا

ژاپن با در نظر گرفتن اقدام ایران برای کاهش سطح تعهدات برجامی خود گفت که خواهان به کار گیری روابط دیرینه ژاپن با ایران برای صلح و ثبات منطقه‌ای است و به گفته یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه این کشور، ژاپن می‌تواند میان آمریکا و ایران میانجی‌گری کند.

تمایل ژاپن به میانجی‌گری میان ایران و آمریکا
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از روزنامه ژاپن‌تایمز، دولت ژاپن امیدوار است که بتواند در راستای حفظ توافق هسته‌ای ایران میان آمریکا و ایران میانجی‌گری کند.

یاسوتوشی نیشیمورا، معاون دبیر کابینه ژاپن روز پنج‌شنبه در یک کنفرانس خبری به دنبال تصمیم ایران برای کاهش سطح تعهدات برجامی خود اظهار کرد: "ما به این توجه داریم که ایران در حال خارج شدن از توافق هسته‌ای است".

وی با در نظر گرفتن این موضوع فت: " ما قصد داریم با به کارگیری روابط دوستانه دیرینه خود با ایران به صلح و ثبات منطقه‌ای کمک کنیم".

همچنین یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه ژاپن با ادعای این که " هر دو طرف به دنبال مذاکره هستند" درباره نقش ژاپن برای میانجیگری گفت که "محدودیتی وجود دارد اما ژاپن می‌تواند نقشی داشته باشد".

به گزارش ایسنا، شورای عالی امنیت ملی ایران روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای خطاب به کشورهای عضو برجام، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در راستای صیانت از امنیت و منافع ملی مردم ایران و در اعمال حقوق خود مندرج در بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام، از ۱۸ اردیبهشت ۹۸ برخی تعهدات خود در توافق برجام را متوقف می‌کند.

دونالد ترامپ به دنبال این اقدام متقابل ایران برای کاهش سطح تعهدات برجامی خود مطرح کرد: چیزی که در رابطه با ایران مایلم شاهدش باشم؛ این است که آنها با من تماس بگیرند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۶۲۷۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان